بلکه می گوییم در ورود یا ورودی!

با بیماران خود با احترام و ملایمت برخورد کنید. قبل از اینکه محل مورد نظر خود برای ایجاد مطب دندان پزشکی انتخاب کنید باید ابتدا به ۳ مورد توجه داشته باشید. آبی تیره، باعث ایجاد حس غم و اندوه می شود. به دلیل اینکه رنگ سبز حس تازگی و طراوت، تعادل و آرامش را می تواند برای افراد به همراه داشته باشد. در ایجاد محیطی آرام که باعث آرامش افراد شود، چه کاری از شما ساخته است؟ یکی از راه های ایجاد محیطی آرام در مطب پزشکان، استفاده از رنگ های مناسب است. در طراحی مطب دندان پزشکی باید همه این فضاها را در نظر بگیرید: اتاق دندانپزشک، اتاقهای درمانی، اتاق عکسبرداری (در صورت نیاز)، اتاق کارکنان، بخش پذیرش، آبدارخانه، سالن انتظار و بخش اداری (برای مدارک و پروندهها). از طرف دیگر، رنگ آبی تیره می تواند دقیقا به صورت برعکس عمل کند. بنابراین از آنجا که این روزها همه چیز رقابتی شده ، حتی آسایش مریض در مطب هم روی تعداد مریضانی که به پزشک مراجعه می کنند تاثیر مستقیم دارد . در بحث طراحی مطب و کلینیک یکی از تخصصی ترین ها و پر تقاضا ترین مورد ها برای طراحی داخلی مطب های دندانپزشکی هستند که با توجه به بحث رقابتی شدن این عرصه و تقاضای مراجعین جهت خدمات دندانپزشکی اهمیت داشتن یک مطب شیک و به روز بسیار حیاتی است زیرا طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی رابطه مستقیمی با تعدد مراجعین خواهد داشت در این مطلب که توسط تیم طراحی معماری شرکت معماری فراکارنو تهیه شده است به این موضوع می پردازیم امیدواریم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

این موضوع احساس کنترل را بیشتر می کند و به بیماران اجازه می دهد تا در صورت لزوم نیاز به فضای خصوصی تر، امکان ایجاد آن را داشته باشند. همه افراد دوست دارند در محیط های زیبا و مدرن و صد البته بهداشتی کارهای پزشکی خود را انجام دهند. از آنجایی که انتخاب رنگ و بافت مناسب تاثیر بسیار مستقیمی روی ذهن مراجعین دارد از موارد حائز اهمیت برای طراحی مطب و کلینیک زیبایی به شمار می آید.برای فضاهای مثل کلینیک پوست و مو یا به طور کلی کلینیک های زیبایی که اکثر افراد جهت امور زیبایی و بهداشتی مراجعه میکنند احساس آرامش و لطافت حرف اول را میزند در نتیجه رنگ ها و طرح های آرام و ملایم می توانند بهترین انتخاب شما باشند.

همچنین استرس و ترس بسیاری از مراجعین و توجه به کنترل این موضوع، از دیگر مواردی است که باید در طراحی دکوراسیون داخلی کلینیک به آن توجه شود. بنابراین شما اگر به تجهیزات خود توجه کنید و آمار دقیق مبلمان خود را نیز داشته باشید می توانید از بسیاری ینههای مضاعف و بیخود جلوگیری کنید. سوالاتی درباره خدمات دندان پزشکی، تعداد کارکنان، تعداد اتاقهای لازم، ابعاد مورد نیاز برای بخشهای مختلف مطب، طراحی سالن انتظار و تجهیزات دندان پزشکی. وسایل و تجهیزات باید چدیمان درستی داشته باشند ، و فاصله استاندارد میان آن ها رعایت شود. در مطب دندان پزشکی ساختار و محیط داخلی از نمای خارجی آن اهمیت بیشتری دارد، زیرا فضای داخلی مطب تعیین میکند چه خدماتی با چه کیفیتی در آنجا قرار است ارائه شود. در طراحی دکوراسیون کلینیک زیبایی باید فضایی از نظر زیبایی کاملا جذاب، بهداشتی و با کیفیت طراحی شود که این مساله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از ساختمانها و برجهای پزشکی و اداری بزرگ دارای پارکینگ طبقاتی شخصی- با ظرفیت کافی برای کارکنان و بیماران- هستند.

