بهترین لپ تاپ های 2022 بازار ایران (تیر ۱۴۰۰)

شما میتوانید با استفاده از این صفحه نمایشگر بزرگ، تمام امورتان را به راحتی انجام بدهید. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ با قدرت پردازشی بالا و لپ تاپی All-Round (منظور از این کلمه کلی بودن هست یعنی انتخاب کلی) هستید این مدل به راحتی تمامی نیازهای شما را برطرف می کند. این تلویزیون را به راحتی میتواند در حدود قیمت ۴۰ میلیون تهیه کنید. درسته که ایسر خوش قیمت هست. اما خیلی با کلاس و با کیفیت هست. این صفحه نمایش 4k را که DUO SE 15 و نرخ رفرش 360 هرتزی ROG Strix Scar 17 را ندارد؛ اما صفحه نمایش 1440p با نرخ تازهسازی 165 هرتز را دارد.

معمولا روی لپتاپهای مخصوص بازی از پردازنده گرافیکی Nvidia و AMD استفاده میشود؛ اما انتظار نداشته باشید که قیمت آنها خیلی کم باشد. سری Predator ایسر قدیمی تر، پر زرق و برق تر و گران قیمت تر است. این برند ها Predator و Nitro نام دارند. در بیشتر مدل لپتاپهای گیمینگ به جای استفاده ازهارد های قدیمی یا هارد های معمولی با ظرفیت بالا، از SSD ها استفاده میشود که همین امر میتواند سرعت راه اندازی سیستم و اجرای بازی ها را به شدت کاهش دهد. البته این امر شدیداً به فاصلهی قرارگیری شما از نمایشگر بستگی خواهد داشت. همچنین در این محصول انواع پورتها را در اختیار خواهید داشت.

بهترین لپ تاپهای گیمینگ ایسوس با رهبری سری ROG Zephyrus، که دارای قدرت خیره کننده، قیمت مناسب و عمر باتری عالی هستند برای گیمرها بهترین گزینه است. لپ تاپ Ideapad L3 15IML05 جزء سریهای میان رده شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر جدیدترین لپ تاپ 15 اینچ سری Ideapad این شرکت در بازار کشور محسوب می شود که در سال 2020 رونمایی شد. لپ تاپ Dell G15RE – B یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی بوده که اخیراً به بازار ایران راه یافته است. هم اکنون نمایشگاه CES 2022 در اوج خود به سر می برد و این به این معنی است که در طول روزهای آینده شاهد بروزترین محصولات بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ خواهیم بود که در حال حاضر به عنوان بهترین لپ تاپ های 2022 تلقی می شوند. اما برند لنوو نیز در سال جدید میلادی بیکار نبوده و محصولات متفاوتی را به بازار بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون عرضه کرده است.

صفحه نمایشگر این لپ تاپ 16.1 اینچ است و با رزولوشن QHD، نرخ بروزرسانی 165 هرتزی و زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه کار میکند. این لپ تاپ بسته به بازیهایی که میکنید ممکن است گزینهی بهتری باشد. در بخش دوم به سراغ مدل های دیگر خواهیم رفت و قیمت را کمی پایینتر نیز می آوریم. بنابراین، پردازنده مرکزی کمی ضعیفتر است، نصف رم را دریافت میکنید و باید به سطح بعدی در کارت گرافیک بسنده کنید. در حقیقت این مدل رقیب مدل بالایی است اما با کمی ارفاق خوش قیمت تر (اگر چه باز هم قیمت بالایی دارد). امروزه و در دنیای مملو از ترانزیستورهای اطراف ما، کمتر چیزهایی یافت میشوند که برجستهتر و هیجان انگیزتر از مجموعههای حرفهای و ۴K گیمینگ باشند حالا چه بر روی بهترین لپ تاپ های گیمینگ جهان و یا در سیستمهای سنگین دسکتاپ.

نسخه جدید از لپ تاپ Zaphyrus G14 نسخه 2022 بار دیگر توانست با مشخصات بسیار خوب و عملکرد عالی در بازی ها ما را تحت تاثیر قرار دهد، به طور کل با در اختیار داشتن پردازنده Ryzen 9 شرکت AMD و کارت گرافیک بالارده تیم قرمز به همراه حافظه رم نسل جدید DDR5 و صفحه نمایش 120 هرتزی حتی برای کارهای رندرینگ نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. حدودا میتونم بگم که بهترین لپ تاپ ها تا سقف 24 یا حتی 25 میلیون تومان همون لپ تاپ های لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05 – NPA و لپ تاپ ایسر مدل Aspire A315-55G-57JK هستش که توی مشخصات و سخت افزار شباهت های زیادی به هم دارند. اگه بودجه مون رو تا سقف ۳۶ افزایش بدیم چه لپتاپ هایی توی سری rog بهترن؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که چه نکاتی را باید پیش از خرید لپ تاپ گیمینگ در نظر بگیرید.

