دوربین مداربسته رستوران ها

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن به علت داشتن سخت افزاری مطمئن، کنسول ارتباطی کاربر پسند و حرفه ای و هم چنین نرم افزار مخصوص و حرفه ای خود، پیشنهاد ما به شماست. در این حالت برق 220 ولت ورودی منبع تغذیه دوربین می تواند از برق برق شهری نزدیک به محل دوربین یا برق UPS مرکزی تامین شود ( هر چند بهتر است برق 220 ولت ورودی منبع تغذیه از سمت دستگاه DVR تامین شود). همانطور که در تصویر نشان داده شده است اغلب دوربین های تحت شبکه برند هایک ویژن هم دارای ورودی برق و هم پورت شبکه پشتیبانی از POE هستند که می توان بسته به نحوه پیاده سازی هم از منبع تغذیه و هم از سوئیچ POE در آنها استفاده کرد. در این حالت نباید دزدگیر را سریع غیر فعال کنید و اجازه دهید 10 الی 15 ثانیه صدای آژیر ادامه پیدا کند تا تلفن کننده به طور کامل با تمام شماره هایی که به آن داده اید تماس بگیرد. همه دوربین های مداربسته بی سیم، دارای یک آی پی مجزا هستند که با وارد کردن آنها در مرورگر، می توانید به تصاویر آنها دسترسی پیدا کنید، بنابراین علاوه بر حفظ این آی پی، باید از افشاء شدن آن نیز جلوگیری کنید.

دوربین های آنالوگ و یا دوربین های توربو اچ دی را اگر بخواهیم به طور خلاصه تعریف کنیم سیستم هایی هستند که تصویر فیلمبرداری شده توسط دوربین ها را به صورت آنالوگ و با کمک کابل کواکسیال (RG 58 و RG 6 , RG 59 و (RG 11 به سمت دستگاه ضبط کننده یا همان DVR فرستاده و در آنجا این سیگنال آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و در قسمت ذخیره ساز دستگاه (هارد) ذخیره می شوند. ساختمانها و آپارتمانها، دارای بخشهایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشتبام، آسانسور، پلهها، محوطه و غیره هستند که ساکنان به صورت مشترک از آنها استفاده میکنند که به آنها مشاعات ساختمان می گویند. آیا در پروسه امنیت و حفاظت تصویری نیاز به شناسایی چهرهها دارید؟

خرید بهترین دزدگیر اماکن که یک سیستم امنیتی بسیار عالی جهت ایمنی به عنوان دزدگیر تلفن کننده سیمکارتی منزل و دزدگیر درب آپارتمان و همچنین به عنوان دزدگیر ضد سرقت خوب جهت جلوگیری از ورود دزدان در ساختمان های اداری ، تجاری که شامل دزدگیر مغازه و فروشگاه آژیر دار می شود. در یک اجرای صحیح علاوه بر موارد ذکر شده در استاندارد باید مواردی مانند جلوگیری از ورود نویز محیط به سیستم و یا عبور کابل از محل هایی که کمترین آسیب ممکن در اثر عوامل محیطی به کابل برسد و … آنها دارای چندین پورت هستند و برای اجرای دوربینها یا دوربینهایی که نزدیک به یکدیگر هستند و نزدیک به پریز نیستند، مانند دوربینهای اتاق زیرشیروانی عالی هستند.

1- نیاز خود را به خوبی بشناسید: یعنی به خوبی مشخص کنید به چه دلیل نیاز به نصب دوربین مداربسته دارید؟ اگر قصد دارید در مشاعات ساختمان دوربین مداربسته نصب کنید، قبل از قبل از اقدام به نصب، اطمینان حاصل کنید که از دستورالعملها و قوانین آن برای نظارت بر دوربینهای مداربسته در پیروی میکنید. همچنین با رعایت قاعده فوق, دوربین مداربسته این فروشگاه به عرضه سایر سیستم های هشدار دهنده نظیر اعلام حریق و اعلام سرقت نیز خواهد پرداخت. اگر بخواهیم یک تعریف کلی از دوربین مداربسته داشته باشیم باید بگوییم که دوربین های مدار بسته یک جسم کروی شکل هستند که قابل استفاده در محیطهای بسته مانند داخل ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری می باشند و جهت اهداف امنیتی و نظارتی به کار برده می شوند و از آنها جهت امنیت استفاده میگردد و سبب می شود جرائم و خطاهای احتمالی کم شده و شاید دیگر رخ ندهد و همچنین عملکرد افراد و تجهیزات از طریق دوربین های مدار بسته ارزیابی گردد . بعد از انتخاب دستگاه DVR یا NVR و دوربین ها و محل نصب و قرار گیری آنها، حال باید طراحی و پیاده سازی مناسبی جهت ارتباط تجهیزات با هم برای داشتن بهره وری حداکثری از سیستم دوربین مدار بسته انتخاب شده داشته باشیم.