به عنوان مثال ما با خرید یک خانه با فضاهای داخلی آن مواجه می شویم که ممکن است با سلایق ما در موضوعاتی چون رنگ دیوار اتاق خواب یا رنگ نورهای روشنایی یا طرح و رنگ و مدل کابینت ها و کلوزت ها و امثالهم در تضاد باشد در نتیجه ما اقدام به طراحی داخلی خواهیم نمود یا محیط داخلی مطب یا قیمت دکوراسیون داخلی مطب منزل مسکونی و.. در ادامه به همه سوالات شما در این باره پاسخ میدهیم. بخش های خصوصی کلینیک مانند اتاق مشاوره به طور کامل مبهم و دور از دید هستند. بژ: رنگ های خنثی مانند بژ، زمانی که در کنار رنگ های آرامش بخش قرار می گیرند، محیط دلپذیر و مناسبی می سازند. هر انسان در برخورد با رنگ سفید، به یاد لطافت و تمیزی را حس خواهد کرد.

این شرایط برای شما که به عنوان یک متخصص پزشکی می خواهید بیماران هنگام معاینه آرام و خونسرد باشند، ایده آل نیست. استفاده از هر گونه فضای سبز در اتاق های انتظار مطب پزشکان، یک ایده جالب و دلچسب است. بهتر است در محلههای مرکز شهر، جایی که رفت و آمد زیاد باشد، مطب خود را بزنید. طبیعتا شما نمی خواهید بیماران خود را در زمان انتظار، نگران و مضطرب سازید. طراحی بی عیب و نقص باید حامی اهدافی که در ذهن دارید باشد، پس به اهداف پروژه خود خوب فکر کنید. بدیهی است که همه نمیتوانند از پس هزینههای مطب در ساختمان پزشکیهای بزرگ و مجهز برآیند. بنابراین طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی ، محیطی راحت و تمیز می تواند در ارزیابی مراجعه کنندگان درباره خدماتی که در آن مطب دریافت میکنند موثر باشد.

بخش طوسی رنگ، علاوه بر ایجاد حس دعوتکنندگی، راهنمای مراجعین هم هست. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده اند که رنگ آبی در صورتی که در نقش رنگ اصلی و غالب فضا ظاهر شود، می تواند سبب ایجاد آرامش گردد، زیرا فشار خون را کاهش می دهد. یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب مکان مناسب برای مطب دندان پزشکی اندازه آن است. از مهم ترین مکان هایی که بیمار بیشترین وقت خود را در آنجا می گذراند می توان به اتاق انتظار اشاره کرد. برای اجرای یک دیزاین موفق باید به نیازمندیهای اساسی همان مکان توجه شود. دکوراسیون داخلی مطب با توجه به اینکه یک مرکز درمانی می باشد باید مطابق با حال و روز بیماران مراجعه کننده و اصول معماری طراحی شود. آشنایی با ابعاد مختلف طراحی مطب دندانپزشکی در تهران، ممکن است برای برخی مشکل باشد. تجربه ثابت کرده است که با اضافه کردن طیف رنگی روشن و رنگ های متنوع می توان تغییر بسیار چشمگیری در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی در نظر گرفت و از این جهت بسیار کارآمد بود. به این ترتیب طب سوزنی میتواند جریان این نیرو را در بدن تسهیل کرده و سلامت فرد را به وی بازگرداند.

این سبک فضای داخلی بر ظرفیت نشیمن کافی برای بیماران تاثیری ندارد و یا عملکردهای اصلی کلینیک را به خطر نمی اندازد. آب درمانی هیدروتراپی شامل انجام تمرینات و تکنیکهای خاص فیزیوتراپی در آب گرم برای کمک به تسکین درد، ریلکس کردن و تقویت ماهیچهها، افزایش گردش خون و نتیجتا بهبود عملکرد فرد است. در این زمان بود که جامعه طراحان داخلی ملی آمریکا در سال ۱۹۵۷ تشکیل شد. مترمربع: برخی از طراحان هم شیوه محاسبه دستمزدشان بر اساس هر متر مربع تعیین میگردد. البته رنگ هاي بسيار ديگري همچون رنگ سبز هم هستند كه مي توان استفاده كرد. اگر خواهان فضایی گرم و دلنشین برای پذیرایی از مهمان ها هستید و فضای محیط شما کوچک نیست، توصیه ما استفاده از کف پوش پارکت در انواع طرح های چوبی است. نور طبیعی به طور کلی فضا را روشن کرده و از این رو یکی از بهترین انتخابها در طراحی بسیاری از عملکردهای معماری به شمار میآید. شاید در ابتدا عملی کردن این نکات ساده به نظر برسد اما برای مثال بهره گرفتن حداکثری از نور طبیعی روز در برخی موارد مستلزم ایجاد تغییرات مفصل در محیط است. رنگ بژ می تواند سبب بازتاب نور در مطب نیز گشته و محیط آن را دلباز کند.