برای خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟ لپ تاپ ROG Zephyrus M16 دارای چندین مدل با کانفیگ های مختلف است. به خاطر این که دقیقا نیازهای شما از لپتاپ، مدل آن را مشخص خواهد کرد. البته باز هم از آن ظاهر عجیب و خاص در لپ تاپ های گیمینگ مثل ایسوس و لنوو خبری نیست. جالب است بدانید بیشتر کسانی که وزن سبک و اندازه کوچک لپتاپشان برایشان بسیار مهم است، با وجود نیاز به صفحه نمایشگر بزرگتر لپتاپ باز هم اقدام به خرید مدلهای 15.6 اینچی نمیکنند! اگر می توانید با پرداخت هزینه ی بالا برای آن باز هم بدون مشگل مالی زندگی کنید، این یک لپ تاپ گیمینگ است که شما را قطعا تحت تاثیر قرار خواهد داد. با مراجعه به این لینک، لیست لپ تاپ های گیمینگ موجود در دیجی هایکو را مشاهده خواهید کرد. با این حال، با در نظر گرفتن همه چیز، این یکی از بهترین لپتاپهای گیمینگ با ارزشی است که در حال حاضر در بازار با آن مواجه خواهید شد. به لطف کارت گرافیک میتوانید بازیهای به روز و به قولی خفن بازار را دانلود کرده و حتی فراتر از آن خود را در محیط بازی تصور نمائید. اما دلیل به بهتر بودن اون نمیشه.

امیدوارم مقاله بهترین برند های لپ تاپ گیمینگ 2022 مفید بوده باشد. بنابراین در بسیاری از لپ تاپ های بازی ممکن است عمر مفید به یک سال هم نرسد و پس از آن نیاز به تعویض آن داشته باشید! در دنیای امروزی کامپیوترهای شخصی جای خود را به لپ تاپ ها داده اند و اغلب افراد تمایل به خرید و استفاده از بهترین لپ تاپ های لمسی دارند. لذا اگر تنها برای کارهای سبک و بازیهای معمولی می خواهید از این نوع لپ تاپ ها استفاده کنید، شاید گزینه ای مقرون به صرفه باشد ولی به هیچ وجه برای بازیهای در سطح بالا توصیه نمی شود.

و سری Nitro دارای مشخصات پایین تر و قیمت نازل تری می باشد. اگر برای بهترین لپ تاپ گیمینگ 4K ایسوس یک نقطه ضعف بخواهیم بگوییم، قیمت بالای آن است. لپ تاپ های گیمینگ بسیار مدرن و قدرتمند هستند و برای استفادهی روزمره طراحی شدهاند.اگر جزو افرادی هستید که گیمینگ را به طور حرفهای دنبال میکنید، لپ تاپ های معمولی جوابگوی گرافیک و سرعت مورد نیاز شما نیستند. همانطور که مشاهده میکنید، تفاوت تراکم پیکسل در نمایشگرهای کوچک بسیار بیشتر است. با بزرگتر شدن عدد مربوطه، به همان ترتیب تراکم پیکسل و میزان شفافیت تصاویر افزایش مییابد. به طور خلاصه، این مفهوم اندازه، میزان تراکم، نحوهی پراکندگی و تعداد پیکسلهای موجود در هر اینچ از صفحهی نمایش را تبیین میکند. از این رو یکی از اقدامات نهایی برای عبور از این مرحله، آغاز به کار گیری استانداردهای 4K در صنعت گیمینگ است.

در بخش اول سراغ دو مدل بالا رده دو شرکت Razer و Asus سری RoG رفتیم این دو مدل در بالاتری جایگاه در بین تمامی لپ تاپ های گیمینگ قرار میگیرند و به عنوان پرچمدار دو برند محبوب و همچنین سکان دار لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 تا به اینجای کار هستند. برای این کار لپتاپهای مایکروسافت میتوانند تا مرز 25 میلیون تومان بهترین گزینه ممکن باشند. این محصول میتواند یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ زیر 50 میلیون تومان باشد، قدرت پردازنده بالا، کارت گرافیک قوی، حافظه رم عالی و… محدوده قیمت این لپ تاپ 50 تا 52 میلیون تومان است.

این بخش از لپتاپ باید سرعت کافی و فضای کافی را داشته باشد تا بتوانند بازی ها و اطلاعات شما را در خودش ثبت و در صورت نیاز در سریعترین زمان آن ها را در اختیار شما قرار دهد. این لپ تاپ جزو سریعترین و بهترین لپ تاپهای میانرده ایسوس است که با وزن 1.7 کیلوگرم و مانیتور 15 اینچ یک انتخاب بسیار مناسب است. احتمالا این لپ تاپ در این رنج قیمت و مشخصات سخت افزاری بسیار تعجببرانگیز است. این دستگاه از نسل دهم پردازندههای اینتل با مشخصات Core i5 10300H بهره گرفته است که با سرعت زیاد تا 4.5 گیگاهرتز، توان انجام برنامه ها و کارهای گرافیکی، سنگین و حرفه ای را دارد.

تحریریه کتب معماران