در هنگام انتخاب دوربین مداربسته باید لنز (یا همان فاصله کانونی) دوربینی که انتخاب می کنیم را مدنظر قرار دهیم وگرنه خروجی تصویر دلخواه خود را نخواهیم داشت. با درنظر گرفتن خانه و داشتن شناخت از صاحبان و میزان دارایی آنها می توانند در هنگام سرقت به همه امکانات و اموال موجود در خانه دسترسی پیدا کنند. بهترین دزدگیر برای خانه شما بستگی به تنظیمات شخصی، بودجه، محل زندگی شما، وضعیت خانه شما و میزان محافظت و پاسخ شما دارد. وجود یک دوربین مداربسته در رستوران شما، در وهله اول دزدها و سارقین را از برنامهریزی برای جرم منصرف میکند یا حداقل آنها قبل از ارتکاب آن دو بار فکر میکنند. نکته دیگر در انتخاب دوربین توجه به اختلاف نور در یک محیط است، یعنی اگر محیطی که قرار است دوربین تصویر برداری کند، محیطی باشد که در یک قسمت نور شدید و در قسمتی دیگر از محیط نور کم باشد که به آن اصطلاحا عدم تقارن در نور محیط می گویند. از سویی قیمت دزدگیر اماکن خارجی با توجه به هزینه هایی که برای وارد شدن به آن اضافه می شود، بیش تر نیز می باشد.

تمامی دوربین های مداربسته که توسط شرکت آرینا به شما خریداران محترم ارائه می شود، دارای گارانتی تعویض بدون قید و شرط می باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد دوربین ها، تعویض آن برای شما خریداران امکان پذیر است. در صورتی که بخواهید از دوربین مداربسته جهت نظارت استفاده کنید، این دستگاه کارایی قابل قبولی دارد ولی در صورتی که از آن به عنوان دزدگیر استفاده شود، دارای خطای بالایی خواهد بود. دارد. البته در صورتی که از دوربین تحت شبکه استفاده می شود و بسته به توپولوژی شبکه مدنظر طراح ممکن است تعیین مکان هایی جهت قرار گرفتن سوئیچ های شبکه مورد نیاز باشد.

ضمن اینکه در پایان دوره مدرکی معتبر نیاز دریافت خواهید نمود که این مدرک به شما برای ورود به بازار کار کمک بسیاری خواهد نمود. توصیه می شود قبل از خرید این تجهیزات حتما با متخصصین این امر در شرکت های معتبر تماس و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. تمامی محصولات ما به صورت مستقیم وارد شده یا از واردکننده ها و تولید کنندگان تهیه می شود و شما قیمت بدون واسته را از ما دریافت می کنید که می تواند بسیار اقتصادی باشد.دلیل دیگری که بهتر است کار خود را به شرکت های معتبر بسپارید این است که با در دست داشتن گارانتی معتبر از خدمات آن بهرمند شوید.

معمولا بهترین محل برای دستگاه DVR یا NVR مشخصه هایی همچون امن بودن، مرکزیت داشتن، نزدیک بودن به محل مانیتورینگ تصویر، دسترسی مناسب جهت انجام سرویس دوره ای، مخفی بودن، دور از دسترس عموم بودن و … همچنین در این سیستم امکان استفاده از بسترهایی مانند فیبر نوری و لینک های رادیویی جهت انتقال داده بین دوربین و دستگاه رکوردر وجود دارد که از مزایای این نوع دوربین مدار بسته است. محل قرار گیری دستگاه رکوردر در نحوه خروجی گرفتن تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده و همچنین امنیت سیستم پیاده سازی شده نیز تاثیر دارد. با توجه به این خروجی دوربین در مدل های دوربین توربو اچ دی سیگنال آنالوگ است و خروجی دوربین های تحت شبکه نیز داده های دیجیتال است. در این دوربین ها نحوه نقل و انتقال داده ها و تصاویر مانند دوربین های آنالوگ نیست و پردازش و تبدیل سیگنال ها به دیجیتال توسط پردازشگر داخلی خود دوربین انجام شده و ضبط تصاویر بر روی دستگاه رکوردر NVR به نام Network video Recorder انجام می شود.