در طراحی داخلی مطب، رنگ ها و لوازم را طوری انتخاب نمایید که فضا را آرامش بخش کنند. چنین شرایطی برای پزشک که می خواهد بیمارانش در زمان معاینه و درمان، احساس آرامش و خونسردی داشته باشند، اصلا خوب نیست. حتما در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب به آرامش و نیازهای مراجعین توجه نمایید. برای طراحی مطب دندان پزشکی به چه مواردی باید توجه کرد؟ با ایجاد برش های خیلی کوچک توسط فرو کردن سوزن در اندام، در بافتی که دچار اختلال و درد است، یک پاسخ درمانی محلی ایجاد می شود که در نتیجه از طریق روند بهبودی طبیعی، عملکرد طبیعی خود را به دست میآورد. ایجاد تعادل در کارآمد بودن، بعضی اوقات سخت است. سپس وقتی که به محیط درمانی وارد می شوند، رنگ برای آن ها آشناتر در نظر می آید و بهتر می توانند با محیط ارتباط برقرار کنند. یک جالباسی با فضای کافی برای آویزان کردن کت ها و بارانی های بیماران در نظر بگیرید. بنابراین، حتی الامکان نباید از این رنگ در دکوراسیون مطب استفاده کرد. محله انتخابی شما نباید از مطبهای دندان پزشکی اشباع شده باشد و ترجیحاً به درمانگاهها و داروخانهها نزدیک باشد.

اولین عنصری که یک طراح داخلی باید بدان توجه کند، نحوه عملکرد و استفاده از فضای داخلی است. در این قسمت از نوشتار خود با موضوع نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی به بیان نکته هایی در زمینه ی سوالات مهم و واجبی که باید از طراح خود قبل از قرارداد بپرسید خواهیم پرداخت. تمامی ابعاد مطب خود را بررسی کنید؛ در این راه مشاوره با افراد مطلع نیز بسیار کارساز است. روح و طراوت هر مکان و کلینیکی بستگی به طراحی و دیزاین آن دارد به همین دلیل طراحی داخلی کلینیک ها اهمیت بسیار بالایی دارند ، مخصوصاً کلینیک های پوست و زیبایی که افراد بسیار حساس هستند و بیشتر مراجعین خانم ها می باشند به همین دلیل برای کسب رضایت و جلب اعتماد آنها باید از یک دکوراسیون بسیار مدرن و شیک استفاده کنیم ، همچنین با طراحی پلان برای اتاق انتظارات یک طراحی آرامش بخش و مدرن در نظر بگیرید تا زمانی که بیماران عزیز و مراجعه کنندگان در اتاق انتظار حضور دارند ذهن آنها با دکوراسیون جذاب درگیر شود. مشکی: به طور کلی، مشکی رنگی است که استفاده زیاد از آن در طراحی داخلی هر فضایی، منجر به ایجاد احساسات منفی و افسردگی می شود. این ترکیب رنگ بی شک یکی از آرامش بخش ترین پالت های رنگی برای مطب دندانپزشکی ست که هرگز حس ناخوشایندی برای کاربران آن ایجاد نخواهد کرد.

به همین دلیل داشتن اطلاعاتی درباره دکوراسیون داخلی بسیار مفید است. بهتر است برای اتاق انتظار و اتاق درمان به دلیل کنار آمدن بیمار قبل از ورود به اتاق درمان، از یک رنگ انتخاب شود. گروه معماری بام سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه ی خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید. این مسئله تا اندازه زیادی با زمینه کاری و بودجه شما مرتبط است که در صورت تلفیق شدن آن با یک طراحی جذاب و منحصر به فرد می تواند شما را به اهدافتان نزدیک تر کند. امروزه در تمام بخشهای جامعه، دکوراسیون داخلی یکی از مهمترین عناصر به حساب میآید. نورپردازی سالن انتظار احتمالاً بتوان گفت مهمترین بخش در طراحی دکوراسیون فضاهای درمانی. یکی از مهمترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه میخواهید یک فضای کلی را به قسمتهای مختلف تقسیم کنید. سپس این نمودارها به شکل طراحیهای واقعی در میآیند. برای اینکه بهترین فضا را برای مطب خود ایجاد کنید و بهترین نتیجه ممکن را بگیرید به توصیههای طراح خود گوش دهید.

تحریریه کتب معماران