دانلود کتاب محاسبات پروژه‌های ساختمانی با استفاده از SAFE، ETABS اثر حسن باجی فیدیبو | architectbook

با سلام من این کتاب رو خواندم با اینکه الان هفت ساله که در یک شرکت مهندسی مشاور به صورت طراح و نظارت کار می کنم نکات جالبی از این کتاب یاد گرفتم. بسیاری از این مطالب کتاب رو من طی این مدت به صورت تجربی و مطالعه منابع مختلف آموختم اینجا به صورت یکجا و روان گفته شده و این کتاب رو توصیه به همه عزیزانی که تازه فارغ التحصیل شدند می کنم. کتاب خوبیه اما بنظرم کامل نیست،بخش تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی جا داره که بهش اضافه بشه. این کتاب به مصالح مورد مصرف در ساختمان و کاربرد آنها پرداخته است.

  • با توجه به اینکه موضوع هر دو کتاب یکسان هست ممکنه مشابهت هایی داشته باشند ولی قطعا تجربیات مولفین در کارهای اجرایی متفاوت هست بنابراین اگر تصمیم دارید بصورت حرفه‌ای وارد این حرفه بشید لازمه کتابهای زیادی رو مطالعه کنید.
  • سلام، خیر در کتاب چاپ شده ، پس زمینه سفید است و آرم و نام انتشارات چاپ نشده است.
  • باتوجه به محبوبیت زیاد این نسخه بین مهندسین استفاده از نکات مهم در این کتاب میتونه کمک زیادی به طراحی داشته باشه.
  • لیکن در روش دست، عملیات تخریب توسط عوامل انسانی انجام شده و نخاله‌ها توسط ماشین آلات، بارگیری و به بیرون از کارگاه منتقل می‌شوند.
  • کتاب مصالح ساختمانی تألیف احمد حامی توسط نشر دانشگاه تهران به چاپ رسیده است.
  • در صورت امکان در بحث مصالح شناسی و بسط موضوع بیشتر کار شود و با هدف توانمند سازی طراحان در راستای خلق اثرات بهینه ویرایش‌های آتی نگاشته گردد.

آنچه بیش از همه موارد در زمینه کار با نرم‌افزارها مهم می‌نماید، کاربرد عملی آن‌ها در تحلیل و طراحی سازه‌های فولادی و بتنی است. کتاب حاضر ابزار مناسبی برای آن گروه از مهندسینی است که قصد دارند به صورت حرفه‌ای رابطه بین مسائل عملی، نرم افزار و آیین‌نامه‌های طراحی را درک کنند. با پیشرفت تکنولوژی، هر روز شاهد عرضه مصالح جدید در بازار برای معماری داخلی ساختمان ها هستید. شناخت این مصالح، ویژگی های منحصربه فرد آن ها و یا ترکیب این مصالح جدید با مصالح سنتی برای طراحی نمای داخلی ساختمان ها، درای اهمیت بسیار می باشد.

🎧 دانلود کتاب صوتی برای شروع کسب و کار سرمایه لازمه؟

من وهاب پاک، ناظر و مجری پایه 3 نظام مهندسی استان البرز، تمام هدفم گستردش ابعاد جامعه مهندسی و ایجاد فرهنگ مهندسی سازی ساختمان هاست. این هدف رو از طریق آموزش تازه مهندسین و کمک به آنها جهت ورود به حرفه مهندسی با قبولی در آزمون های نظام مهندسی پیش گرفتم. این سایت نیز در راستای معرفی و ارائه کتاب های کاربردی حرفه مهندسی ایجاد شده که امیدوارم انشاالله مفید واقع شود.

کتاب ضوابط طراحی و اجرای والپست براساس پیوست ششم استاندارد 2800

مهم‌­ترین مرحله در مراحل صدور پروانه، طراحی نقشه معماری است تا حداکثر توانایی طرح به لحاظ متراژ، تعداد پارکینگ و کیفیت فضاها ارائه شود. تمام مالکینی که ملک آن‌ها در محدوده شهر یا حریم آن است برای احداث ساختمان یا هرگونه عملیات ساختمانی باید مجوز لازم از مرجع ذی‌صلاح دریافت کنند، مجوز در قالب پروانه ساختمانی (شناسنامه ساختمان) می­باشد. درگذشته ارزش فضای مسکونی اینقدر زیاد نبوده و سازندگان خیلی به فضاهای پرتی حساس نبودند و برای مشاعاتی مثل راه پله هم فضای بیشتری اختصاص می یافت. باز بودن چشم پله، هنگام اثاث کشی، باعث تسهیل حمل اثاثیه می شود.

به طوری که فقدان مجله خبری کتب معماران کافی و عدم بکارگیری مجریان ذیصلاح موجب ضرورت مقاوم‌سازی برخی از این سازه‌ها حتی قبل از حصول شرایط بهره‌برداری از آنها گردیده است. تصمیم گرفتم از آن روز به بعد، سر هر ساختمان که می روم هر نکته ای که یاد میگیرم یادداشت کنم. زیرا اکثر اوقات همین نکات ساده هستند که بی توجهی به آنها، مشکل آفرین است. فکر میکردم که با چند بار نظارت همه چیز را یاد گرفته ام. به مواردی برخوردم که هیچ یک را قبلا تجربه نکرده بودم.

http://dekoralsystem.ir

تحریریه کتب معماران