همچنین نوع کابلی که اجرا می شود بسته به استراتژی مانیتور تصاویر متفاوت خواهد بود. دوشاخه یا آداپتوری که به برق وصل است را چک کنید. این قسمت با توجه به نوع دوربین نصب شده، و راهنمای مخصوص به هر کدام از آنها، متفاوت می باشد. آخرین مرحله از آموزش نصب دوربین مداربسته و دستگاه رکوردر، راه اندازی و بهره برداری از آنها براساس نرم افزارهای مخصوص به آنهاا ست. به گونهای که برخی از آنها میتوانند بر دربهای ورودی و خروجی و پنجرهها نظارت کنند و برخی نیز قابلیت تشخیص حرکت، صدا و… در دوربین های تحت شبکه قابلیتی به نام (Power Over Ethernet) POE وجود دارد که همانطور که از نامش پیداست برق تغذیه دوربین ها را بر بستر کابل شبکه انتقال می دهد، در این صورت اگر سوئیچ شبکه ای که دوربین ها به آن متصل اند دارای قابلیت POE باشد دیگر نیازی به استفاده از منابع تغذیه مجزا برای تامین تغذیه دوربین ها جهت روشن شدن وجود ندارد و این کار را سوئیچ POE با استفاده از کابل شبکه ارتباطی انجام می دهد.

این شرکت دوربین مدار بسته ماموریت خود را اینطور تعریف میکند: ساخت جدیدترین و مطمئنترین دوربینها با بیشترین ویژگیهای پیشرفته، و البته ارائه آن با قیمتی مناسب به بازار. است. در واقع جایگذاری مناسب دوربین ها با توجه به نیازکاربر، تخصص و تجربه بالایی را می طلبد. در واقع یکی از مواردی که در انتخاب دوربین مداربسته از طرف بسیاری از کاربران به آن توجه نمی شود لنز دوربین مداربسته خریداری شده است در حالی که یک از مهمترین موارد توجه به لنز دوربین مداربسته ای است که بکار برده می شود. این چشمی دارای دو حسگر مادون قرمز جداگانه است که مجهز به فیلتر LEN و تطابق خودکار با دمای محیط می باشند. شما می توانید با نصب دوربین مداربسته در کارخانجات به خوبی فعالیت افراد را رصد کنید و اجازه ندهید که کسی از زیر کار دربرود. در مقاله دوربین مداربسته ضد نور به صورت مفصل به بررسی این نوع دوربینهای مداربسته پرداختیم. دزدگیر فایروال F9 و F10 دارای 8 زون بیسیم و باسیم میباشد که در مقایسه با برند های دیگر که 4 ویا 5 زون هستند مناطق بیشتری را به صورت مستقیم پوشش میدهد. که نیاز به تجهیزات و نرم افزار های مخصوص می باشد.

هر چند کیفیت در سیستم های دوربین های آنالوگ و توربو اچ دی کاملا متفاوت است اما سیگنال تولیدی در هر دو سیگنالی آنالوگ است. اغلب دوربین های تحت شبکه تولیدی برند هایک ویژن دارای قابلیت POE هستند. همچنین دوربین های لنز متغیر یا اصطلاحا دوربین های وریفوکال این قابلیت را دارند تا زاویه دید، بزرگنمایی و فوکوس دلخواه و مورد نیاز ما را در اختیار قرار دهند. واضح است اگر دوربینی مناسب در مکانی درست با زاویه دیدی مناسب نیاز ما نصب نشود کارایی اصلی خود را نشان نخواهد داد. دوربین های لنز ثابت دارای زاویه تصویر و بزرگنمایی ثابتی هستند که با نصب آنها تصویری ثابت از یک محیط (از نظر بزرگنمایی و وسعت دید دوربین) را در اختیار قرار می دهند. یکی از سیمها برای منبع تغذیه مناسب در نظر گرفته شده است. همانطور که از عبارت آن پیداست DVR برق مورد نیاز دوربین جهت روشن شدن دوربین را بروی بستر کواکسیال که مسئول انتقال تصویر تولید شده دوربین به دستگاه رکوردر است انتقال می دهد و این یعنی دیگر نیازی به کابل برق و منبع تغذیه در این مدل وجود ندارد. به همین جهت در این مقاله به قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان میپردازیم تا هنگام نصب آنها رعایت درنظر گرفته شوند.

البته باید سوئیچی که دوربین به آن متصل است و نیز دوربین هر دو این قابلیت را دارا باشند. آسانسورها، یکی از مکان هایی هستند که به دلیل تردد زیاد، معمولا ساکنان ساختمان ترجیچ میدهند دوربین مداربسته در آنها نصب شود و بدین شکل امنیت خود و سایر ساکنین و کارکنان را تامین میکنند. لازم به ذکر است که ریموت هر دزدگیر مختص به خود همان دستگاه بوده و قابل تغییر نمی باشند. IPP جداگانه ای که هر شرکت برای دوربین ساخت خود اختصاص داده از دفترچه پیدا کنید و IP کامیپوتر را به رنج IP دوربین تغییر دهید. خانه هایی قبل از ساخت محلی برای سیم کشی تو کار دارند بهتر است از این سیستم ها استفاده کنند.

تحریریه کتب معماران