سازه های فلزی صفا گروه صنعتی صفا | architectbook

در گرایش مجله خبری کتب معماران ، مهندسین سعی می کنند تا ابتدا تمام اطلاعات و ویژگی های سازه زمین و محل مورد نظر را بررسی کرده و سپس با توجه به نوع و ویژگی های ساختمان و یا حتی پروژه غیر ساختمانی ، میزان بار و انرژی را به یک سازه و تکیه گاه ایمن انتقال دهند. درست مانند بدن انسان که استخوان‌بندی دارد و بقیه اعضا و جوارح بر رو و یا درون آن قرار دارند و این استخوان‌بندی از اعضای بدن حمایت می‌کند، در ساختمان‌سازی هم سازه همین نقش را ایفا می‌کند. اما سازه ساختمان چیست؟ سازه حکم اسکلت را دارد و بقیه مصالح ساختمانی سازه را در بر می‌گیرند و باعث تقویت آن می‌شوند. استحکام سازه باید در حدی باشد که بتواند باری که به آن وارد می‌شود را هم تحمل کرده و هم به درستی انتقال دهد.

دروس رشته مهندسی سازه

در سال ۱۶۳۸گالیله کتاب گفتگو در باب دو سامانه بزرگ جهان را در مورد مربوط علم مقاومت مصالح و حرکت اشیاء (در اصل تعریف گرانش به عنوان یک نیرو که شتاب ثابت را افزایش می‌دهد) منتشر نمود. این اولین موفقیت علمی در مهندسی سازه و اولین تلاش برای تعریف یک تئوری برای تیرها بود. این کتاب را می‌توان سرآغازی برای آنالیز سازه‌ای، راه حل‌های ریاضی و طراحی سازه‌ای ساختمان‌ها دانست. ال اس اف مخفف Lightweight Steel Frame به معنای قالب فولادی سبک است که یکی از انواع سازه ساختمانی به حساب می‌آید. این سازه ساختمانی به صورت پیش‌ساخته است که در کارخانه ساخته شده و به محل نصب فرستاده می‌شوند؛ سپس بر اساس نقشه از پیش مشخص شده، این اجزا به هم متصل می‌شوند. یکی از انواع سازه در ساختمان سازی، سازه ساختمانی آی سی اف که مخفف Insulating Concrete Formwork است، به عنوان قالب‌های عایق ماندگار شناخته می‌شود.

او در ادامه با ساخت شش پل بتنی پیش تنیده در سراسر رودخانه مارن این تکنولوژی را تثبیت کرد. ساخت و ساز فولادی برای اولین بار در دهه ۱۸۵۰ و زمانی که هنری بسمر فرآیند بسمر برای تولید فولاد معرفی کرد، آغاز شد. او این فرآیند را در ساله‌ای ۱۸۵۵ و ۱۸۵۶ ثبت نمود و در سال ۱۸۵۸ موفق به تبدیل چدن به فولاد ریخته گری شد.

  • در سال ۱۷۱۷ ژان برنولی به پیر وریگنون نامه‌ای نوشت و اصل کار مجازی را توضیح داد و در سال ۱۷۲۶ دانیل برنولی «ترکیب نیروها» را تعریف کرد.
  • تمام محدودیت هایی که ممکن است طراحی انواع سازه ها را دچار چالش کند به طور دقیق بررسی می گردد و راه حل های جایگزین و کاربردی ارائه می شود.
  • این محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و با توجه به نیاز کارفرما ساخته می شوند.
  • + حداکثر تعداد طبقات در سازه‌های بنایی چقدر می‌باشد؟ تعداد طبقات این سازه‌ها در هر شرایطی، حداکثر دو طبقه با ارتفاع ۸ متر از سطح زمین تعیین شده و در طراحی و اجرای پلان معماری تمام محدودیت‌ها و ضوابط باید مورد توجه قرار گیرند.

طراحی سازه از ۳ مرحله اصلی شامل برنامه ریزی، طراحی و ساخت عبور می کند. طراحی سازه ساختمان می‌بایست جزئی از جریان طراحی، اجرا و نگهداری تلقی شود. بر اثر بارها و سربارهای متعارف در آن شکست و تغییر شکل بیش از حد به وجود نیاید؛ طوریکه اجزای غیر سازه‌ای نظیر تیغه‌ها و نازک کاری‌ها دچار آسیب نشوند. کلیه حقوق مادی و معنوی وبسایت سبزسازه متعلق به گروه صنعتی سبزسازه می‌باشد و قوانین حاکم بر سبزسازه، مبتنی بر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران است.

http://dekoralsystem.irبرای متصل کردن این سازه‌های فولادی، از پیچ و مهره و جوش استفاده می‌شود و دیوارها را می‌توان با مصالح مختلف و به صورت دلخواه پر کرد. مدل‌های پانلی هم از انواع سازه های سبک ساختمانی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. شرکت رادین آب آبرون (برند سازه اکسپوز) از سال 1390 پا به عرصه صنعت ساختمان گذاشته است .

وبینار معیارهای طراحی و اجرای سقف‌های دال بتنی در شرایط بهره‌برداری

تحریریه کتب معماران