معرفی بروکر DeltaFx دلتا اف ایکس و بررسی ترفندهای آن

سواپ در فارکس بهره ای است که پس از گذشت یک روز به معاملات باز اعمال می شود که معمولا در صنعت مالی به آن رولور (rollover) نیز گفته میشود. پلتفرمهای معاملاتی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 بروکر لایت فارکس را می توان در دستگاههای Mac یا PC نصب و استفاده کرد. در واقع این کارگزار فارکس به دلیل اینکه رقبای دیگر اجازه فعالیت در امریکا را ندارند تبدیل به بزرگترین شرکت در این زمینه از لحاظ حجم معاملات روزانه شده است. فارکس دات کام در سال 1999 در نیوجرسی ایالات متحده امریکا تاسیس شد و به سرعت به یکی از اولین انتخاب های امریکایی ها تبدیل شد. اسپرد فارکس با IG Markets از 0.6 پیپ شروع می شود. این بروکر ایرلندی فارکس همچنین یکی از کارگزاران پیشرو در ارائه اسپرد ثابت به مشتریان خود است و نه تنها در بین معامله گران اروپایی بلکه در بین معامله گران جهانی نیز شناخته شده و مورد احترام قرار گرفته است. خصوصیات بازار مورد نظر را بشناسید – اخبار، گزارشات، عوامل مهم، شاخص ها و سایر عواملی که می توانند در نماد مورد نظر شما تاثیر بگذارند را تشخیص دهید. بیایید جفت ارز محبوب GBPUSD را در نظر بگیریم.

میانگین اسپردهای Pepperstone برای جفت ارز EUR/USD معادل 0.09 پیپ است، اما برای هر لات معامله شده 3 دلار کمیسیون دریافت می کند. سپس از شما پرسیده می شود که ترجیح میدهید مسائل مربوط به اکانت خود را از چه طریقی دریافت کنید. این بروکر رکورد انجام بزرگترین معامله بورس دبی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را دارا میباشد! این شرکت همواره در لیست FTSE 250 بوده است و در بورس لندن نیز معامله می شود. سهام شرکت Interactive Brokers نیز به طور عمومی در بورس NASDAQ فهرست شده است. به طور معمول، دو دلیل عمده برای کند بودن سرعت اجرای دستورات معاملاتی وجود دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی دیگری که بروکرهای مارکت میکر دارند احتمال تغییر قیمت سفارش قبل از نهایی شدن معامله است. این نمودارها شامل سه قسمت هستند: باز شدن، بسته شدن و فتیله. از قابلیت های پلتفرم WebTrader این است که معامله گران می توانند تنها با چند ده دلار حساب باز کرده و شروع به معاملات کوچک کنند. حداقل سپرده برای یک حساب زنده در IC Markets تنها 200 دلار است. ابتدا باید در سایت دلتا اف ایکس ثبت نام کنید و پس از بارگذاری مدارک و احراز هویت، میتوانید یک حساب معاملاتی ایجاد کرده و شروع به ترید کنید. این بروکر فارکس دو پلتفرم معاملاتی (MT4 و L2 Trader) را ارائه میکند که شامل خدمات و شاخصهای اضافی برای افزایش تجربه معاملاتی است. این موضوعی است که در بروکرهای نوپا به وضوح دیده می شود و دردسرهای بالایی را به وجود می آورد. این الگو که در روند نزولی دیده میشود، نشانه این است که بازار از کمترین قیمت ممکن شروع شده و به تدریج طی یک حرکت افزایشی، یک کندل قوی صعودی شکل گرفته است. اما در فارکس، هر فرد میتواند با هر بودجهای از 1 تا چند ده هزار دلار، سرمایهگذاری نماید.

این بروکر که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده، خدمات خود را به ایرانیان ارائه می دهد و پشتیبانی فارسی هم دارد. نرم افزار های دزدی شده یا کرک شده آن هم وجود دارد که قطعا مورد تایید ما نیست. به غیر از بزرگی این شرکت، آنها از انواع قوانین مختلفی که در دنیا مورد پذیرش است نیز پیروی می کنند که این نشان دهنده امنیت و حرفه ای بودن این شرکت است. یکی دیگر از بهترین بروکرهای فارکس در دنیا که در سال 2006 در کشور انگلستان تاسیس شد شرکت FXPro از همان ابتدا یکی از بروکرهای اصلی NDD که مورد علاقه اغلب معامله گران است بوده. در فارکس کلاهبرداری وجود دارد و شما باید مراقب آنها باشید.

