بایگانی‌های دریچه بازدید فارسان تهویه

درب آن نیز از ورق آلومینیوم بصورت شیاردار در ضخامت های مختلف ساخته می شود که با لولا به فریم متصل می شود. با توجه به شیارهای گریلی که روی درب این دریچه در طول های ۹ و ۱۸ سانتی ایجاد می شود، پسوند شیاردار برای این مدل اضافه شده است. در مدل ساده لولایی، درب به شکل کاملا صاف، بدون شیار و منافذ طراحی و ساخته می شود. از جمله ویژگی های این مدل این است که درب، در حالت باز بودن از ساختار دریچه کاملا جدا نمی شود و همیشه بوسیله لولا به ساختار قاب متصل خواهد بود. این دریچه بازدید داکت اسپلیت ماهیتاً از پی وی سی ساخته می‌شود.بنا به شکل پذیریِ pvc توسطِ دستگاههای سی ان سی می‌توان نقوش و طرح های جذاب و دکوراتیوی را روی آن اِعمال کرد. دریچه بازدید داکت اسپلیت pvc نیز همچون بقیه‌ی انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای یک فریم که به عنوان قاب نیز از آن نام برده می‌شود است.

بایگانی‌های دریچه بازدید فارسان تهویه با توجه به طراحی و نظر کارفرما این در یچه ها میتواند در انواع مختلف که از نظر ظاهر یا نوع باز و بسته شدن با هم متفاوت هستند ساخته شود. قابل نصب در مکان هایی که دستگاه فن کوئل سقفی در آن نصب شده است و در تمام محیط های اداری،تجاری ، مسکونی و… . برخی از دریچه‌ها بخصوص دریچه‌های خطی اسلوت، بصورت دکوراتیو در طول‌های بالا کار می‌شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالا برای دریچه وجود ندارد. بنابراین، باید از پلنیوم باکس استفاده شود تا اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول دریچه بطور صحیح انجام شود.

کانال کشی داکت اسپلیت اطلاعات تکمیلی

به طور معمول پره های Z این دریچه در یک یا دو جهت نصب می شوند و هوا از این طریق به داخل دستگاه وارد میشود. تعداد این پره ها با میزان فشار مکش دستگاه نسبت مستقیم دارد.میتوان برای زیبایی بیشتر شیارهای Z شکل را در دو سمت دریچه تعبیه نمود. این مدل دریچه بازدید داکت اسپلیت که به درب وزنه‌ای معروف است دارای فریم کاملاً جدا از بدنه درب است. برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا سایز حفره ای را که قرار است در این بازدید داکت اسپلیت در آن نصب گردد به طور صفر به صفر اندازه می زنیم. سپس با احتساب یک سانت بادخور اقدام به برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهیم نمود.

قیمت داکت اسپلیت

طریقه ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا به اینگونه است که ابتدا محل مورد نظر برای نصب دریچه بازدید داکت اسپلیت اندازه‌گیری می‌گردد و سپس اضلاع فریم دریچه با درنظرگرفتن نیم سانت بادخور بریده شده و این اضلاع به هم وصل می‌شوند. بعد از نصب سه پری با توجه به ابعاد داخلی فریم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشابه لولا تولید می‌شود. سپس این محصول آماده رنگ آمیزی می‌شود و به وسیله رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شده و درون کوره قرار می گیرد.

نصب دریچه بازدید داکت اسپیلت

دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل، در فضاهایی با کاربریِ بهداشتی مثل اتاق های تمیز و یا محیط هایی که فنکویل در سقف فضایی با آلایندگیِ اسیدی دریچه داکت اسپلیت و… به طور ویژه کاربرد دارد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل از ورق استیل نگیر با عیار ۳۰۴ یا ۳۱۶ می‌باشد. جنس تمام اجزا دریچه بازدید داکت اسپلیت استیل،از جمله لولای درب دریچه بازدید باید به صورت تمام استیل بکار رود.

  • در این مدل هم جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم می‌باشد.
  • دریچه بازدید در ساختمان باعث دسترسی آسان به سیستم های انتقال و تاسیسات در زمان های تعمیر، سرویس یا بازدید می شود.
  • اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای ساخت درب استفاده می شود.
  • لازم به ذکر است که حتماً باید دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی با رنگ ضد آب پلی اورتان پوشش داده شود تا در برابر رطوبت بخار و نرم مقاومت کافی را داشته باشد.
  • برش هر ضلع به صورت ۴۵ درجه خواهد بود تا وقتی دو ضلع مجاور هم به‌یکدیگر وصل می‌شوند زاویه ۹۰ درجه را تشکیل بدهند.
  • در واقع شبکه های موجود در قسمتِ مشبکِ دریچه بازدید داکت اسپلیت جریانِ هوا را به صورت مستقیم و آزاد به دستگاه تزریق می‌نماید و از هر گونه افت فشار جلوگیری به عمل می آورد.
پس از بیرون آوردن دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی لولایی از کوره رنگ، برای جلوگیری از هرگونه آسیب و صدمه به ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت در زمان حمل دریچه بازدید داکت اسپلیت به محل پروژه، از پوشش مشمعی ضخیم استفاده می‌شود. با برش این اضلاع برای اتصال آنها نسبت به هم از روش گوشه زنی یا گوشه بُری استفاده می‌گردد.به این منظور اره برشی را در زاویه ۴۵ درجه قرار داده و سرهای هریک از اضلاعِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت را با زاویه ۴۵ درجه برش می‌زنیم.با این برش امکان اتصالِ چهارضلعِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت فراهم می‌آید. روش اتصال اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز به روش”نک” یا پِرِسی است. از محاسن این روش عدم کاربرد هرگونه جوش است.در واقع جای جوش باعث می‌گردد که در ظاهر دریچه بازدید داکت اسپلیت نازیبایی ایجاد گردد. این امر نیز به وسیله‌ی ‌یک گوشه‌ یا کرنرِ فلزی که عمدتا از ورق گالوانیزه ضخیم است در پشت هر یک از گوشه های فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت اتفاق می‌افتد.

تحریریه کتب معماران