ساختمان اداری شریف معماری معاصر ایران | architectbook

ویژگی برجسته Genzyme آتریوم بالای 12 طبقه آن است که تا 75٪ در ساختمان نور طبیعی ایجاد می کند و از طریق هواکش هوای داخل را تازه می کند. تعداد زیادی پنل های آینه ای آویزان، نور حاصل از آتریوم را منعکس می کنند تا در کل ساختمان انتشار پیدا کند. بتن به دلیل کاربردهای مختلف و جرم گرمایی زیاد در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین از آب باران در بام سبز ساختمان برای برجهای خنک و تبخیر استفاده می شود.

  • صفحات خورشیدی تعبیه شده بر روی سقف و نمای این ساختمان ها می تواند در فراهم کردن کل یا بخشی از انرژی مورد استفاده ساختمان مؤثر باشند.
  • نیاز به گفتن نیست که یک ساختمان اداری سبز با مشکلاتی در سایت های شهری مواجه است.
  • میتوانید جهت کم کردن هزینه، بعضی موارد که خیلی ضروری نیستند را حذف کنید.

طراحی فضایی زیبا و کاربردی احساس بهتری در محیط کار به ما منتقل می‌کند. ظاهر ساختمان نیز در ایجاد این حس در کارکنان و مشتریان تاثیرگذار است. این عامل می‌تواند نمای اداری باشکوه ساختمان باشد یا فضای شیک داخلی آن. نمای زیبای اداری که محیط کار را شاخص کرده و ساختمانی زیبا که هر روز به آن وارد می‌شویم، نشانگر منحصر به فرد بودن ما است و نشان می‌دهد که خلاقیت در اطراف ما جریان دارد. طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی”با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید.

ارزیابی محدوده آسایش حرارتی در اثر تهویه طبیعی در ساختمان‌های اداری بوشهر

در واقع مجله خبری کتب معماران داخلی و نمای بیرونی دو عنصر جدایی ناپذیرند و به طور مستقیم با هم در ارتباط می باشند. طراحی و تعبیه پنجره های شیشه ای در طراحی نمای ساختمان اداری می تواند موجب تابش هرچه بیشتر نور به درون ساختمان و ایجاد فضایی گرمابخش و دوستانه شود. بنابراین کارکنان به جای فعالیت در محیطی خفقان آور و کسالت بار در محیطی شاد و نورانی به فعالیت میپردازند. بدیهی ست که در چنین فضایی روحیه همکاری و همدلی در بین کارکنان بیشتر خواهد بود و بهره وری نیروی انسانی به حداکثر خود خواهد رسید.

هزینه بازسازی اداری و دفتر کار

براساس تجربه گروه معماری آرل، در طراحی نمای ساختمان های تجاری- اداری و در کل معماری نما، به عنوان پوسته اصلی ساختمان که رابطه آن را با محیط اطراف تعریف می کند، به یکی از حساس ترین و پر چالش ترین مراحل طراحی تبدیل شده است. کوچکترین سهل انگاری در این مرحله می تواند منجر به بزرگترین مشکلات نه تنها برای نمای ساختمان و فضای داخلی آن بلکه آسیب جدی به زیستگاه شهری باشد. فضای لابی به نوعی زیرمجموعه فضاهای مشاع در نظر گرفته می شود، اما به دلیل اهمیتی که در طراحی دارد به صورت جداگانه آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

در نظر گرفتن امنیت و سلامت کارمندان

پلانهای بخش اداری به صورت فضای باز با نورگیری مناسب طراحی شده است. لازم به ذکر است به علت طراحی مدولار در کلیه اجزاء معماری داخلی از جمله جایگذاری چراغها، پریزهای کفی و دریچه دستگاههای خنک کننده، امکان تبدیل فضاهای باز اداری به فضاهای بسته به راحتی فراهم می باشد. راندمان کاری افراد در یک محیط اداری تا حد زیادی به کیفیت فضا و مطلوب بودن آن بستگی دارد.

http://dekoralsystem.irتحریریه کتب معماران