روش های بهینه طراحی معماری در ساختمان های صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری | architectbook

شرایط اقتصادی و زندگی های پر مشغله مدرن سبک زندگی افراد را تغییر داده است. شرایط اقتصادی ساخت و ساز ها را به سوی خانه های آپارتمانی و کوچک سوق داده است و این مهارت و هنر معماران و طراحان را در ساخت فضایی بهینه و زیبا که نیازهای افراد را از مفهوم خانه پوشش دهد در معرض دید قرار می دهد. استفاده از سبک های معماری متناسب با فضای کوچک و نحوه طراحی آن مستلزم اطلاعات و تخصص در این زمینه می باشد تا هم طراح و هم کارفرما را به هدف نهایی برساند. سپس، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، خلاصه‌ای جامع تهیه می‌شود.

معماری از زمین تا آسمان “تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان”

برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. موزه اورتا در بروکسل، ورودی متروی پاریس و ساختمان لاویروت در پاریس از مهم ترین بناهایی هستند که از سبک معماری هنر نو بهره برده اند.

کارایی[ویرایش]

در ایران، تا پیش از حملهٔ اسکندر و در شیوهٔ معماری پارسی با الهام از معماری تمدن اورارتو شیوهٔ دوم رواج بیش‌تری داشته‌است، که این را می‌توان در تخت جمشید ناظر بود. از شیوهٔ معماری پارتی به بعد، در دوران ساسانیان با الهام از معماری عیلام و در معماری دوران اسلامی، روش اول تبدیل به روش رایج ساخت‌وساز شد. این رده‌بندی برای قرن‌های زیادی بین معماران کاملاً پذیرفته شده بود.

  • ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند.
  • اگرچه می توان با استفاده از آن سازه های معماری کاملی ایجاد کرد، اما عملکرد نرم افزاری آن مشابه Allplan و Revit نیست.
  • طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک…
  • معمار می‌تواند نقش یک مهندس را بازی کند اما نباید فراموش شود که هر یک از این دو حرفه، تعریف مشخصی دارند.
  • چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید یا صرفاً به دنبال ظاهری کاملاً جدید باشید، بازسازی دفترکار و ساختمان اداری یک فرصت عالی برای بازسازی کل فضای اداری شما است.
۴-تا جای که امکان دارد برای تمام اتاق خواب ها کمد دیواری در نظر بگیرید. ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود.

http://dekoralsystem.ir

مجله خبری کتب معماران جدید در جنرال وبر استراسه در Frauenfeld یک اقامتگاه چند خانواده معمولی نیست، بلکه همزیستی از یک ساختمان آپارتمانی کلاسیک با ۶ آپارتمان و یک پنت هاوس مجلل است که در کل طبقه زیر شیروانی (تقریباً ۴۰۰ متر مربع) گسترش یافته است. نگرش کانسپت ذاتی بر این عقیده استوار است که هر معمار باید خلاقیت‌های ذهنی و ذهنیت خاص خود خلق کند. یک مثال از کانسپت ذاتی، آثار جان پورتمن است در خلق هتل‌های مربع شکل با فضای دراماتیک هستند. لابی‌های چند طبقه هتل‌های او، به ویژه در هتل هایت سانفرانسیسکو در اصل مکان‌هایی عمومی هستند که هم متعلق به هتل و هم متعلق به شهر هستند. در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است.

ویترویوس: ایستایی، کارایی، زیبایی[ویرایش]

تحریریه کتب معماران