دکوراسیون داخلی اداری

آیا در حال راه اندازی مشاغل هستید و به فکر گسترش فضای اداری و مبلمان هستید؟ مرحله بعد ایجاد طرح اولیه است که برای این کار با نرمافزارهای مخصوص طراحی داخلی میتوان به طرح اولیه رسید و از طریق آن میتوان طرح را گسترش داد. در طراحی ساختمان اداری از نور طبیعی به صورت کنترل شده جهت روشنایی داخل ساختمان استفاده شد، دید داخل به بیرون حفظ و هم در روز و هم در شب جهت تبلیغات و زیبایی نما تصویری متفاوت خلق میشد که در تمام لحظات تصویری متفاوت ایجاد میکرد. ما در طراحی و تولید نقشهها، همواره سعی در گزینش بهترین شرکتها و کارخانههای داخل کشور جهت ساخت پروژه بودیم. طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری، بر اساس عواملی نظیر ماهیت برند، زمینه فعالیت، موقعیت و نحوه فعالیت واحد اداری صورت می گیرد. تمرکز افراد بر روی فعالیت خود، با ایجاد فضایی مناسب و آرام به نحو شاخص امکان پذیر می شود. اما شما با خریداری یک دست مبلمان شیک و با کیفیت، می توانید زمان خراب شدن و ساییده شدن مبلمان خود را افزایش دهید و از آن استفاده بیشتری داشته باشید. فضا: در طراحی دفتر کار اداری مدرن و سایر بخش های اداری، باید طراحی داخلی اداری مدرن و ساختار محیط به گونه ای انجام شود تا علاوه بر وجود فضای کافی برای عبور و مرور مراجعان، مبلمان اداری نیز که باید با دکوراسیون داخلی اداری مدرن هماهنگ باشند، جایگذاری شده و از بوجود آمدن یک محیط تنگ جلوگیری شود.

به همین جهت در اولین نگاه مخاطب چیدمان و نوع دکوراسیون فضای اداری مورد قضاوت قرار می گیرد. در واقع می تواند برای کمک به بهره وری بدون داشتن استرس، مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه، میزهای مدرن امروزی این ویژگیها را دارند، بنابراین میتوانید مطمئن شوید که فناوری شما کاملاً به روز باشد بدون اینکه مانعی برای شما ایجاد شود راحتی را برای شما به ارمغان آورد. بهتر است در دکوارسیون اتاق اداری از وسایل ارگونومیک استفاده کنید تا بتوانید در مدت زمان طولانی بدون این که خسته شوید، به کار خود مشغول باشید. برای اثر گذاری و جلب توجه افراد، وسایل و لوازم مربوط به چیدمان فضای پذیرش باید با دقت و حساسیت انتخاب شوند و یکی از مهمترین المانها بکارگیری موکت ورودی ساختمان مناسب میباشد و البته خود موکت بکاررفته که بایستی از نوع موکت اداری باشد . برای طراحی مناسب محیط دفاتر اداری به فضاهای مهم و حائز اهمیت آن باید به صورت ویژه دقت نمود. با طراحی داخلی متمایز محیط اداری می توان قریحه و ذوق کارمندان را احیا نمود. یکی از ایده های کاربردی در طراحی دفتر کار مدرن، استفاده از سبک مینیمال و جداسازی بخش های مختلف با طیف های رنگی متفاوت می باشد.

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در دفتر کار خود انجام دهید این است که به کارمندان خود بگویید هر چند دقیقه یک بار نگاهشان را از کامپیوتر یا برگه ها بردارند و کمی در فضای دفتر قدم بزنند. طراحی یک فضای مفهومی که ابتدا خصوصیات هویتی و نام تجاری شرکت را معرفی کرده و سپس دیدگاههای مراجعه کنندگان را تحت تأثیر قرار میدهد. بخش پذیرش، یکی از فضاهای مهم و مؤثر در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری به شمار می رود. در ساختمان های اداری، فضای کلی به بخش های پذیرش، بخش استراحت، اتاق جلسه و اتاق کار تقسیم می گردد. به طور کلی استفاده از شیشه می تواند کاربردهای زیادی برای دفاتر اداری داشته باشد. یکی دیگر از موارد کاربرد شیشه برای فضاهای اداری، پارتیشن های شیشه ای است. حتی اگر توجه کنید ماژیک های زرد رنگ نیز که برای هایلایت مطالب مهم استفاده می شوند، به همین دلیل مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت دارند. رنگ زرد: اگر چه از رنگ زرد به عنوان خوش یمن بودن نام می برند اما استفاده بیش از حد آن در طراحی دکوراسیون اداری سبب ایجاد آشفتگی خواهد شد و تمرکز افراد را بهم خواهد زد.

