طراحی ساختمان طراحی معماری داخلی طراحی و معماری سازه گروه معماری خط و خاک | architectbook

یک مهندس سازه به تیم اضافه خواهد شد و ممکن است بسته به پیچیدگی پروژه به مشاورانی برای سیستم های لوله کشی و برق نیاز باشد. مجموعه‌ای از نقشه‌های دقیق‌تر قابل ارائه خواهد بود که طرح کلی و حجم ساختمان یا فضا، همه تجهیزات مهم و نوع مواد یا پایان را برای هر سطح از پروژه به اشتراک می‌گذارد. مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند.

فصلنامه معماری و ساختمان

در مجله خبری کتب معماران نخست، پس از بررسی تعاریف و جمع آوری اطلاعات در حوزه نظری و ادبیات تحقیق، روش های طراحی معماری، موضوعات و عوامل اثرگذار در طراحی ساختمان های صنعتی، مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمت دوم، پرسشنامه ای استاندارد، به صورت هدفمند جهت دریافت اطلاعات جامعه آماری شامل صاحب نظران حوزه تحقیق تعریف گردیده و نتایج حاصل از اطلاعات گردآوری شده با نرم افزارهای تحلیلی و آماری به روش AHPتحلیل شده و سپس نتایج با استفاده از نمودارها و دیاگرام ارائه گردیده است. براساس نتایج پژوهش، با مقایسه روش های طراحی در ارتباط با عوامل اثرگذار در طراحی معماری این ساختمان ها، روش های طراحی نظام مند و منطقی-مرکب روش های مطلوب تری جهت طراحی ارزیابی گردیده اند. از سوی دیگر، علی رغم ماهیت عملکردی و اقتصادی کاملا غالب در ساختمان های صنعتی و تأثیرپذیری تمام عوامل از فرآیند تولید، این معیارها اختلاف معناداری با عوامل امنیتی-ایمنی، زیست محیطی و انسانی، برخلاف آنچه در مورد عوامل زیبایی شناسی و معنایی دیده می شود، ندارند.

http://dekoralsystem.irهرج و مرج و اشکال عجیبی که از این سبک پیروی می کنند کاملا دقیق و برنامه ریزی شده است. این نوع معماری، زیبایی شناختی های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش های نوینی را مطرح کرده است. معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند. این سبک با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و یک ذهن خلاق، مصالح و اجزای مختلف به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می دهد که همه مرزهای تعریف شده معماری را جا به جا می کند. این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند. در چنین سبکی از معماری از اشکال بیضوی و خطوط مورب که نشانگر تغییر و تحرک هستند نسبت به خطوط افقی و عمودی استفاده شده است.

  • طراحی معماری فرآیند طراحی و ساخت ساختمان‌های مختلف و سایر سازه‌های مهندسی است که اغلب در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنید.
  • این عنوان به طور کلی، طراحی و برنامه‌ریزی شهری تا طراحی ساختمان را در بر می‌گیرد.
  • مشتری بودجه متوسطی برای این پروژه داشت، بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای دستیابی به اثر دلخواه از نوعی آجر خشت محلی استفاده کنند و از کارگران محلی استفاده کنند.
  • تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

در این سبک نمای بیرونی کلاسیک ساختمان حفظ می شود اما داخل ساختمان با المان های مدرن تزئین می گردد. این سبک در زمان ناصرالدین شاه در نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی معماری ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. در زمان قاجاریه عمدتا برای طراحی کاخ های اشراف و امرا مورد استفاده قرار می گرفت. اما در دوره پهلوی از آن برای ساختمان ها در بدنه شهری و بناهای حکومتی، اداری و خدماتی مانند استانداری ها، شهرداری ها و هتل ها به کار برده شد و در نتیجه ابعاد ساختمان ها بزرگ تر و وسیع تر از دوره قبل بودند.

مطمئن شوید که اگر چیزی را متوجه نشدید به متخصص طراحی خود اطلاع دهید و زمان لازم را برای ارائه بازخورد متفکرانه صرف کنید. همیشه می‌توان بعداً تغییراتی ایجاد کرد، اما در این مرحله که طراحی روان‌تر است، تغییر آسان‌ترین کار است. کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود. خیلی از معمارها نه تنها در کار طراحی ساختمان هستند، بلکه روی روند ساخت آن هم نظارت دارند.

طراحی نقشه معماری ساختمان

تحریریه کتب معماران