فصلنامه معماری و ساختمان | architectbook

علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند.

اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند.

مدیریت ساخت و ساز طراحی معماری

مجله خبری کتب معماران پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. این سبک از نوع مینیمالیستی می باشد که تاکید خاصی بر ظاهر تزیینی ندارد. شکل ها و ساختار های مستطیلی و مکعبی و همینطور پنجره های بزرگ در این مدل از معماری به وفور دیده می شوند.

طراحی و توسعه پروژه معماری

کارهای معمارانی که به طبیعت از دید جامع استعاری نگریسته‌اند و ساختمان‌های خود را بر مبنای آن بنا کرده‌اند بهترین الگوی این راهبرد خلاقیت هستند. عمل‌کرد یک ساختمان تأثیر عمیقی بر شکل‌گیری فضاهای مختلف و اندازه و ریخت آنان می‌گذارد. نقش پناهگاهی نیز گاه روی جهت‌گیری و شکل ساختمان اثرگذار است، ولی بیش‌ترین اثر آن را در پوستهٔ ساختمان – حد فاصل آن با فضای بیرون- می‌توان مشاهده کرد. نقش پناهگاهی یک ساختمان بر روی سیستم‌های مکانیکی درون ساختمان هم اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

http://dekoralsystem.ir

معمارها نه تنها روی زیبایی ظاهری یک سازه، بلکه روی ایمنی و نحوه عملکرد آن هم نظارت می کنند. علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد. همان‌گونه که معماری رابطه‌ای مشخص با هنرهای زیبا دارد، رابطهٔ مشخصی هم با مهندسی دارد. معمار می‌تواند نقش یک مهندس را بازی کند اما نباید فراموش شود که هر یک از این دو حرفه، تعریف مشخصی دارند. بیش‌تر ساختمان‌های تاریخی که مورد تحسین واقع شده‌اند، به دست اشخاصی ساخته‌شده‌اند که هم معمار و هم مهندس بوده‌اند.

  • دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند.
  • مهم ترین ویژگی این سبک طاق های نوک تیزی بود که بیشتر برای ساختن کلیساها از آن استفاده می شد.
  • طراحی ویلای مدرن و لوکس، یک طراحی جذاب و کابردی است که کاملا با محیط اطراف خود ترکیب می شود و به دور از هرگونه تزئینات و وسایل اضافی است.در حالی که خانه های مدرن ممکن است مورد علاقه همه افراد نباشند اما می توانند پروژه های معماری واقعا جالب و چشمگیری باشند.
  • وسایل زیادی در آشپزخانه وجود دارند که تولید گرما می کنند و نور مستقیم خورشید هم می تواند گرمای بیش از حدی به این محیط وارد کند و از انجایی که خانم ها بیشترین زمان خود را در آشپزخانه می گذرانند این موضوع باید طبق نظر کارشناسان طراحی ساختمان انجام گیرد.
  • طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد.

تحریریه کتب معماران