مجله معماری و ساختمان آرکوما | architectbook

راه پله تا یک تراس پشت بامی برای افراد مقیم دفتر کار ادامه می یابد. این قسمت های سازه دارای سطوحی است که رویه آن ها از سنگ پوشیده شده اند و می توان از آن ها برای مهمانی ها و همایش ها استفاده نمود. این دفتر و بازارچه در شهر همدان واقع می باشد و دارای نمای آجری است، از بیرون شکلی موجی مانند در سقف ایجاد می کند که عموم مردم بتوانند از آن بالا بروند و روی آن بنشینند. برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر در حال حاضر بلندترین ساختمان در چین و دومین ساختمان بلند جهان بعد از برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر می باشد که جهان، به ویژه رسانه ها و صنایع ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است.

بازسازی داخلی انواع بناهای مسکونی، اداری و تجاری

هرج و مرج و اشکال عجیبی که از این مجله خبری کتب معماران پیروی می کنند کاملا دقیق و برنامه ریزی شده است. این نوع معماری، زیبایی شناختی های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش های نوینی را مطرح کرده است. معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند. این سبک با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و یک ذهن خلاق، مصالح و اجزای مختلف به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می دهد که همه مرزهای تعریف شده معماری را جا به جا می کند. این سبک از کاربرد خطوط افقی، اشکال مکعبی و هرمی اجتناب کرده و اشکالی را در نظر گرفته که نسبت به سبک های مدرن عجیب و غریب هستند. در چنین سبکی از معماری از اشکال بیضوی و خطوط مورب که نشانگر تغییر و تحرک هستند نسبت به خطوط افقی و عمودی استفاده شده است.

مسابقه آزاد بین المللی طراحی مفهومی سالن چند منظوره / مرکز کنگره در بانجا لوکا۷ دیدگاه

در قسمت نخست، پس از بررسی تعاریف و جمع آوری اطلاعات در حوزه نظری و ادبیات تحقیق، روش های طراحی معماری، موضوعات و عوامل اثرگذار در طراحی ساختمان های صنعتی، مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمت دوم، پرسشنامه ای استاندارد، به صورت هدفمند جهت دریافت اطلاعات جامعه آماری شامل صاحب نظران حوزه تحقیق تعریف گردیده و نتایج حاصل از اطلاعات گردآوری شده با نرم افزارهای تحلیلی و آماری به روش AHPتحلیل شده و سپس نتایج با استفاده از نمودارها و دیاگرام ارائه گردیده است. براساس نتایج پژوهش، با مقایسه روش های طراحی در ارتباط با عوامل اثرگذار در طراحی معماری این ساختمان ها، روش های طراحی نظام مند و منطقی-مرکب روش های مطلوب تری جهت طراحی ارزیابی گردیده اند. از سوی دیگر، علی رغم ماهیت عملکردی و اقتصادی کاملا غالب در ساختمان های صنعتی و تأثیرپذیری تمام عوامل از فرآیند تولید، این معیارها اختلاف معناداری با عوامل امنیتی-ایمنی، زیست محیطی و انسانی، برخلاف آنچه در مورد عوامل زیبایی شناسی و معنایی دیده می شود، ندارند.

http://dekoralsystem.irرسانه ای مستقل با همکاری مؤثر حرفه مندان، اندیش‌مندان و هنرمندان داخلی و خارجی این حوزه، جهت ارتقاء کیفی و کمی در هنر معماری و صنعت ساختمان در کشور… نکته آخر، گروه معماری آرکا به همراه نیروی متخصص خود آماده است که هر گونه سبک و دکوراسیون مورد علاقه شما را پیاده سازی نماید. ساختمان MI6 در لندن و ساختمان خدمات عمومی پرتلند به سبک معماری پست مدرن ساخته شده اند. این نوع معماری پیرایش و تزیین را باز به میان می آورد و از رنگ های زرق و برق دار و آرایه های نامتجانس بهره می برد.

در طراحی مسکونی، تراس‌ از اجزای ساختمان به شمار می رود باید تزیینات و چیدمان دکوراسیون، نیز هماهنگ با دکوراسیون داخلی خانه صورت پذیرد. از مواردی که باید به ان اهمیت داد ،امنیت و ایمنی وسایل و لوازم است، این امر به همان اندازه دارای اهمیت است که برای سایر اجزای ساختمان ،اهمیت دارد. روابط فضاهای داخلی ساختمان و دسترسی‌ها و رابطه آن‌ها با یکدیگر در طراحی مسکونی بسیار اهمیت دارد. در واقع سلسه مراتب فضایی و سلسله مراتب دسترسی دو فاکتور مکمل یکدیگر هستند.

  • در حالی که بیشتر کارهای معمار قبل از شروع هر ساختمان انجام می شود، حضور مداوم ما در مرحله ساخت و ساز به همان اندازه مهم است.
  • معماری چین نیز همانند سایر هنرهای آن از گستردگی و تنوع فراوان برخوردار است، هر چند آثار معماری آنان گاه به علت استفاده از مصالح کم دوام از بین رفته‌اند، ولیکن آنچه از این آثار باقیمانده، گویای این حقیقت است که آثار چین در حد معماری‌های مصر و بین‌النهرین و ایران باستان است.
  • طراحی فنی ساختمان شامل تهیه پلان، مقاطع، شبیه‌سازی‌ها و تصاویر سه بعدی، فرم و بافت کلی پروژه و طرح‌های دقیق آن، آرایش‌های فضایی، نما، نمای کلی و تعیین نوع و مقدار حدودی مصالح ساختمانی است.
تحریریه کتب معماران