اصول معماری ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | architectbook

چرا که پارتیشن ها ممکن است موجب شوند بخشی از واحد اداری شما از نور طبیعی محروم شود. اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید. آشپزخانه یک واحد اداری کوچک باید حداقل به اندازه یک یخچال فضای اضافه داشته باشد که کارمندان بتوانند از آن برای نگهداری مواد غذایی خود استفاده کنند. بنابراین در کنار کابینت هایی که در این فضا نصب می شوند باید به فکر فضایی برای یک یخچال استاندارد نیز بود. یکی از متداول‌ترین و مقاوم‌ترین متریال‌های مورد استفاده در نمای اداری، فلز در کنار سنگ و آجر و یا فلز و سنگ است.

  • در واقع ما یا در این نوع ساختمان ها مشغول به کار هستیم، و یا برای انجام کاری به این ساختمان ها سر زده ایم.
  • در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها و … شرکت آرکا بهره مند گردید.
  • در 10 تا 15 سال گذشته، تغییراتی تدریجی در کار و روند آن به وجود آمده است.
  • کمک گرفتن از طراحان داخلی و معماران برجسته می تواند به پارتیشن بندی صحیح فضای داخلی یک ساختمان اداری و طراحی بهتر آن منجر شود.
  • حداکثر استفاده از منبع نور طبیعی، انرژی خورشیدی برای گرمایش یا سرمایش و مصالح الی در ساختمان سازی تماماً در یک ساختمان سالم تر، از آنچه در یک ساختمان اداری یا دانشگاهی که با تهویه مصنوعی کار می کند، جمع می شوند.
  • در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنیم.
در بخش های قبلی درباره مجله خبری کتب معماران ساختمان، بازسازی فضاهای مختلف، بازسازی ساختمان قدیمی و .. چرا که این نمونه یکی از نیازهای امروزه محیط های اداری و کارفرماهاست. دفاتر اداری به مروز زمان و مراجعه زیاد مشتری و ارباب رجوع نیاز به مرمت پیدا می کنند.

طراحی سینک ظرفشویی هوشمند

در ادامه به معرفی انواع بخش های اداری و ظرفیت استاندارد آن ها پرداخته شده است. طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان” در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایه‌های شمالی شهر واقع شده است. با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد.

http://dekoralsystem.irجالب است بدانید که بازسازی منازل و ساختمان ها می تواند حتی باعث صرفه جویی در هزینه ها شود‌؛ مخصوصا اگر نوسازی سقف و نما در ساختمان مسکونی هم انجام گردد. از طرف دیگر با بازسازی خانه، می توان فضای آن سازه را هم افزایش داد. همچنین مصرف انرژی هم کاهش خواهد یافت و استاندارد های فنی آن نیز بیشتر می شود. اما با این حال نقش معمار در چگونگی انجام و طراحی آن خیلی مهم است.

اصول طراحی پلان ساختمان اداری

با این حال امکان دارد که قیمت و هزینه های بازسازی به دلیل نوسانات ارز افزایش یابد. از طرف دیگر همانطور که می دانید ارزش ریال در حال کاهش است که این موضوع هم بر روی قیمت مصالح، حمل و نقل و غیره تاثیر می گذارد و هزینه ها را افزایش می دهد. پس اگر فکر کردید که نیازی به استحکام سازی سازه وجود ندارد می توانید فقط تغییر دکور را انجام دهید. البته قبل از انجام این کار باید حتما با مشاوره و کارشناس صحبت کنید.

طراحی ساختمان اداری مدرن “بی آی تی” در جردن

تحریریه کتب معماران