مجله معماری و ساختمان سایت مسابقات معماری و شهرسازی | architectbook

مجله خبری کتب معمارانمندانی که شیشه‌های رنگین خلق می‌کنند از رنگ برای خلق چنان محیطی معنوی و اسرارآمیز استفاده می‌کردند تا اندیشه‌های پرستش کنندگان را بر دوش شاهین معنویت به پرواز درمی‌آورند. اثرات رنگ نه تنها از لحاظ بصری بلکه از جنبه‌های روان‌شناسی و روان شناختی نیز باید بررسی شوند. رنگ‌های درخشان به تنهایی جذاب هستند اما اگر در یک الگو یا ردیفی منظم قرارگیرند از نظر بصری تأثیر بیشتری خواهند داشت. این نوع آرایش یک ساختار ساده را بر این رنگ‌ها حاکم می‌کند و در نتیجه یک مفهوم یا نوعی نظم را، ورای حضور محض رنگ‌ها، منتقل خواهد کرد.

http://dekoralsystem.ir

طراحی ویلای مدرن و لوکس با یک تراس باورنکردنی، استخر شنا و ارتباط با فضای باز و هر چیزی که در هنگام زندگی در تعطیلات می‌توان آرزو داشت… بازسازی دفترکار و ساختمان اداری و نوع فضای اداری که در آن کار می کنید می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری کارمند شما و اولین تاثیر را بر مشتریان شما داشته باشد. چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید یا صرفاً به دنبال ظاهری کاملاً جدید باشید، بازسازی دفترکار و ساختمان اداری یک فرصت عالی برای بازسازی کل فضای اداری شما است. ایده های متعددی برای بازسازی فضای اداری وجود دارد، اما بهترین آنها آنهایی هستند که ظاهر فضای…

برچسب: معماری ساختمان مسکونی

معماری یک هنر اجتماعی است.[۲۲] معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند. معمولاً از معماران انتظار می‌رود که یک ساختمان مشخص را در یک مکان مشخص طراحی کنند. در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است. هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.

  • معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند.
  • سبک مدرن به دلیل سادگی و خطوط تمیز جالبش مشهور است که از لحظه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، تأثیر چشمگیری بر جای می‌گذارد.
  • پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود.
  • بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است.
  • ساختمان کرایسلر و ساختمان امپایر استیت از مهم ترین بناها به سبک آرت دکو هستند.
ما در کنار شما هستیم تا نتیجه پروژه های معماری شما همانی باشد که در رویاهایتان میبینید. طراحی خانه چوبی در موقعیت های جغرافیایی مناسب امروزه جایگزین ویلاهای لوکس مدرن و کلاسیک شده است.کلبه های چوبی جایگزین زیست محیطی و اقتصادی تری نسبت به خانه های ساخته شده از آجر و بتن سنتی هستند. چوب نه تنها بخشی از طبیعت است، بلکه استفاده از آن برای محیط زیست نیز مفید است. این خانه‌های چوبی از مواد طبیعی و غیرنفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و زیست تخریب‌پذیر هستند و همچنین اکولوژیک در نظر گرفته می‌شوند.چوب مورد استفاده در… با اینکه معمارها عمدتا در طراحی ساختمان نقش دارند، ولی باید با ریاضیات و مهندسی مرتبط با معماری نیز آشنایی داشته باشند، چون در کارشان لازم است که از مقیاس ها و معیارهای مختلف و همچنین اصول مهندسی مربوط به یک پروژه استفاده کنند.

معماری های مرتبط با اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان

واحد‌هایی که در نمای اصلی و مشرف به خیابان قرار دارند، باید تراس را به‌گونه‌ای طراحی شود که خللی در زیبایی نمای ساختمان ایجاد نکند و رعایت این اصول با انتخاب یک طراح ساختمان مسکونی مورد تایید امکان پذیر است. متاسفانه برخی طراحان ساختمان از اهمیت این مسئله غافل می شوند. اصولاً بهترین عملکرد برای تراس و بیشترین کارایی آن زمانی است که مستقیماً، از فضای آشپزخانه در دسترس باشد. در واحد‌های خیلی کوچک، تراس معمولاً فضای کافی برای نشستن ندارد و صرفاً برای دسترسی به محیط بیرون استفاده می‌شود، اما در واحد‌هایی که نقشه ساختمان آن‌ها زیر بنایی بیشتر از 80 یا 90 متر را دارد، بهتر است که فضای تراس به حدی باشد که بتوان از ان استفاده مفید تری کرد. معمولا اتاق خواب ها دوازده متری انتخاب می شود البته در متراژ های پایین تر طبق نظر طراح ساختمان ممکن است کوچک تر از این متراژ هم باشد، بزرگترین اتاق خواب خانه با نام های اتاق خواب اصلی، اتاق خواب والدین و اتاق خواب مستر شناخته می شود. که در متراژ های بزرگ تر حتما یک اتاق با این شرایط در نظر گرفته می شود، که کمد لباس در این اتاق بزرگ تر از دیگر اتاق خواب ها است و در صورت امکان سرویس بهداشتی مجزا دارد.

مراحل طراحی نقشه معماری یک ساختمان مسکونی

تحریریه کتب معماران