فصلنامه معماری و ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | architectbook

طراحی معماری ساختمان شامل سبک ساخت و کالبد ساختمان، روش ساخت و عملکرد معمار می‌باشد. مهارت و تجربه مهندس معمار، منجر به خلق سازه‌هایی با طرح‌های چشم نواز و منحصر به فرد خواهد شد. شرکت خط و خاک یک شرکت طراحی معماری و اجرای پروژه‌های ساختمانی است که با تکیه‌بر سال‌ها تجربه و دانش همکارانی متخصص، حرفه‌ای و باسابقه‌ای درخشان توانسته است پروژه‌های ساختمانی متنوعی را از ابتدا تا انتها مدیریت و اجرا نماید. ازجمله خدمات شرکت خط و خاک می‌توان به طراحی معماری ساختمان، طراحی نما، طراحی محوطه، طراحی دکوراسیون داخلی، مشاوره و مجری پروژه‌های ساختمانی، نظارت و مدیریت ساخت‌وساز، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی و اداری و… اشاره کرد.

  • علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند.
  • این بناها دارای دیوارها و بدنه ضخیم و سنگین، پایه های محکم، طاق های گرد، برج های بزرگ، دالان های تزیین شده و پنجره ها بسیار محدود و کوچک می باشند.
  • امروزه عمل کردگرایی معمولاً یک تفکر ارتجاعی و متعلق به گذشته تلقی می‌شود و حتی گفته می‌شود نمی‌توان بنایی را یافت که تنها با توجه به عملکردش شکل گرفته باشد.
  • معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت.
  • بسیاری از افراد به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا هر دلیل دیگر ترجیح می‌دهند فضای داخلی ساختمان خود را با ایجاد تغییراتی جزئی یا اساسی، بازسازی و یا نوسازی کنند.

معروف مجله خبری کتب معماران معماران جهان را می شناسید؟شکی نیست که معماری یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اشکال هنر در جهان است. ساختمان‌ها و سازه‌هایی که معماران ایجاد می‌کنند نه تنها از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر هستند، بلکه هدف عملی نیز دارند.در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به معروف ترین معماران جهان و برجسته ترین آثار آنها. هر یک از این معماران سهم بسزایی در عرصه معماری داشته اند و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته اند.

http://dekoralsystem.ir

البته باید بدانید که برای طراحی نقشه معماری تمام ساختمان ها یک روش استفاده نمی شود؛ مثلا طراحی نقشه ساختمان اداری با طراحی نقشه ساختمان مسکونی متفاوت است و هر کدام اصول مختص خود را دارند. طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک… نمای مدرن برج مروارید دبی امارات متحده به دلیل معماری مدرنش معروف است، و… این مرحله معمولا زمانی است که مشتریان ما احساس می کنند پروژه به مرحله اجرا در می آید و امکان دیدن خود در فضای جدید وجود دارد. تا پایان مرحله توسعه طراحی، نمای بیرونی ساختمان به طور کامل طراحی می شود، چیدمان داخلی تکمیل می شود، ابعاد تمام فضاها نهایی می شود و اکثر مصالح انتخاب می شوند.

معماری از زمین تا آسمان “تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان”

معابد به عنوان ذخیره گنجینه‌های مربوط به آیین چند خدایی قرار می‌گرفت یا به عنوان مکان باستان بت‌ها بود ولی از زمان فیدیاس به یک کار هنری تبدیل شد. معبد جایی برای زاهدان خدا بود و در آنجا مجسمه‌ها، کلاه خودها و اسلحه‌ها را به عنوان صدقه رها می‌کردند. فضای داخل معبد یا سلا به عنوان جا خزینه قرار می‌گرفت و معمولاً یک ردیف دیگر از ستون داشت. معماری چین نیز همانند سایر هنرهای آن از گستردگی و تنوع فراوان برخوردار است، هر چند آثار معماری آنان گاه به علت استفاده از مصالح کم دوام از بین رفته‌اند، ولیکن آنچه از این آثار باقیمانده، گویای این حقیقت است که آثار چین در حد معماری‌های مصر و بین‌النهرین و ایران باستان است. به‌طور کلی معماری چین شامل معابد (کنفوسیوسی، لائوتسه، بودایی) پاگودا، قصر، دیوار بزرگ چین، خانه و دیرها، آرامگاه‌ها و معابد صخره‌ای (غارها) است. معماری چین یگانه سیستم معماری در جهان است که ترکیب‌بندی چوبی عمده آن می‌باشد که تجلی بخش عمیق اصول اخلاقی چینی‌ها و دیدگاه‌های زیبائی، ارزش و طبیعت است.

پیدایش و معماری بومی[ویرایش]

مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند. از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد.

مهارت های ارتباطی

تحریریه کتب معماران