مجله معماری و ساختمان سایت مسابقات معماری و شهرسازی | architectbook

کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. برای استفاده بیشتر از مناظر اطراف زمین مرتفع سایت، معماران سه بلوک یک طبقه با انتهای شیشه ای را طراحی کرده اند که چشم انداز آن ها قله ها و دشت اطراف منطقه مشا می باشد.

علاوه بر این‌ها، پیکربندی‌ طراحی سطوح شیب‌دار و تأسیسات نیز باید با طراحی رمپ و دیگر کاربردها، سازگار باشد. موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود که در ادامه بیان شده است. اما کلانتری و صیادیان احساس می کنند این سبک زندگی در سازه های مرتفع باعث از بین رفتن ارتباط بین خانه و باغچه و فضای سبز شده است، بنابراین می خواستند این ارتباط را مجدداً برقرار کنند.

معماری از زمین تا آسمان “تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان”

مردم قاره آمریکا تا زمانی که اروپاییان با آن‌هاارتباط پیدا کردند در مرحله نوسنگی در تکنولوژی باقی‌ماندند. مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در پاریس و بانک هنگ کنگ از نوع معماری های _تک هستند. استفاده از کروم در نما، استفاده زیاد از نقوش هندسی و رنگ های زنده از مهم ترین ویژگی های سبک آرت دکو می باشند.

http://dekoralsystem.ir

طی این مسیر، گزارشی از نتیجه مطالعات منطقه‌ای، ارزیابی هزینه‌های ضمنی و استراتژی‌هایی برای توسعه طرح ارائه می‌گردد. در این کانسپت سلیقه و نیاز کارفرما و همچنین مقررات شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه در نظر گرفته شده است. پس از تأیید کانسپت اولیه از سوی کارفرما، کارهای طراحی اصلی و جزئیات پلان آغاز می‌گردد.

ارجاع به این مقاله

مجله خبری کتب معمارانها نه تنها روی زیبایی ظاهری یک سازه، بلکه روی ایمنی و نحوه عملکرد آن هم نظارت می کنند. علاوه بر این، آنها باید جنبه های اقتصادی ساختمان ها را هم در نظر بگیرند و مطمئن شوند که نیازهای افرادی که از این ساختمان ها استفاده می کنند را برآورده می کنند. کنترل نور در معماری ساختمان نقش مهمی در آسایش ساکنین خانه دارد .درست است که نور طبیعی، می تواند باعث افزایش کیفیت فضای داخلی ساختمان شود، اما نور بیش از حد هم می تواند درتعمین نشدن اسایش ساکنین خانه نقش بسزایی داشته باشد. همان‌گونه که معماری رابطه‌ای مشخص با هنرهای زیبا دارد، رابطهٔ مشخصی هم با مهندسی دارد. معمار می‌تواند نقش یک مهندس را بازی کند اما نباید فراموش شود که هر یک از این دو حرفه، تعریف مشخصی دارند. بیش‌تر ساختمان‌های تاریخی که مورد تحسین واقع شده‌اند، به دست اشخاصی ساخته‌شده‌اند که هم معمار و هم مهندس بوده‌اند.

  • مرحله طراحی شماتیک شامل جلسات متعددی است که در آن ایده‌هایی را با استفاده از تصاویر پروژه‌های دیگر، طرح‌های دستی و مدل‌ها برای کمک به تجسم اندازه، شکل و رابطه فضاها با یکدیگر به مشتریان خود ارائه می‌کنیم.
  • برای اینکه ناظر خوبی باشید باید مهارت های رهبری قوی و خوبی داشته باشید، چون مدیریت ساخت یک ساختمان شامل سرپرستی تیم ها و اطمینان از درک و اجرای اهداف پروژه توسط همه کارگران است.
  • صحبت کردن در مورد نرم افزارهای معماری بدون اشاره به Revit تقریباً غیرممکن است.
  • تقریباً نیمی از عمر ما در محیط کار و بیش از آن در خانه به استراحت ، خواب ، مطالعه ، تهیه غذا ، انجام سایرکارهای روزمره و گذران اوقات فراغت طی می‌شود.
  • حدود ۲۰ سال قبل از میلاد، ویتروویوس معمار رومی چیزی را که امروز نخستین کتاب باقی‌مانده در باب معماری شناخته می‌شود را نوشت.

تحریریه کتب معماران