حمل و نقل دریایی حمل و نقل دریایی و روش‌های آن جوانه کارگو بار | transemartlogistics

در حال حاضر روش های حمل دریایی مناسب‌ترین روش برای تجارت جهانی کالا محسوب می‌شود و در آمار نقل و انتقالات، بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند. بارهایی با وزن بسیار زیاد، تنها با روش حمل و نقل با کشتی قابل جابه‌جایی هستند. حمل و نقل دریایی از نظر صرفه اقتصادی و نیز ایمنی بار کاملا توجیه‌پذیر و نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل ارجح است. این روش زمانی کاربرد دارد که بندر مقصد، توانایی و امکانات لازم برای پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ را ندارد. به همین دلیل لازم است که کالاها از یک کشتی به کشتی یا کشتی‌های دیگر منتقل شوند و به بندر مقصد رسانده شوند.

  • مراحل تحویل کالا توسط مالک آن به متصدی حمل و توسط شخص اخیر به گیرنده ی کالا در مقصد یا مقامات گمرکی، از موارد قابل بحث و بررسی است.
  • به دلیل وجود تحریم ها بازرگانان این روش را نسبت به سایر روش ها ترجیح می دهند.
  • در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص حمل و نقل دریایی و نکات مربوط به آن مطالبی را بیان کنیم.
  • موضوع حمل ونقل دريايي به دلیل تاثیرگذاری آن بر قیمت تمام شده کالا در کشورهای در حال توسعه جایگاه والایی یافته و توجه بدان در عرصه فعلی تجارت آزاد و محیط کاملا رقابتی موجود در میان صاحبان صنایع و مواد اولیه، نقشی حیاتی یافته است.
همچنین اگر محموله و کالای شما بدون بسته بندی و حجیم است، بهترین راه انتقال کالا اجاره کردن کامل کشتی یا همان چارترینگ است. کشتی‌های باری معمولاً به طور ویژه برای این کار طراحی می‌شوند و اغلب به جرثقیل‌ها و مکانیسم‌های خاص برای بارگیری و تخلیه مجهز هستند و در اندازه‌های مختلف هستند. معمولاً از فولاد جوش داده شده ساخته می‌شوند و به استثنای برخی موارد معمولاً عمری بین 25 تا 30 دارند. در مقاله امروز از مجموعه مقالات بلاگ تی اکسپرس، سعی کردیم به طور کامل همه چیز را راجع به حمل و نقل دریایی برای شما عزیزان شرح دهیم.

درطول تاریخ، پشتیبانی از عملیات نظامی در برد وباخت جنگ ها نقش اساسی داشته است. همچنانکه پشتگانی (لجستیک ) نظامی برسرعت واکنش و انعطاف پذیری نسبت به موقعیت های متغیر تاکید دارد. بسیاری از کاروکسب ها و فعالیت های اقتصادی نیز در شرایط و اوضاع و احوالی انجام می گیرند که واکنش سریع و به موقع وانعطاف پذیری متضمن موفقیت در آنهاست. برای حمل بار فله خشک مانند غلات ، ذغال سنگ ، سنگ آهن ، سیمان ، شکر ، نمک و شن و ماسه نیز باید از کشتی های مخصوص که دارای انبار های قیف مانند برای ریختن بار فله خشک هستند، استفاده شود.

روش گروپاژ

منظور از روش حمل کراس استافینگ انتقال کالا از یک کشتی به کشتی دیگر و ادامه مسیر می باشد. از روش کراس استافینگ در شرایط تحریم و بنادر کوچک استفاده می شود. به هر حال گمرک با ‏بندر مکلف است تا پانزده روز پس از خاتمه تخلیه با مؤسسه کشتیرانی تسویه حساب ‏نمایند و به همین منظور قبلاً برای هر قلم بارنامه قبض انبار صادر می شود. در گام بعد شرکت حمل با صاحب کالا تسویه حساب نموده، ترخیصیه و قبض انبار را به وی تحویل می دهند و صاحب کالا با در دست داشتن این اسناد و دیگر اسناد لازم اقدام به ترخیص کالا از گمرک می نماید. بارهایی مانند خاک، مواد معدنی، شکر، گندم و… ازجمله این بارها هستند.این روش برای جابه‌جایی کالاهایی که دارای حجم بیشتر هستند یا کالاهایی که بدون هیچ‌گونه بسته‌بندی بارگیری می‌شوند از روش اجاره کشتی یا چارترینگ استفاده می‌شود. حمل‌ و نقل دریایی به دلیل تأثیرگذاری بر قیمت تمام‌شده کالا در کشورها جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر روش‌های حمل ‌و www.transemartlogistics.com نقل دارد.

طراحی مفهومی شناور فریگیت به روش OMOE

حمل و نقل دریایی حمل و نقل دریایی و روش‌های آن جوانه کارگو بار | transemartlogistics در بسیاری از مواقع نیاز به حمل کالاها در مسافت طولانی و از مسیر دریایی در مقیاس خرد وجود دارد. به همین دلیل است که گروپاژ در میان صاحبان بارها بسیار طرفدار دارد. همچنین در شرایطی که کشورها به واسطه تحریم‌های سیاسی و اقتصادی محدود شده‌اند، راه حلی برای تجارت است. برای رسانیدن محموله‌ها به کشورهایی که به دلیل تحریم کشور مبدأ اجازه پهلو گرفتن کشتی‌های آن را نمی‌دهند، می‌توان از روش کراس استافینگ استفاده کرد. برای این منظور نیاز به واسطه‌گری یک کشور سوم وجود دارد که خود محدودیت‌های خاصی نداشته باشد. به دلیل اعمال انواع تحریم‌ها بر کشورمان، بازرگانان ایرانی از این روش بهره می‌گیرند.

خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی راهیان دریای سعادت

تحریریه کتب معماران