سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

برای آشنایی کامل با سرچ کنسول و استفاده از بخش های مختلف آن می توانید مقاله سرچ کنسول را مطالعه کنید. در ادامه به عواملی که در سئو خارجی سایت مهم هستند به اختصار اشاره خواهیم کرد. به این نکته توجه داشته باشید که سئو خاکستری حرکت بر روی لبه مرز است و گاه اجرای آن توسط افراد کم تجربه میتواند به ضرر سایت تمام شود.

  • لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.
  • کرولر یا خزنده برنامه ای ربات مانند است که توسط موتور های جستجو ایجاد و برای جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات از صفحات مختلف وب بازدید می کنند.
  • از سوی دیگر برخی از وبمستران، بدون درنظر گرفتن نیاز کاربران اقدام به بهینه‌سازی سایت می‌کنند.
  • به طور کلی اگر سایت شما از لحاظ لینک داخلی به درستی انجام شده باشد، نیازی به سایت مپ نیست اما در کل سایت مپ برای سایت مناسب است.
ممکن است در یک حوزه با رقابت کم در ۳ ماه بتوان به نتیجه رسید و در یک حوزه با رقابت شدید نیاز اختصاص بیش از یکسال وقت و انرژی روی سئوی سایت باشد. لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. بهبود سئوی سایت جنبه‌های مختلفی دارد و هریک از این جنبه‌ها دارای درجه اهمیت متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد.

در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید. سلام دوست عزیز
با توجه به تحریم های گوگل برای ایران، امکان تایید مالکیت برای یک موقعیت در نقشه گوگل وجود ندارد. در نتیجه اگر به ایمیل قبلی خود دست رسی ندارید تفاوتی در پاسخ گویی ایجاد نمیشود. شما میتوانید یک ایمیل با نام برند خود ساخته و سوالات کاربران را در همین نقشه پاسخ دهید.

در نتیجه این کار، روابط ارزشمندی را ایجاد خواهید کرد که این موضوع ممکن است در آینده برایتان مفید باشند. اگر محتوای شما واقعا عالی و منحصربه‌فرد است (این موضوع شرط لازم است)، ممکن است خودشان به آن لینک داده یا آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اولاً، برای سایت شما بهتر است که لینک های بلندمدت را از سایت‌های باکیفیت بگیرید، زیرا می‌توانند در طول زمان ارزششان را افزایش دهند. تصور کنید پستی در مورد پیاده روی دارید و دو بک لینک برای آن دارید، یکی از آنها از یک پست در مورد “ورزش در فضای باز” و دیگری از یک پست در مورد “سیاست” است. الگوریتم PageRank را با معیار قدیمی به همین نام که توسط گوگل برای نمایش رتبه صفحات (از 0 تا 10) استفاده می شد، اشتباه نگیرید.

علاوه بر این، با استفاده از پاراگراف‌های کوتاه، متن به سرعت بیشتری پیش می‌رود و محتوا سریع‌تر به انتها می‌رسد. علاوه بر تمامی نکاتی که تا به اینجا ذکر شدند، بهتر است تا محتوای متنی خود را همراه با تصویر ارائه کنید. ارائه محتوای سایت به همراه تصاویر مرتبط می‌تواند سبب شود تا محتوای شما بیشتر قابل فهم باشد. در بسیاری از موارد که ممکن است محتوا کمی پیچیده و سخت باشد، با استفاده از تصاویر و الگوریتم‌های تصویری، می‌توان محتوا را ساده سازی کرد. به این ترتیب، استفاده از تصاویر در کنار محتوا، به راهکاری تبدیل می‌شود که محتوای نوشتاری را نیز جذاب کرده و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

مورد از بهترین اکستنشن های گوگل کروم برای سئو

به عنوان مثال و example.com هر دو بیانگر صفحه یکسانی برای کاربران هستند. با اینکه این موضع از دید کاربران مهم نیست، اما موتورهای جستجو انتظار محتوای متفاوتی برای URL های متفاوت دارند. تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند. در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید.

روشی که برای استفاده از چک لیست مرتبط با سئو وجود دارد این است که تمام بند‌های این چک لیست را برروی کاغذی بنویسید و هنگام کار برروی مقاله یکی یکی پس از اعمال تغییرات مورد نظر آن را تیک بزنید. با انجام این کار می‌توانید تمام نکات لازم در سئو کردن را رعایت کنید و نتیجه بهتری را کسب کنید. اگر می‌خواهید که مخاطب را در سایت خود نگه دارید، نسبت به سرعت سایت حساس باشید! در این شرایط احتمالا مخاطب علاوه بر اینکه به سراغ دیگر محتواهای سایت شما نخواهد رفت، حتی ممکن است محتوای باز شده خود را نیز نخواهد و استفاده خود را از سایت شما به صفر برساند. از همین رو یکی از اصلی‌ترین نکات برای رسیدن به سئو بهتر، داشتن سرعت مناسب در لود شدن صفحات سایت خواهد بود. سئو به اندازه‌ کافی متغیرهای خاصی دارد که راجع به آن در ادامه توضیح خواهیم داد.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

دانش نحوه کارکرد خزنده ها، نحوه درخواست کردن و راهنمایی آنها، آشنایی و توانایی ویرایش فایل هایی مانند Robots.txt، اسکیما مارک آپ، بررسی و رفع ایرادات گوگل سرچ کنسول و … را می توان سئو تکنیکال دانست. به مجموعه ای از تکنیک های که مطابق با دستورالعمل های اعلامی گوگل انجام شود، سئو کلاه سفید گفته می شود. فعالیت هایی مانند بهبود سرعت سایت، سئو محتوا، عدم درج محتوای کپی، عدم ساخت دستی بک لینک و … جزو فعالیت های کلاه سفید قرار می دهند.

روش های انجام سئو

Text to HTML Ratio نشانگر درصد متن موجود در یک صفحه وب در مقایسه با درصد کد HTML موجود در آن صفحه است. اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو (Crawler)، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود.

تحریریه کتب معماران