ساختمان اداری Akshaya 27 ؛ چشم اندازی منحصر به فرد در بافت قدیمی شهر کانون معماران | architectbook

مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. در این مرحله از طراحی ساختمان اداری کارخانه ، به صورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر فضاها در پلان چیده شده و نقشه فاز یک تهیه می شود. فضاهای مشاعات در طراحی ساختمان اداری کارخانه شامل راهرو ها، فضاهای ارتباطی بین بخش های مختلف و … است. این فضاها به صورت معمول و استاندارد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کل فضاها را در بر می گیرند. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی پلان ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد.

http://dekoralsystem.irدیوار پوش مجله خبری کتب معمارانی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد. کاشی چینی یکی از دیوار پوش‌های سنتی است که از امنیت بالایی برخوردار است و معمولا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی ادارات به کار می‌رود. همچنین از آن جا که کاغذ دیواری مدرن است و دارای طرح و نقش گوناگون است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارها باشد. در بازسازی فضای اداری قوانین منطقه بندی و ساختمانی برای حفاظت و امنیت انسان‌ها ضروری هستند. در صورت عدم رعایت قوانین خودتان، کارکنانتان و هر کسی که از ساختمان ادار‌ی شما بازدید می‌کند را در خطر قرار می‌دهید.

آنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق سیستم های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند. آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است. پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است. با توجه به وجود فضای تجاری در طبقه همکف و نیاز به شفافیت و حفظ استمرار دید از داخل به خارج و برعکس ، تصمیم گرفته شد که این شفافیت در طبقه اداری گسترش یابد.

  • برای طراحی ساختمان اداری کارخانه ابتدا لازم است هدف از طراحی، نوع فعالیت ها و خدماتی که در این فضا ارائه می شود، مورد بررسی قرار گرفته و نحوه سازماندهی و برنامه فیزیکی فضاها نیز مشخص گردد.
  • دوم اینکه به هر شرکت بازسازی هم اطمینان نکنید و حتما قبل از اینکه ساختمان را در اختیار آن ها قرار دهید در مورد تیم مورد نظر تحقیق کنید.
  • ترکیب رنگ و مصالح و همچینن هماهنگی و همخوانی آن با نوع نورپردازی از جمله مواردی است که می توان آن را در نظر داشت.
  • بعد از مطرح شدن سوالات کلان، در خصوص ارتباط یک تک دانه با شهر و توسعه کالبدی بافت در آینده ، نوبت به تعریف مفاهیمی اساسی و شکل دهی اصول طراحی شد.
  • اندازه اتاق های تیمی یا گروهی بستگی به تعداد افراد استفاده کننده، ترکیب بندی مبلمان و تجهیزات و نوع فضاهای ملاقات و گردهمایی دارد.
  • به علاوه سنگ متریالی است که می‌تواند در نوسازی فضای اداری شکوه و جلال را به همراه داشته باشد.
ویترویوس معمار و نظریه پرداز سده های میانه استحکام، زیبایی و فایده را ویژگی های یک معماری خوب می دانست. ساختمانی با این خصوصیات می تواند پاسخگوی نیازهای روانی، کاربردی و اقتصادی جامعه باشد. تهران دیزاین سنتر مجموعه‌ای است در زمینه طراحی داخلی، معماری و نوآوری. در تفکر ما، انسان اهمیت فراوانی دارد و معتقدیم طراحی باید برای انسان انجام شود. نماهای کلاسیک به دلیل جزئیات بیشتری که در خود دارند، هزینه بیشتری بر کارفرما تحمیل می‌کنند ولی نمای مدرن به دلیل سادگی سبک مدرن و کم کار بودن هزینه کمتری دارد.

تاثیر نمای ساختمان اداری بر اتمسفر داخلی ساختمان

هزینه بازسازی اداری با انتخاب کردن یک شرکت معتبر پایین تر خواهد آمد، چون این شرکت ها معمولاً اکثر لوازم جهت بازسازی اداری را خود در اختیار دارند، همچنین با راههای کاهش هزینه هم آشنا هستند. استودیو 505 توسط شرکت ساخت و توسعه Groton به طراح ساختمان اداری و توسعه بدون کربن 6 ستاره گرین استار واگذار شد. این ساختمان نسبتاً كوچك به منظور ارتقاء عملکرد كل ساختمان چندین سیستم محیطی را ادغام می كند. این سیستم ها شامل یک بام سبز وسیع و سیستم جمع آوری آب باران است که می تواند ساختمان را برای تامین آب، پایدار سازد.

ساختمان اداری-تجاری هیترا

تحریریه کتب معماران