آموزش مهندسی عمران سبزسازه | architectbook

در سال ۱۸۲۶ او همچنین مدول الاستیسیته را به عنوان یک ویژگی از مصالح که مستقل از لنگر دوم سطح است معرفی نمود که برای اولین بار به مهندسان اجازه می‌داد تا رفتار و مصالح سازه‌ای را درک کنند. قدمت تاریخ مهندسی سازه به حداقل ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد و زمانی که هرم پلکانی برای فرعون جوزر توسط ایمهوتپ، اولین مهندس تاریخ ساخته شد بر می‌گردد. اهرام رایج‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط تمدن‌های باستانی بودند، چرا که اهرام سازه‌هایی هستند که ذاتاً پایدارند و می‌توانند تقریباً به طور بی‌نهایت ادامه یابند (در تضاد با عمده اشکال سازه‌ای دیگر که ابعاد آن‌ها نمی‌توانند با افزایش بار به صورت خطی افزایش) شوند.

http://dekoralsystem.irاگر می‌خواهید در خصوص بتن خود تراکم اطلاعاتی کسب کنید به اینجا مراجعه نمایید.

این تکنولوژی بعدها به فرهنگ‌های دیگری که با ایرانی‌ها در ارتباط بودند انتقال یافت. این شركت امیدوار است با ساخت انواع مقاطع معادل تیرآهن های بال پهن سنگین بصورت تمام اتوماتیک، از خروج مقدار زیادی ارز جلوگیری نموده و در صنعت ساختمان سازی و صنایع دیگر، کشور عزیزمان را از واردات این نوع مقاطع بی نیاز نماید. تیم مشاوره سازه اکسپوز همواره آماده ارائه بهترین راهکار و معرفی مقرون به صرفه محصول جهت اقصادی سازی پروژه می باشد. تیم معماری شایان سازی متشکل از طراحان حرفه ای از سال ۱۳۹۰ تاسیس و اقدام به طراحی و اجرا نموده است. نحوه همكاری با گروه نصب بصورت پیمانكاری می‌باشد (بیش از 20 گروه نصب، هریك شامل یك نفر استادكار و سه نفر نیروی نیمه متخصص،‌ مجموعا بیش از 80 نفر)، از اینرو اطمینان مشتریان گرامی از جهت حداكثر سرعت در اجرای پروژه تضمین گردیده است. گروه‌های نصب همگی از بابت ادوات مورد نیاز بطور كامل تجهیز می‌باشند و همچنین تمامی پرسنل تحت پوشش بیمه حوادث شركت می‌باشند.

ارسال طرح به شهرداری و سازمان نظام مهندسی

اطمینان در همگن بودن خواص مواد در ضریب ایمنی که باعث صرفه‌جویی در مصرف مواد می‌شود مؤثر است.خواص کشسانیمجله خبری کتب معماران از قانون هوک تا تنش‌های زیاد پیروی می‌کند. ویژگیتوضیحاتساخت سریع، آسان و مقرون ‌به‌صرفهقطعات را می‌توان با استفاده از و پیچ و مهره‌ها در محل ساخت‌وساز مونتاژ کرد. با اینکه ساخت و سازهای بلند مرتبه از اواخر قرن ۱۹ به بعد آغاز شده بود اما پیشرفت چشمگیر آن در نیمه دوم قرن ۲۰ اتفاق افتاد. فضلور خان سیستم‌های سازه‌ای طراحی نمود که برای بسیاری از سازه‌های بلند مدرن حیاتی بود.

نرم افزار مدلسازی غیرخطی سازه ها در OpenSEES

او این سیستم‌ها را در طراحی‌های سازه‌ای مرکز جان هنکاک در سال ۱۹۶۹ و برج سیرز در سال ۱۹۷۳ به کار برد. نوآوری اصلی او در طراحی و ساخت آسمان خراش‌ها، ایده «لوله» و «لوله‌های گروهی» به عنوان سیستم سازه‌ای ساختمان‌های بلند بود. ستون‌های خارجی که فاصله کمی از هم دارند، لوله‌ها را تشکیل می‌دهند. لوله قابی استفاده از ستون‌های داخلی کمتر و به همین ترتیب فضای قابل استفاده بیشتری را در طبقات ممکن می‌کنند. این سیستم سازه‌ای همچنین موجب کوچک‌تر شدن ستون‌های داخلی و آزاد شدن فضای مرکزی ساختمان از مهاربندی و یا دیوار برشی که فضای ارزشمندی را به هدر می‌دهند، می‌شود. در مواردی که دهانه‌های بزرگ‌تر مانند درب گاراژ مورد نیاز است، قاب لوله‌ای باید با تیرهای انتقال که برای حفظ تمامیت ساختاری استفاده می‌شود، قطع شوند.

  • پس از عقد قرارداد و پیش ازتولید، سازه مورد نظر توسط واحد طراحی سازه شرکت، در نرم افزار SAP مدل شده و مطابق با آیین نامه های کشور بارگذاری می شود، سپس دفترچه محاسباتی، نقشه های شاپ و فایل مدلینگ جهت ارئه به مراجع ذیربط (نظام مهندسی، شهرداری، دهیاری …) تقدیم کارفرما می گردد.
  • سازه‌های پانلی از اجزایی شامل دو لایه شبکه فلزی مش که در طرفین قرار می‌گیرند، یک لایه فوم پلی استایرن که در بین دو لایه فلزی قرار می‌گیرد و مفتول‌های جانبی برای اتصال سه لایه به یکدیگر تشکیل می‌شود.
  • از زمان درخواست ساخت تا لحظه نصب، هیچ سیستم ساختمانی دیگری از نظر صرفه اقتصادی، انعطاف‌پذیری، سرعت ساخت و نصب، قابل‌مقایسه با سازه‌های فلزی صنعتی نیست.
  • همچنین پس از جوش با استفاده از روش‌هایی چون تست جوش RT کیفیت اتصالات چک می‌شود.

تحریریه کتب معماران