معامله گران پیشرفته می توانند یک حساب DMA به قیمت 20000 دلار باز کنند که به اجرای بهتر سفارش دسترسی پیدا می کند. به عبارت ساده تر، هنگامی که به یک white label تبدیل می شوید، به سرور و پلتفرم یک شرکت موجود دسترسی پیدا می کنید، که پلتفرم خود را دارد و ظرفیت فنی مربوطه را برای پیکربندی آن و همچنین ارائه یک ترمینال مشتری برای شما فراهم می کند که بتوانید آن را علامت گذاری کنید. علاوه بر نسخه های دسکتاپ متاتریدر، کاربران لایت فارکس قادر هستند با استفاده از نسخه وب تریدر، معاملات خود را در هر زمان و مکانی و بدون نیاز به نصب نسخه دسکتاپ انجام دهند. بروکر اینستا فارکس از جمله بروکرهایی است که خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می دهد. سپس تتر را انتخاب کنید. سپس یک نرم افزار متاتریدر (ما از متاتریدر 4 استفاده کردیم) نصب می کنیم که برای شرکت FXOPEN است. اسپرد فارکس با XM از 0 پیپ شروع می شود و می توانید بدون تمایز در متاتریدر 4 یا متاتریدر 5 معامله کنید. پاسخ به این سوال که آیا انجام معاملات فارکس با توجه به قوانین اسلامی مجاز است یا خیر، دشوار است. علاوه بر این افراد زیادی هستند که برای انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، به ویژگی های دیگری مثل حساب های اسلامی توجه می کنند.

با در نظر گرفتن موارد بالا می توان گفت که لایت فارکس شفاف ترین شرایط معاملاتی را در بازار به معامله گران خود ارائه می دهد و سفارشات با بهترین قیمت و بدون تاخیر، اسلیپیج یا قیمت گذاری مجدد انجام می شوند. اگر قصد برداشت وجه از حساب خود را داشته باشید نیاز به تاییدیه کارت بانکی دارید. یکی دیگر از نقاط مثبت XM اهرم تا 1:888 تحت IFSC است. این کارگزار فارکس یکی از قدیمی ترین بروکرهای انگلیسی است که خدمات فارکس ارائه می دهد. این سازمان فعالیت های تجاری در ترکیه از جمله بازار فارکس را تحت کنترل و نظارت شدید قرار دارد. حتی یک چارت هم به تنهایی می تواند کار را راه بیندازد.

توجه داشته باشید که شرایط معامله کردن در ایران متفاوت است و شما باید موارد مرتبط با بازار ایران را نیز در نظر بگیرید. این بروکر فارکس همچنین ابزارهای اتوماتیک بسیار زیادی را برای معامله گرانی که می خواهند از روش های خودکار بیشتری استفاده کنند ارائه داده است. خدماتی مانند cAlgo Algorithmic Trading, FxPro Library, FxPro VPS و FxPro Quant Strategy Builder ابزارهای اتوماتیکی هستند که توسط این بروکر فارکس ارائه می شوند. این کار در بستر قانونی و طبق قوانینی که برای بروکرهای فارکس تعیین شده است صورت میگیرد. IB از معاملات الگوریتمی پشتیبانی می کند و API خود (IB Smartrouting) را ارائه می دهد که به معامله گر کمک می کند تا دستورات خود را به صورت آنی اجرا کند. همچنین این کارگزاری فارکس، اهرم بسیار بالایی را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد.

آنها یک خط مشی اجرای سفارش NDD را ارائه می دهند که به بروکر اجازه می دهد تا سفارشات معاملاتی را در کمتر از 14 میلی ثانیه انجام دهد. FxPro در MT4 اسپرد ثابت و متغیر را ارائه می دهد، در حالی که در MT5 و cTrader اسپردها فقط متغیر هستند و از 0 پیپ شروع می شوند. ارزش پول به دلیل تعدادی از عوامل اقتصادی، ژئوپلیتیکی و تکنیکال نسبت به یکدیگر افزایش و کاهش می یابد. از جمله امکانات این کارگزار فارکس میتوان به افزودن 300 ابزار تجارت، پشتیبانی چند زبانه و بیش از 8000 حساب جهانی اشاره کرد. معامله گران حرفه ای فارکس می توانند به خدماتی دسترسی داشته باشند که به آنها امکان می دهد بسته به حجم معامله، تخفیف دریافت کنند. بروکر معتبر جهانی XM و interactivebrokers، دو نمونه از کارگزاریهای بینالمللی هستند که به صورت حرفهای و با بهترین مزایا در حال فعالیت هستند، اما متأسفانه امکان ثبت نام کاربران ایرانی در آنها وجود نخواهد داشت. تصمیمگیری برای استفاده از انواع بروکرها در فارکس، زمانی امکان پذیر است که انواع مختلف آنها را همراه با مزایا و معایبشان بشناسید. این کارگزار فارکس یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که تازه می خواهند معاملات فارکس را شروع کنند، زیرا پلتفرم آنها بسیار ساده طراحی شده است.

