معماری از زمین تا آسمان “تحلیل ساختمان های بلند ایران و جهان” | architectbook

پیش طراحی معماری مرحله جمع آوری اطلاعات است که پایه و اساس مراحل طراحی خواهد بود. هدف اصلی در این مرحله یادگیری هر چیزی که ممکن است در مورد شخصیت، سبک زندگی و نیازهای مشتریانمان و همچنین تعیین مقدار فضایی که در حال حاضر نیاز دارید و احتمالاً در آینده به آن نیاز خواهید داشت، و نحوه استفاده، سازماندهی از آن فضا است. این مرحله یه طرح کلی و هر آنچه که به ذهن کارفرما و طراح می رسد را نمایش می دهد تا دید کلی از پروژه ایجاد شود.بخش دیگر مرحله پیش طراحی، مشاهده و مستندسازی شرایط موجود در محل پروژه می باشد. این معمولا مستلزم بررسی زمین برای تعیین مکان خطوط ملکی و یا اندازه گیری هر سازه موجود است. هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود. طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند.

البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. برخلاف معماری سنتی که عمیقاً از معنویت الهام گرفته شده است، این ویلا با هدف درک تجربیات بدنی طراحی شده است. همچنین با داستان های روشنفکرانه، پشتوانه ایده های طراحی، تقویت نمی شود. هدف مواجهه بدن ساکنان با عناصر چهارگانه (آتش، آب، هوا، خاک) است. اعتبار هر تجلی معنوی یا گفتمان فکری که مطابق با این ویلا ایجاد می شود را نمی توان به معمار داد، بلکه از تخیلات ساکنان آن است.

  • ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های ژئوتکنیک و تلفیق آن با قوانین موجود، ضوابط فنی و همچنین نیازهای مورد نظر کارفرما نیز انجام می‌گیرد.
  • این سبک با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی ها و یک ذهن خلاق، مصالح و اجزای مختلف به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می دهد که همه مرزهای تعریف شده معماری را جا به جا می کند.
  • ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.
  • در پاسخ، طراحی استودیوی براکت، یک خانه خانوادگی را که توسط از تخته های چوبی پوشانده شده است، طراحی کرده است.
  • خط معمار در این مقاله به معرفی معماری ساختمان های مسکونی ذکر شده می پردازد.

این خانه سعی کرده است در تعامل با طبیعت ساخته شود و حس روستایی و بکر طبیعت در آن برای ساکنین آن تداعی شود. این ویلا در داخل یک محله مسکونی با ساختار ساختمانی سست بالای خرابه های قلعه سوننبرگ کشورآلمان مشرف به دره واقع شده است. دسترسی به ملک باعث می شود که از طریق یک “پیاتزا” کوچک در گاراژ به ورودی خانه برسید. شرکت مهندسی نکست آفیس – یکی از نیرومندترین شرکت های جدیدالتأسیس و نوظهور در پایتخت ایران – این خانه خصوصی را طراحی کرده است. اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند.

http://dekoralsystem.irاما این مجله خبری کتب معماران است که ارزشهای همه افراد خانواده یا آنهایی که با هم زیر یک سقف زندگی یا کار می کنند در تغییرات آتی در نظر گرفته شود. پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . طبیعت همواره سعی دارد که تا حد امکان از تنش‌های کششی و فشاری در سازه‌های خود استفاده کند و از تنش‌های خَمشی جز در مواردی که ساختار آن ماهیت لایه‌ای دارد، استفاده نکند. اساساً همه ساختارهای طبیعی بافت لایه‌ای دارند؛ یعنی سطوح و حجم‌های آن‌ها از کنار و روی هم قرار گرفتن لایه‌ها به وجود آمده‌است.

پ-تعیین محل آشپزخانه و قسمت مربوط به ورودی ساختمان

هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد . با پیش بینی تهویه مناسب هوا می توان بر کیفیت هوای داخل و تامین اکسیژن مورد نیاز ساکنین تاثیر گذاشت . در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد . هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. به عنوان نمونه شیوه و شکل ساخت محدوده ای که قرار است در آن فعالیت های ورزشی انجام شود با بنایی که مقرر است در آن استراحت توام با آرامش واقع شود تفاوت های بسیاری دارد،این تاثیرپذیری و تاثیرگذاری حکایت از تعامل دوسویه اما پنهان سبک معماری با روحیات و خلقیات انسان ها دارد. استعاره و معنی می‌تواند ما را از دام سطحی نگری در امان نگه دارد.

مسابقه طراحی ورودی صفه – 4,148 بازدید

تحریریه کتب معماران