مقالات ISI طراحی معماری ساختمان : 210 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی | architectbook

معماری نقاط مختلف آسیا در مسیری جدای از مسیر اروپا توسعه یافت؛ معماری بودایی، هندویی و سیکی هر کدام ویژگی‌های منحصربفرد خود را دارند. به ویژه معماری بودایی، تنوع منطقه ای بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. در بسیاری از کشورهای آسیایی با مذاهب پانتزیستی، معماری به سمت بهبود چشم‌انداز طبیعی گرایش زیادی داشته‌است.

پربیننده ترین مطالب هفته

تعیین محل مجله خبری کتب معماران و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد. طراحی معماری فرآیند طراحی و ساخت ساختمان‌های مختلف و سایر سازه‌های مهندسی است که اغلب در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنید. طراحی معماری طیف وسیعی از علوم و رشته ها را در بر می گیرد، از جمله درک کامل تئوری و تاریخ معماری، زیبایی شناسی و فلسفه، عمل اجتماعی، مهندسی و برنامه ریزی شهری.مهمترین بخش طراحی معماری، طراحی ساختمانی است که هم ارزش کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشد. این امر می تواند از طرق مختلفی مانند طراحی فضا برای افراد، ایجاد حس هویت فضا و یا حتی ایجاد ساختاری پایدار که الزامات محیطی را برآورده کند، محقق شود.طراحی معماری تنها در مورد طراحی ساختمان ها نیست، بلکه شامل همه چیز است، از ایجاد و تزئین فضاها تا اطمینان از پایداری آنها.

فصلنامه معماری و ساختمان

راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد. این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند.

  • این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد.
  • در فاز یک، بر اساس اطلاعاتی که طی مرحلۀ قبل یعنی فاز صفر به دست آمده بود، طراحي معماري صورت می‌گیرد.
  • در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.
  • به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است.
  • نام و شهرت خدایان یونانی مذهب یونانی‌ها یک پدیده طبیعی گسترش یافته بود.
مطابقت نقشه‌های فاز دو معماری با نقشه‌های سازه (طراحی سازه) و نقشه‌های تأسیسات (طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی) از الزامات فاز دو معماری است. طراحی نمای ساختمان بسیار مهم است، زیرا وقتی مردم درباره یک ساختمان نظر می دهند،در مرحله اول این کار را با قضاوت در مورد نما انجام می دهند. با این حال، نما فقط یک چهره زیبا نیست ، بلکه یک عنصر حیاتی از یک ساختمان موفق است که زیبایی و عملکرد آن را تعیین می کند.طراحی و اجرای نمای ساختمان که حدود 20 درصد از هزینه کلی ساخت و ساز را تشکیل می دهد، یک عنصر بالقوه پرخطر در تحویل موفق… انواع طراحی های ساختمان با توجه به سلیقه، موقعیت جغرافیایی، کاربری و بسیاری نکات دیگر انتخاب می شود. از معروف ترین انواع طراحی می توان به سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک اشاره کرد.

http://dekoralsystem.irپاسیو در واقع یک فضای کوچکی است که دارای سقفی شیشه ای است و در آن می‌توان گونه‌های متنوعی از گیاهان را پرورش داد. که برای روحیه و انرژی مثبت گرفتن از گیاهان و زیبایی ساختمان تاثیر بسزایی دارد، البته در متراژ های پایین طراحی پاسیو حذف می شود و تنها قسمت های مهم و کاربردی طراحی می شود. یک ساختمان خوب با طراحی مناسب می تواند زمینه را برای یک فعالیت اعم از زندگی ،کار یا تفریح فراهم کند .فضایی که درست طراحی شده باشد مبلمان و تجهیزات مناسبی در آن قرار می گیرند و کاربران زندگی راحت تری در آن دارند . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد. مفهوم عمل‌کرد بیش از آن‌که به نظر می‌رسد مورد مناقشهٔ منتقدان بوده‌است.[۲۷] بحث در مورد عمل کردگرایی (نظریه‌ای که بیان می‌دارد ریخت یک معماری می‌تواند تنها با توجه به عملکردش ساخته شود) ایدهٔ محوری معماری قرن بیستم بود. در برخی موارد منتقدان پست مدرنیست معماری عمل‌کردگرا را با معماری مدرن یکی دانسته‌اند – و هر دو را رد کرده‌اند-.

هزینه و قیمت طراحی ساختمان مسکونی

تحریریه کتب معماران