خیر از هر نرم افزار دیگر هم می توان استفاده کرد. این برکر از پلتفرم های Metatrader 4 , 5 استفاده نمی کند و تنها پلتفرمهایی که خود آنها طراحی کرده اند را پشتیبانی می کنند. برخی دیگر از بروکرها در برابر واریز هر مقدار پول به حساب، ۲۵٪ آن مقدار را بهعنوان پاداش به حساب فرد اضافه میکنند. IG markets یک حساب آزمایشی ارائه می دهد، اما برای افتتاح یک حساب واقعی باید 300 دلار واریز کنید، اگرچه مبلغ نهایی بستگی به کشور محل اقامت شما دارد. به همین دلیل سایت فارکس فکتوری با ارائه اخبار و تقویم اقتصادی منحصر به فردش، گزینه اول بسیاری از معاملهگران حرفهای در فارکس است. AvaTrade یک بروکر ایرلندی است که در میان معامله گران اخبار به دلیل ارائه اسپردهای ثابت فارکس تا 0.6 پیپ شناخته شده است.

به همین دلیل معاملهگران سعی میکنند با پیگیری این اخبار به صورت لحظهای و روزانه، از تاثیر این اخبار بر جفت ارزهای فارکس استفاده کرده و روند آینده قیمت را پیشبینی کنند تا بدین وسیله بتوانند معاملات موفقتری در بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس داشته بروکر جهانی فارکس باشند. ما همچنان در تلاشیم تا خدمات سطح بالا را با نام تجاری جدید به شما ارائه دهیم! برای ارائه کردن این داراییهای معاملاتی و ارائهی امکان خرید و فروش هر یک، بروکر ابتدا باید تعداد مشتریان خود را بالا برده تا بتواند برای هر سفارش (معامله)، طرف دیگر معامله را پیدا کرده و معاملات را در کسری از ثانیه اجرایی نماید. اگر یک بروکر شیوههای واریز و برداشت متنوعی داشته باشد، افراد به راحتی میتوانند عملیات واریز و برداشت خود را بدون نگرانی یا واسطه به انجام برسانند. شرایط مربوط به واریز و برداشت: بروکر مورد نظر را از لحاظ شرایط مربوط به پرداختهای مالی بررسی کنید.آیا می توانید به محض فروش سهام خود پول آن برداشت کنید؟ این در حالی است که اکثر بروکرهای فعال در ایران، پشتیبانی 24 ساعته داشته و در هر زمان، تریدر میتواند مشکلات خود را با تیم پشتیبانی در میان بگذارد. اما اگر پاسپورت کشور دیگری داشته باشید ولی در ایران زندگی میکنید، استفاده از خدمات این بروکرها امکان پذیر نیست و هر لحظه امکان بستن حساب شما وجود هواهد داشت.

همچنین روند کار و ارتباط با پشتیبانی در این روش بسیار ساده بوده و کافیست تا وارد صفحه بروکر و یا حساب کاربری خود شده تا به کمک آیکن کوچکی که معمولا در پایین صفحه سمت راست یا چپ قرار داده می شود، با پشتیبانی بروکر ارتباط برقرار نمایید. همچنین مارکت میکرها بر اساس شرایط بازار مانند شدت نوسان در لحظه انجام معامله، تصمیم بر پذیرش یا عدم پذیرش سفارش می گیرند. Oanda به دلیل عدم وجود حداقل سپرده و توانایی باز کردن پوزیشن تنها با چند سنت برای معامله گران تازه کار فارکس مناسب است. IB به دلیل کمیسیون معاملاتی بسیار پایین، عدم وجود اسپرد مارک آپ و حرفه ای بودن خدماتش، بهترین بروک فارکس ر برای معامله گران باتجربه است. Plus500 اکنون یکی از بهترین بروکرهای فارکس در دنیا به شمار میرود. XM در سال 2009 در کشور قبرس شروع به کار کرد و اکنون بزرگترین بروکر فارکس در قبرس است. OANDA یک بروکر فارکس کانادایی است که در سال 1995 کار خود را شروع کرده است و اکنون در بین بزرگترین بروکرهای بازار فارکس در دنیا قرار گرفته است. بروکر ای ایکس فایننشال با افتخار، خدماتی مانند دسترسی شفاف به بازار فارکس (ارز) ، پلتفرم های تجاری قدرتمند، سرعت اجرای استثنایی و دیگر موارد را به مشتریان خود ارائه می دهد و همواره تلاش دارد تا بهترین خدمت رسانی را به مشتری خود ارائه دهد و مشتریان خود را راضی و خشنود نگه دارد.

35 درصد از سفارشهای کاربران در کمتر از یک ثانیه اجرا میشوند و هیچیک از آنها تغییر قیمت نمیکنند. از آنجایی که مارکت میکر غالبا عکس مشتریان خود معامله میکند زمانی که معامله شما با سود بسته شود، سود را از جیب خود پرداخت میکند و در صورتی که معامله با ضرر بسته شود، او سود خواهد کرد. همانگونه که از دامین این بروکر هم می توان متوجه شد این شرکت بازارهای بسیار زیادی را پوشش می دهد و به همین دلیل نه تنها کارگزار فارکس است بلکه مرجعی برای تمام بازارهای آنلاین بین المللی نیز می باشد. پس ثبت شدن در این مکان به معنای گرفتن مجوز فعالیت در فارکس نیست.

تحریریه کتب معماران