مجله تخصصی معماری و ساختمان نشریه معماری و ساختمان | architectbook

طی ۱۰ هزار مجله خبری کتب معماران تمدن مصر باستان که در دره نیل واقع شده یکی از شاخص‌ترین تمدن‌های زمانه خود است. حتی امروزه آثار معماریی مانند مجسمهٔ ابوالهول و اهرام جزو میراث فرهنگی یونسکو محسوب می‌شوند. از ۵۵۰۰ تا ۲۸۰۰ سال قبل، فرمانروایان قدرتمند مصر بناهای عظیم و شگفت‌انگیز زیادی از جمله اهرام، آرامگاه‌ها و معابد زیادی در مصر ساختند که تا امروز پا برجاست. این بناها مانند اهرام جیزه نه تنها ابتدایی نیستند، بلکه معماری بسیار پیچیده و حیرت‌انگیزی دارند که هنر معماری و علم مهندسی سازندگان آن را اثبات می‌کنند.

http://dekoralsystem.irویژگی های این سبک ستون ها، سنگ فرش ها و گنبدهایی است که بسیار زیاد از معماری اصلی خود پیروی می کنند. مسجد اباصوفیه در استانبول، کلیسای جامع سنت مارکو در ونیز و کلیسای سکره کر در پاریس از بناهای معروفی هستند که به سبک روم شرقی ساخته شده اند. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. سقف شیروانی در سمت تپه های شنی طراحی شده است، همچنین مشخصه صحنه خیابان در Oorsprongweg می باشد.

مقالات

طراحی تراس اما برای هر ساختمانی یک نیاز ضروری است، بخصوص با حذف شدن حیاط از خانه های امروزی، طراحی تراس و پشت بام اهمیت ویژه ای یافته است. از بهترین مکان‌ها برای طراحی تراس، مکانی مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. به عنوان مثال این نکته خیلی مهم است که درب ورودی، مستقیماً به روی پذیرایی یا نشیمن خانه باز نشود، در جلوی در یک رختکن و جاکفشی در نظر گرفته شود.

بازسازی داخلی انواع بناهای مسکونی، اداری و تجاری

اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره. هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. تصمیم به بازیافت مواد دورریختنی گرفته و از آن به عنوان نمایی برای یک ساختمان استفاده می کند. این بنا از یک قاب فولادی ساخته شده است و ساخت آن یک سال به طول می انجامد.

ث- قرار دادن ستون برای پلان

می باشد که می توان سبک ها را با هم ترکیب کرد یا مثلا برای هر فضای خانه یک سبک را در نظر گرفت. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. معماران در واقع متخصصان دارای مجوزی هستند که در زمینه هنر و علم طراحی ساختمان آموزش دیده اند. این افراد مسئول طراحی و ساخت ساختمان ها و سایر سازه هایی هستند که در محیط های مختلف ساخته و استفاده می شوند.

  • 1- معمار فنی معمارهای فنی متخصصانی هستند که در درجه اول به جنبه های فنی یک سازه مثل بهره وری حرارتی و ضد آب بودن آن توجه دارند.
  • پرمایگی (اشباع)، سومین صفت رنگ است و میزان خلوص فام آن را مشخص می‌کند (گاه واژهٔ شدت را در این مورد به کار می‌برند).
  • شتاب زیادی در تعداد ساختمان‌هایی که به دنبال ساخت با معیارهای ساختمان سبز طراحی پایدار هستند، وجود دارد.
  • ویژگی های این سبک ستون ها، سنگ فرش ها و گنبدهایی است که بسیار زیاد از معماری اصلی خود پیروی می کنند.
  • مثال‌های عمده آن استفاده از طراحی سامانه غیرفعال خورشیدی، طراحی‌های پشت بام سبز، استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، و توجه بیشتر به مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌باشد.

تحریریه کتب معماران