میتوانیم با افزودن مبلمان اداری مینیمال مانند یک صندلی اداری توری، یک میز شیک و یا یک گیاه به نتایج دلخواه برسیم. شاید متوجه شده باشید که هدف اصلی یک محیط اداری بزرگ و خوش نام با بازدهی بالا، معمولاً بر افزایش تجربه کارمندان متمرکز است. برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و خاص می توان هر کدام از این فضاها را با وسایل هماهنگ و متناسب با محیط تزئین نمود. این به شما کمک می کند تا در جهت ایجاد نیروی کار کارآمدتر ، با کارمندانی که احساس می کنند آزادی و فضای بیشتری برای برقراری ارتباط و کار تیمی دارند ، کار کنید. علاوه بر آن تهیه کردن صندلی های مناسب جهت نشستن از اهمیت زیادی برخوردار است. طبق شرح ارائه شده توسط تیم معماران صحیفه اسکان در طراحی ساختمان اداری حاضر تلاش شده تا به دنبال فضایی جهت تعامل بیشتر بین مخاطب با بخش اداری و همچنین ارتباط تنگاتنگ پرسنل با یکدیگر باشیم. طراحی دفتر اداری به سبک چند منظوره نباید آنقدر بی نظم باشد که نتوان هیچ کدام از کارهایی که ذکر شد را در آنجا انجام داد. بهترین چیز در مورد پارتیشن های شیشه ای این است که آن ها طراحی دفتر را مختل نمی کنند و حتی می توانند تاثیر مثبتی بر دکوراسیون اداری شما داشته باشند.

اینکه چشم و دید شما نسبت به انواع سبک های طراحی محیط کار آشنا باشد، در ایجاد خلاقیت و ایده بسیار کمک میکند. این کار باعث ایجاد جذابیت های بصری می شود و مراجعه کنندگان را به محیط اداری شما جذب می کند. آرامش و جذابیت محیط اداری با استفاده از عناصر رنگی تامین می شود. در چنین محیط هایی روحیه کارکنان در وضعیت نا مطلوبی به سر می برد. افزون بر بازتولید مفهوم فضایی ایوان، فضای “میان” به عنوان یک فضای حائل منجر می شود تا افراد نا آشنا برای رفتن به بخش های مختلف درنگ بیشتری داشته و نتوانند به طور مستقیم تا بخش انتهایی مجموعه نفوذ کنند. طراحی و نحوه دکوراسیون داخلی اداری در یک محیط کار میتواند بر رفتارها، تمرکز و بازدهی افراد حاضر در اداره تاثیر شگرفی گذارد و باعث شود که کارکنان از کارکردن در محیط کار خود احساس خوشایندی داشته باشند. طراحی دکوراسیون داخلی اداری طراحی داخلی محیط اداری یکی از انواع معماری داخلی است که از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از نام و برند واحد اداری و حک آن بر روی دیوار، جلوه ای بی نقص و بی نظیر را در طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری از خود بر جای می گذارد.

فضای اداری اگر دارای ترکیب رنگی مناسب و زیبا باشد به طور ناآگاهانه بر روی کارمندان و روحیه شان تاثیر می گذارد. چیدمان دفتر کار نه تنها تاثیر بسیار زیادی در فضای کار شما می گذارد و در بعضی موارد می تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد، بلکه فضای کار بیشتری را برای مشورت و همکاری به کارمندان ارائه می دهد. یکی از مسائل مهم در طراحی دفتر کار، توجه به نیاز کارمندان به استراحت است. در نمای شرقی با توجه به فاصلهی ایجادی با برج اصلی ساختمان قدیمی همراه اول، پنجرهها به صورت رباتک (بازشوهای متحرک) طراحی گردید. با انواع کفپوش سه بعدی آشنا شوید. سه وجه نما را وارد میکنید و برای دیدن مدل سه بعدی محوطه و روف گاردن خود، درخواست دو رندر از فضاهای ذکر شده را وارد میکنید. لذا رنگبندی مورد استفاده در معماری داخلی ساختمان اداری بر گرفته از رنگهای هویت بصری برند همراه اول بوده که بازتابی از رنگهای شاد و متضاد، بیانگر جذب سلایق متفاوت با دو موج نو و تفکری پویا، جهت آغازی باشکوه برای اولین و بزرگترین اپراتراتور سیم کارتهای دائمی در ایران بوده است.

یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. یکی از مهم ترین عنصر هایی که در زیبایی دکوراسیون اداری تاثیر بسیار زیادی دارد رنگ محیط است.استفاده از رنگ های ساده و شیک در دیوار ها و مبلمان محیط تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد.اگر میخواهید یک محیط اداری شیک و شاد برای خود درست کنید حتمی از رنگ های شاد استفاده کنید رنگ هایی مانند زرد و سفید هم ساده و مناسب محیط اداری است و هم باعث افزایش روحیه و شادی شما میشود.علاوه بر رنگ روشنایی محیط نیزتاثیر بسیار زیادی در زیبایی آن دارد. به عنوان مثال ، اگر به سمت ظاهری مینیمال و ساده تر می روید، ممکن است استفاده از چند گلدان ساده و کمی تغییر در وسایل روی میز، این سبک را به ادارهی خود بیاورید. دکوراسیون اداری مدرن به عنوان دکوراسیون اداری ارزان نیز شناخته میشود؛ زیرا طراحیهای انجام شده ساده هستند و نیاز به پرداخت هزینه برای طراحیهای تجملاتی و یا با کار دست نداریم. انتخاب رنگ این فضا متناسب با نوع شغل و حرفه، از تاثیر گذاری قابل توجهی بهره می برد. در دکوراسیون اداری مدرن هرچه از رنگ های مناسب و شاد بیشتری استفاده شود، تاثیر مثبت بیشتری در روحیه پرسنل خواهد داشت.

بنابراین ، اگر به دنبال طراحی دکوراسیون دفتر اداری مدرن خود هستید، در اینجا ۱۰ نکته برتر برای شروع کار آورده شده است. اما در سالهای اخیر و با تأثیر مدرنیته بر تمام ابعاد زندگی، انتخاب رنگ در طراحی داخلی اداری، متنوعتر شده است. حتماً می دانید که یک محیط اداری شاد و پرانرژی نیازمند به وجود معماری درست و پر از رنگ است. زمانی که در یک اداره، افراد بازدهی کمی دارند، مدیران این فضاها، متوجه می شوند که باید به کارکنانشان فرصت دهند تا از محیط دفتر جدا شوند و فضای متفاوتی داشته باشند که به افکار خلاقانه آن ها اجازه می دهد جریان پیدا کنند.

اما میان طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی اندکی تفوت وجود دارد. اصول معماری ساختمان اداری کوچک با یک ساختمان بزرگ اداری تفاوت چندانی ندارد، تنها تفاوتی که میان این دو وجود دارد این است که فضاهای اختصاص داده شده در یک واحد کوچک اداری همین محدودتر از یک ساختمان اداره و بسیار بزرگ می باشد. برخی نیز با وجود محبوبیت، با نام خود در میان مردم شناخته نشدهاند. برای مشاغلی نظیر عکاسی و گرافیک، بکار بردن رنگبندی گرم و با انرژی، گزینه ایده آل و مناسبی به شمار می آید. برای مثال رنگ های خنثی برای شغل های مرتبط با امور مالی و حقوقی بسیار ایده طراحی داخلی شرکت اداری آل هستند. برای مثال رستورانهای فست فود معمولا از رنگ قرمز به وفور استفاده میکنند. یکی از عناصر تاثیر گذار و بسیار با اهمیت در هر فضایی، عنصر رنگ است. با این وجود اگر هدف شما این است که کارمندان فضای خصوصی خود را حفظ نمایند و در سکوت و آرامش محض به انجام کارها بپردازند، به نظر میرسد شکل کلاسیک یا سنتی چیدمان، یعنی اتاق به اتاق، مناسبتر باشد. اگر فکر می کنید با جابهجا کردن پارتیشن های اداری و عوض کردن قفسهی مربوط به پرونده ها یا مرتب کردن چیدمان میز هر کارمند، فضای اداری شما باز تر دیده می شود، این کار را انجام دهید.

طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری با کیفیت علاوه بر ارتقای کارایی فضا، در افزایش روحیه و بهبود سلامتی آنها نیز اثر گذاری مستقیم دارد. عناصر رنگی در همه بخش های طراحی داخلی دفاتر ساختمان اداری مانند مبلمان، وسایل تزئینی و کاربردی، دیوار و سقف نقشی پر رنگ و برجسته را عهده دار می باشند. همه ما آسمان خراش هایی که دارای شیشه های بسیار زیادی هستند را در مراکز دیده ایم. استفاده از سیستم های پارتیشن شیشه ای برای اداره ها، یکی از بهترین انتخاب ها است، چرا که علاوه بر آوردن نور طبیعی به محیط، فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهد. علاوه بر رنگ نور پردازی و روشنایی نیز بر روی کارمندان تایر گذار است نبود نور کافی در محیط کار باعث خستگی و خواب آلودگی پرسنل می شود. شما می توانید برای هر یک از کارمندان یک کمد یا کشوی جدا در نظر بگیرید و از آن ها بخواهید وسایل خود را در آن قرار دهند تا محیط اداره شلوغ دیده نشود. ساختمان در دو طبقه باز طراحی شده است به صورتی که در بردارنده ی بیشتر از ده اتاق کار مستقل، فضاهای ملاقات و در کنار این فضاها، فضایی برای استراحت، غذا خوردن، ورزش کردن، فضایی برای حیوانات و یک اتاق جلسات با ظرفیت 80 نفر در نظر گرفته شده است.

تحریریه کتب معماران