مجله معماری و ساختمان آرکوما | architectbook

سبک های معماری دارای تنوع و فراوانی زیادی هستند و هر سبک دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. در این مقاله سعی کرده ایم معروف ترین و شناخته شده ترین سبک ها را به ترتیب پیدایش معرفی کنیم. ویژگی های هر سبک را بیان کنیم و نمونه هایی از آن سبک را ارائه دهیم.

  • Revit به عنوان یکی از غول های صنعت معماری، به کاربران اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های ساختمانی ۲ بعدی، مدل های سه بعدی و رندر ارائه دهند.
  • بسیاری از توسعه دهندگان تحصیل کرده امروزی، که در تأمین مالی ساخت ساختمان‌ها شرکت دارند، به جای راه حل‌های هزینه محور فوری، راه حل‌های طراحی دوستدار محیط زیست و پایدار را تشویق می‌کنند.
  • ساکنان هر قسمت از ساختمان می توانند کرکره ها را به مقدار دلخواهی از هم دیگر دور کرده و یا نزدیک کنند تا یک چیدمان منحصربه فردی در نمای سازه ایجاد کنند.
  • نور انرژی شادابی و طراوت را با خود به همراه دارد و محیط گرم و صمیمی خانه و خانواده را رونق می دهد.

با ثبت کد رهگیری پرداخت، می توانید سفارش خود را پیگیری نموده و به محض اتمام ترجمه، فایل ترجمه مقاله خود را دانلود نمایید. برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید. ۵-توصیه می شود که یکی از کمد دیواری ها عمق آن بین هشتاد تا صد سانتی متر باشد و به منظور محل قرارگیری رختخواب درست شود. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند. این نکته قابل ذکر است که در این مرحله نیز مشخص کردن آسانسور و پله قابل انجام است ولی به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت جداگانه در گام اول مشخص می شود.

http://dekoralsystem.ir

به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق مجله خبری کتب معماران در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند.

اگر طرح تأیید نشود، لازم است اصلاحات لازم صورت گیرد و مجدداً جهت تأیید به مرکز یا مراکز مربوطه ارسال شود. به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود. اما معماری به عنوان حرفه‌ای که امروزه می‌شناسیم، یک مفهوم نسبتاً مدرن است که از اواسط قرن شانزدهم معنای امروزی را به خود گرفت و آن را وام دار معماری فرانسوی، ایتالیایی و یونانی است. در طبقه بالا، نورگیرها در بعضی از اتاق های خواب نیز وجود دارد، اما برای ایجاد حریم خصوصی برای ساکنان با شیشه های مات پوشیده شده است. هر دوطبقه این بنا دارای یک طرح سیال هستند که دارای بخش هایی با طرح باز و اتاق هایی هستند که فقط تا حدی محصورشده اند. با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند.

طراحی معماری ساختمان چیست؟

ساختمان ها در این سبک دوستدار محیط زیست می باشند و در کاهش مصرف انرژی نقش بسزایی دارند. سقف های مسطح، خطوط صاف و استفاده از مصالح مدرن به زیبایی این ساختمان ها افزوده است. برخی از ساختمان هایی که به سبک مدرن ساخته می شوند نمایی کاملا شیشه ای دارند. این نشان دهنده ی این است که میان فضای داخلی خانه و فضای بیرونی ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

در خط معمار جستجو کنید:

تحریریه کتب معماران