شایان سازه | architectbook

پی مهمترین قسمت ساختمان است و تمامی بارهای وارده از سازه به پی منتقل می شود بنابراین باید مقام سازی پی ساختمان درست انجام شود. این اجزای ساختمان زیرساختی هستند که استحکام سازه را تعیین می کنند. پی عمیق و پی کم عمق دو دسته اصلی آن هستند و عمق یا کم عمقی نشان دهنده عمق پی در خاک است. پی های کم عمق برای ساختمان های کوچک یا کم ارتفاع استفاده می شود. اما فونداسیون های عمیق برای ساختمان های سنگین و بزرگ مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها و مراکز خرید بزرگ مناسب هستند. از جمله وظایف پی می توان به توزیع بار، ایمنی سازه، جلوگیری از واژگونی و تخریب، کاهش مقاومت بارها و جلوگیری از رانش زمین اشاره کرد.

http://dekoralsystem.irپس پی ساختمان، سازه ای برای تحمل بارهای سازه ای و توزیع بارها بر روی زمین است. ابتدا سازه طراحی و اجرا می‌شود و بعد بقیه قسمت‌های ساختمان اجرا می‌شود. سازه در مهندسی سازه عبارت است از یک عضو یا مجموعه‌ای از اعضا که به منظور تحمل و انتقال نیرو به کار می‌رود. در سال ۱۹۸۷یورگ و کورت شیفر نقطه عطفی در نتیجه تقریباً ده سال کار بر روی آنالیز بتن به روش مدل‌های خرپایی یا STM- یک ابزار برای طراحی سازه‌ها با ناپیوستگی‌هایی در گوشه‌ها و مفاصل- ایجاد کردند که یک ابزار قدرتمند دیگر برای تجزیه و تحلیل هندسه پیچیده بتنی بود. با اینکه تا قبل از قرن نوزدهم الاستیسیته به خوبی در قالب نظریه ارائه شده بود اما تا سال ۱۸۲۱ که کلود لویی ناویر فرمولی برای این نظریه ارائه کرد، این کار انجام نشده بود. او در سال ۱۸۲۶ نظریه‌های سازه‌ای متفاوتی را بررسی کرد و اولین کسی بود که دریافت نقش یک مهندس سازه درک حالت نهایی و منهدم شده سازه نیست، بلکه جلوگیری از این شکست است.

  • طراحی سازه یا طراحی ساختار یک سازه، یکی از شاخه ‌های علوم مهندسی است.
  • با شنیدن کلمه معماری، سقف، دیوار، اتاق در ذهن به عنوان بلوک های ساختمانی تصور می شود.
  • مقاوم سازی اجزای سازه ای چیست؟ ساختمان و مسکن از اساسی ترین نیازهای بشر است و هدف اصلی آنها ایجاد پناهگاهی امن است.
  • سازه ها در ساختمان ها سازه هایی هستند که دارای سازه های ثابت و منحصر به فرد و اجزای قابل شناسایی هستند.
  • توجه به مسائل زیبایی شناسی، متناسب بودن طرح سازه با فرهنگ و آداب و رسوم جامعه، ملاحظات و مجوزهای قانونی، مسائل اقتصادی و بودجه مالی و همچنین مسائل مرتبط با محیط زیست در طراحی سازه در نظر گرفته می شود.
در این سیستم برای اولین از میلگرد تقویتی فولادی در ناحیه‌های تحت تنش در سازه استفاده شد. هیچ سابقه‌ای از اولین محاسبات مقاومت اعضای سازه‌ای و یا رفتار مواد سازه‌ای وجود ندارد ولی حرفه مهندسی سازه تنها با انقلاب صنعتی و اختراع دوباره بتن شکل گرفت (تاریخچه بتن را مطالعه کنید). علوم فیزیکی که زیربنای مهندسی سازه هستند در رنسانس مورد توجه قرار گرفتند و تا کنون در حال توسعه هستند.

مقاوم سازی اجزای سازه ای چیست؟

این مجله خبری کتب معماران دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و با توجه به نیاز کارفرما ساخته می شوند. بهبود کلاف کشی یکی دیگر از رویکردهای مقاوم سازی اجزای سازه ای هستند. کلاف ها در ساختمان های بنایی اجزای بتنی هستند که ظاهری شبیه به تیرها و ستون ها دارند، اما بعد از اینکه دیوارهای بنایی در محل تلاقی دیوارها یا در فواصل معین ساخته می شوند.

مزایای سیستم آی سی اف

شرکت جم سازه شرق در سال 1383 ، با هدف مهندسی، اجرا و مدیریت طرحها و پروژه های عمرانی، تاسیس و از همان ابتدا نیل به اهدافی بلند همچون کیفیت و بهبود مستمر، سرلوحه نگرش و سیاستگذاری مدیران و کارکنان آن قرار گرفت. جهت کسب اطلاعات در ارتباط با پروژه های انبوه سازی، شهرک سازی، ویلا سازی، نوسازی مدارس و اضافه بنا با استفاده از سازه فلزی سبک LSF یا CFS و دیگر متریال های نوین ساختمانی به بخش مقالات سایت مراجعه فرمایید. اگر طراحی سازه برای بناهایی پیشنهاد شود که شکل ظاهری آن به صورت طرح های مدرن و غیر متعارف می باشد، محاسبات باید دقیق تر بوده و مواد ساختمانی از استحکام بالا برخوردار باشند.

وبینار طراحی دیوار حائل برای نیروهای استاتیکی و دینامیکی خاک در نرم‌افزار ایتبس و دستی

تحریریه کتب معماران