اصول معماری ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | architectbook

از اولین مراحلی که باید به آن توجه کرد البته بعد از انتخاب یک شرکت مطمئن و معتبر برای انجام بازسازی اداری، تقسیم بندی کردن فضاها بر طبق نیاز و میل کارفرما می باشد. انجام لوله کشی های جدید، سیم کشی و نور پردازی های متفاوت، تعیین کف پوش ها مراحل بعدی می باشند. همچنین بازسازی مبلمان اداری با خرید مبلمان و صندلی های جدید متناسب با فضا از مواردی می باشد که در مراحل پایانی قابل انجام است. طراحی ساختمان اداری با رویکرد سبز ایده ای بود که از بریتانیا آغاز شد. این رویکرد در طراحی داخلی نه تنها در حفظ انرژی های حیاطی کره زمین بلکه در بر فاکتورهای روانشناختی، اقتصادی و نگرش کارفرمایان و ذینفعان دیگر تأثیرگذار بوده است.

  • بنابراین در ساختمان های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه.
  • کاربری و عملکرد هر دفترکار متفاومت است، بنابراین مهم است که در ابتدا درباره نوع استفاده از دفترکار که میخواهید داشته باشید فکر کنید.
  • دریافت مجوز در برخی پروژه‌های بازسازی ساختمان اداری، لازم و ضروری هست؛ امّا به طور کلی از دریافت مجوز برای ساختمان‌های مسکونی راحت‌تر انجام می‌شه.
  • پس فراموش نکنین کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی در میان بذارین.
علاوه بر این موارد ممکن است روی دیوار ها شکستگی هایی به وجود آید. در نتیجه تعمیر اداری می‌تواند از رخ دادنِ چنین وضعیت هایی جلوگیری کند. فرقی ندارد که سازه شما جدید یا قدیمی باشد، در هر دو صورت بازسازی را می توانید برای سازه اجرا کنید. بنابراین از آن جایی که این مسئله اهمیت بسیار بالایی دارد بهتر است که هرچه سریع تر با انواع بازسازی اداری و مزایا آن و در کل هرچه را که باید در ارتباط با این موضوع باید بدانید، آشنا شوید.

اگه قصد تعویض کابینت داری، کابینت سازهای معتبر شهرت رو بهت معرفی میکنیم تا ازشون قیمت بگیری و انتخاب کنی

افراد در کنار گیاهان به معاشرت و خوردن غذا می پردازند که علاوه بر زیبایی بصری اصل نزدیکی به طبیعت که در طراحی این فضا بسیار مهم بوده است، رعایت شده است. در همه ی فضاها بسیار از احجام چند وجهی با سطوح منحنی بهره گرفته شده است که در کل فضایی بسیار نزدیک به طبیعت به وجود آمده است. دستگیره های منحنی شکل و بافت طبیعی دیوار از نمونه های استفاده از عناصری هستند که طبیعت را تداعی می کنند . نوسازی فضای اداری می‌تواند گران باشد، بنابراین تعیین بودجه امری بسیار مهم است. بیش از اندازه برای چیزهایی که ضروری نیستند هزینه نکنید یا برای چیزهای مهم به اندازه‌ی کافی هزینه‎‌ کنید.

http://dekoralsystem.irاین راه حل ها با اندک تغییرات در مواردی همچون محل قرارگیری، سطح اشغال و جزئیات طراحی قابل تعمیم بر اقلیم های مختلف هستند. شاخص های طراحی مانند هسته مرکزی و آتریوم، شیشه سراسری کف تا سقف، صفحات خورشیدی، سرمایش و گرمایش آبی و زمینی و سایه اندازهای کاهنده شدت تابش خورشید از راهکارهای طراحی ساختمان اداری سبز هستند. همچنین در طراحی پلان ساختمان اداری بهتر است واحدهای مختلف طوری چیده شوند که همگی به یک اندازه از نور طبیعی بهره ببرند. انتخاب شیشه دوجداره و عایق صدا می تواند تا حد زیادی به کاربردی بودن فضای یک شرکت کمک کند. عدم وجود درز در دیوارها و پنجره ها مانع هدر رفتن انرژی و یا گرما و سرمای داخل یک محیط اداری می شود. بنابراین در فصول گرم و سرد سال همیشه هوای متعادلی در داخل یک ساختمان اداری در جریان خواهد بود.

در نظر نگرفتن قوانین منطقه بندی مربوط به حوزه‌‌های مسکونی و قوانین ساختمانی.

در مجله خبری کتب معماران نمای اداری بهتر است به سلیقه، سفارش و روحیه مشتری توجه کرد. مشتریان ممکن است با سلیقه محدود و با توجه به نماهای ساختمانی که دیده‌اند و به صورت تکرار شونده در شهر اجرا می‌شود، درخواستی داشته باشند. بهتر است طراح با توجه به گزینه‌های مطرح شده و روحیه خاص هر مشتری و کسب و کاری که دارد، طراحی منحصر به فرد و خلاقانه‌ای انجام داده و ایده و طراحی خود را با مشتری مطرح کند.

تحریریه کتب معماران