رایان سازه : پیشرو در تولید نرم افزارهای تخصصی عمران | architectbook

هر ساختمانی که ساخته می‌شود باید بهره‌وری از نیازی را که برای آن در نظر گرفته شده، برآورده سازد و در طول عمر خود با دوام باشد. مقاومت در برابر نیروهای مختلفی که بر سازه اعمال می‌شود، پایداری در برابر فشارهای ناگهانی مانند زمین‌لرزه، زیبایی و به روز بودن، از مهمترین فاکتورهایی هستند که در طراحي سازه‌های مختلف باید مد نظر قرار داده شود. چون در این سیستم دیوارها و سقف بکپارچه هستند، توزیع بار و مقاومت در برابر نیروهای خارجی مانند زلزله تقریباً یکنواخت و همگن است.

http://dekoralsystem.ir

تمام مراحل طراحی سازه و تحلیل ساختار از تمام جوانب به دقت بررسی و ارزیابی می شوند. ساختارهایی که با برنامه ریزی های دقیق به این روش ساخته می شوند قادرند بارهای اضافی وارد شده به کل سازه را تحمل کرده، در برابر شکست و حوادث، مقاومت بالایی داشته و از همه مهمتر، در یک دوره زمانی بسیار طولانی همچنان ثبات و پایداری خود را حفظ کنند. از فولاد سبک با مقطع H شکل (جوش داده شده یا نورد شده) برای ساخت چهارچوب گرید (شبکه) فولادی و از پرلین فولادی نوع C و نوع Z شکل به‌عنوان جداره و تیرهای دیوار استفاده می‌کنند. از صفحات فولادی سبک ‌وزن به‌عنوان ساختار محفظه‌ای سقف و دیوار، توسط پیچ و مهره‌هایی با مقاومت بالا و مواد آب‌بندی برای مونتاژ سازه فولادی سبک استفاده می‌شود. در اواخر قرن ۱۹ ولادیمیر شوخوف مهندس سازه روسی روشی برای تجزیه و تحلیل سازه‌های کششی، سازه‌های پوسته‌ای نازک، سازه‌های پوسته‌ای مشبک و هندسه سازه‌ای جدید مانند سازه هذلولی‌وار ارائه کرد. در اواخر قرن ۱۹ ولادیمیر شوخوف و شرکت برانوبل از پیشگامان در زمینه خط لوله محسوب می‌شدند.

خدمات گروه صنعتی آب سازه

قیمت طراحی سازه ساختمان های ویلایی، تجاری و مسکونیِ فولادی و بتنی بر اساس نوع و وسعت پروژه، روش طراحی و تجربه طراح مربوطه، متغیر است. طراحي سازه فرایندی است که طی آن عملیات معماری، مهندسی و فنی جهت تعیین پیکربندی، ابعاد و مشخصات قطعات سازه به صورت هدفمند تعیین می‌شود. هدف از ایجاد طرح برای ساخت یک ساختمان، ایجاد ایمنی، عملکرد مطلوب و دوام برای ساختمان است. روش ضرایب بار و مقاومت و روش تنش مجاز و حالات حدی، از روش‌های طراحی ساختمان هستند. فاکتورهای مهم، مراحل و روند گام به گام این پروسه در ادامه بیان شده است. محصولات آب سازه شامل طیف گسترده ای از تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، تاسیسات حرارت مرکزی، پکیج های تزریق و تصفیه فاضلاب، لوله و اتصالات، مخازن و… می شود که به صورت آماده و سفارشی و بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید می شوند.

مدلسازی الاستیک ستون طره ای

در بنا کردن مجله خبری کتب معماران از سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است. همگی مثالی از سازه های پیچیده ای هستند که قبل از طراحی و ساخت انواع تحلیل های مهندسی بر روی آنها انجام شده است. تحلیل نیرویی و آشنایی با سازه هایی چون خرپاها، در مهندسی مکانیک با درس استاتیک آغاز می شود. پس از رد طرح اصلی توماس بوش و ریزش پل راه آهن Tay، پل Forth توسط بنیامین بیکر، سر جان فاولر و ویلیام ارول در سال ۱۸۸۹ از فولاد ساخته شد. پل Forth یکی از اولین کاربردهای مهم فولاد و نقطه عطفی در طراحی پل بود. همچنین در سال ۱۸۸۹، برج ایفل از جنس آهن چکش کاری شده توسط گوستاو ایفل و موریس کوچلین ساخته شد.

طراحی و اجرای اسکلت فلزی

سازه ها در ساختمان ها سازه هایی هستند که دارای سازه های ثابت و منحصر به فرد و اجزای قابل شناسایی هستند. بار استاتیکی، بار زنده، نیروی لرزه ای، نیروی باد و برف در سازه از طریق تیر به تیر اصلی و سپس از تیر اصلی به ستون و سپس از ستون به پی منتقل می شود و فونداسیون این نیروها را به زمین منتقل می کند. به عبارت دیگر، سازه از فرم خارجی جسم در برابر بارهای وارده محافظت می کند.

  • استفاده از بروزترین تکنولوژی های روز دنیا یکی از نقاط قوت تیم سازه اکسپوز می باشد.
  • پی مهمترین قسمت ساختمان است و تمامی بارهای وارده از سازه به پی منتقل می شود بنابراین باید مقام سازی پی ساختمان درست انجام شود.
  • تیم معماری شایان سازی متشکل از طراحان حرفه ای از سال ۱۳۹۰ تاسیس و اقدام به طراحی و اجرا نموده است.
  • ویژگیتوضیحاتساخت سریع، آسان و مقرون ‌به‌صرفهقطعات را می‌توان با استفاده از و پیچ و مهره‌ها در محل ساخت‌وساز مونتاژ کرد.
تحریریه کتب معماران