سازه های صنعتی چیست و انواع آن کدامند؟ بررسی جامع مزایا و معایب هر کدام | architectbook

این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و با توجه به نیاز کارفرما ساخته می شوند. بهبود کلاف کشی یکی دیگر از رویکردهای مقاوم سازی اجزای سازه ای هستند. کلاف ها در ساختمان های بنایی اجزای بتنی هستند که ظاهری شبیه به تیرها و ستون ها دارند، اما بعد از اینکه دیوارهای بنایی در محل تلاقی دیوارها یا در فواصل معین ساخته می شوند.

درخواست استعلام طراحی سازه

این مجله خبری کتب معماران به طور دقیق‌تر و با در نظر گرفتن عوامل احتمالی در ضرایب افزایش بار، طراحی صورت می‌گیرد. در این روشِ طراحی، احتمال وقوع چند نوع بار به طور همزمان نیز در نظر گرفته می‌شود. تعیین نوع سیستم مقاوم در برابر زلزله (قاب مهاربندی، سیستم دوگانه، قاب خمشی و غیره). در طی انجام این مراحل از انواع دستگاه‌های جوش؛ دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش قوس الکتریکی، دستگاه جوش اتوماتیک دروازه‌ای و انواع دستگاه برش؛ دستگاه‌های هوابرش، قیچی و گیوتین، مته، فرز و غیره استفاده می‌شود تا سازه نهایی از کیفیت و طول عمر مطلوبی برخوردار باشد. سازه یا آزاد است، یعنی اتصال مشخصی با زمین ندارد، مانند هواپیما که یک نوع سازه است، و یا ممکن است غیرآزاد باشد، یعنی اتصال مشخصی با زمین دارد.

http://dekoralsystem.irدر اواخر قرن ۱۹، پیشرفت‌های زیادی در استفاده از چدن انجام گرفته بود و به تدریج جایگزین آهن چکش کاری شده به عنوان شد. ساختمان Ditherington Flax در شروزبری که توسط چارلز بیژ طراحی شده، اولین ساختمان در جهان است که در سال ۱۷۹۷ با قاب داخلی آهنی ساخته شد. در سال ۱۷۹۲ ویلیام استرات در پی ساخت یک کارخانه نسوز در شهرک بلپر در دربی (شهری است در انگلستان واقع در ناحیه میدلند شرقی)، با استفاده از ستون‌های چدنی و تیرهای چوبی در اعماق طاق‌های آجری تشکیل دهنده سقف بود.

برای مشاهده کامل این محتوا می بایست مبلغ مورد نیاز را از اعتبار خود پرداخت کنید

پی مهمترین قسمت ساختمان است و تمامی بارهای وارده از سازه به پی منتقل می شود بنابراین باید مقام سازی پی ساختمان درست انجام شود. این اجزای ساختمان زیرساختی هستند که استحکام سازه را تعیین می کنند. پی عمیق و پی کم عمق دو دسته اصلی آن هستند و عمق یا کم عمقی نشان دهنده عمق پی در خاک است. پی های کم عمق برای ساختمان های کوچک یا کم ارتفاع استفاده می شود. اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند. از جمله وظایف پی می توان به توزیع بار، ایمنی سازه، جلوگیری از واژگونی و تخریب، کاهش مقاومت بارها و جلوگیری از رانش زمین اشاره کرد.

پس از عقد قرارداد و پیش ازتولید، سازه مورد نظر توسط واحد طراحی سازه شرکت، در نرم افزار SAP مدل شده و مطابق با آیین نامه های کشور بارگذاری می شود، سپس دفترچه محاسباتی، نقشه های شاپ و فایل مدلینگ جهت ارئه به مراجع ذیربط (نظام مهندسی، شهرداری، دهیاری …) تقدیم کارفرما می گردد. گروه مهندسی آنلاین سازه با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری، روند اخذ جواز برای طراحی و ساخت پروژۀ شما را تسهیل کرده و سرعت می بخشد. علاوه بر این، می توانید جهت مشاوره رایگان امور ساختمانی با ما در ارتباط باشید. انواع سازه‌های فولادی سنگین وجود دارد؛ مانند سازه فولادی تک دهانه، سازه فولادی دو دهانه و سازه فولادی چند دهانه. به طور خاص، سازه فولادی تک دهانه از دو ردیف ستون فولادی و سازه فولادی سنگین دو دهانه معمولاً از سه ردیف ستون فولادی تشکیل شده است.

  • بتن ماده‌ و مخلوطی ناهمگن است که امروزه به وفور در صنعت ساخت و…
  • گروه‌های نصب همگی از بابت ادوات مورد نیاز بطور كامل تجهیز می‌باشند و همچنین تمامی پرسنل تحت پوشش بیمه حوادث شركت می‌باشند.
  • متخصصین مجرب مجموعه همواره آماده پشتیبانی و ارائه راهکار مناسب جهت اجرا می باشد.
  • ساختمان Ditherington Flax در شروزبری که توسط چارلز بیژ طراحی شده، اولین ساختمان در جهان است که در سال ۱۷۹۷ با قاب داخلی آهنی ساخته شد.
  • در قرن ۲۷ قبل از میلاد ایمهوتپ اولین مهندس سازه، اولین هرم پلکانی را در مصر ساخت.

تحریریه کتب معماران