مقاله تحلیلی: تاریخچه مهندسی سازه 808 شبکه اجتماعی مهندسان | architectbook

طراح سازه باید در کنار قدرت تفکر و تخیل قوی، به مباحث آیین‌نامه‌ای مسلط باشد و بتواند بندهای مختلف آیین‌نامه را تفسیر کند. علاوه بر این، لازم است با نرم افزارهای طراحی سازه به طور کامل آشنا باشد و بر آن تسلط داشته باشد تا بتواند تفسیرهای انجام شده از آیین نامه را در مدل نرم افزاری خود اعمال کرده و یک سازه را به طور کامل طراحی کند. Autocad، Etabs، Safe و SAP2000 از جمله نرم افزار موجود در این حیطه کاری هستند. هر منطقه قوانین و مقررات ساختمانی خاصی دارد که باید در زمان طراحی توسط مهندس سازه رعایت شود. این قوانین می‌بایست قبل از آغاز طراحی‌ها در نظر گرفته شود و طراحی با توجه به آن صورت گیرد.

وبینار معیارهای طراحی و اجرای سقف‌های دال بتنی در شرایط بهره‌برداری

این موارد در سال ۱۸۶۷ و زمانی که یک ظرف باغبانی به واسطه بتن مسلح توسط جوزف مونیر در پاریس ساخته و ثبت شد، ادامه یافت. این ظرف با استفاده از یک شبکه فولاد مشابه آنچه لمبوت و ویلکینسون استفاده کرد، ساخته شد. مونیر این ایده را رو به جلو برد و اختراعات متعددی از جمله دال و تیرهای بتنی ارائه کرد که در نهایت منجر به سیستم سازه‌های مسلح منیر شد.

سازه صنعتی سبک باتوجه ‌به سرعت ساخت و مصرف کم فولاد، برای کارخانه‌های صنعتی با دهانه کوچک و متوسط ​​به‌علاوه جرثقیل سقفی کمتر از 20 تن، انبارها، سالن‌های ورزشی کوچک و متوسط ​​و … مناسب است. علاوه بر این، ازآنجایی‌که سازه فولادی سبک وزن به ‌راحتی جمع‌آوری و جدا می‌شود، برای سازه‌های موقتی که نیاز به تخریب دارند نیز مناسب است. در معماری و ساختمان‌سازی، بحث انتخاب نوع سازه بسیار حائز اهمیت است. در واقع سازه، استخوان‌بندی یک ساختمان است و دوام و تعادل آن را تعیین می‌کند. سازه‌ها بر اساس مصالح مورد استفاده و روش‌های پیاده‌سازی با هم تفاوت دارند. انتخاب نوع سازه که تصمیم بسیار مهم و اولین قدم در ساختمان‌سازی است بستگی به شرایط محیطی، اجرایی، فنی و … دارد.

  • شرکت مهندسی آب سازه به عنوان یکی از شرکت های بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد.
  • پس از آن در سال ۱۶۷۶اولین تعریف از قانون هوک توسط رابرت هوک ارائه شد که یک درک علمی از الاستیسیته مواد و رفتار آن‌ها تحت بار در اختیار قرار می‌داد.
  • در طی انجام این مراحل از انواع دستگاه‌های جوش؛ دستگاه جوش الکترود، دستگاه جوش قوس الکتریکی، دستگاه جوش اتوماتیک دروازه‌ای و انواع دستگاه برش؛ دستگاه‌های هوابرش، قیچی و گیوتین، مته، فرز و غیره استفاده می‌شود تا سازه نهایی از کیفیت و طول عمر مطلوبی برخوردار باشد.
  • در بنا کردن ساختمان از سازه‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ سازه باید به درستی اجرا شود و استفاده از مصالح باکیفت هم روی کیفیت و پایداری سازه نهایی تأثیرگذار است.

با همۀ محدودیت‌هایی که ممکن است پیش‌ِ رو باشد، درک نیازهای منحصر به فرد مشتری از مهمترین مواردی است که مهندس مربوطه و شرکت های مجری، باید به آن توجه کنند. شرکت مهندسی آنلاین سازه مجری طراحی سازه های فولادی و بتنی با همکاری با مهندسان مجرب و متخصص، تمهیداتی را در نظر گرفته است تا پروژه مشتریان به بهترین نحو ممکن و با رعایت اصول و استانداردهای روز دنیا صورت گیرد. شرکت سازه های آبی صدرا مهاببا نام تجاریآب سازهدر سال 95، با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و همچنین تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است.

تاسیسات حرارت مرکزی، مخازن و پکیج های تزریق

این مجموعه مجله خبری کتب معماران گروه اصلی شیمی ساختمان است که با در اختیار داشتن آزمایشگاه های پیشرفته و ارتباط علمی و صنعتی با بهترین تولید کنندگان و محققان خارجی توانسته پکیجی از بهترین و کارا ترین محصولات شیمی ساختمان را در بازار های داخلی ارائه نماید . به زبان ساده طراحی سازه یعنی طراحی ساختار یا اعضای یک ساختمان (تیر، ستون، بادبند، دیوار برشی و غیره) با هدف رساندن آن سازه به مقاومت مورد نظر و ایده‌آل. پایداری ساختمان مجموعه عواملی است که در نتیجه ارتباط بین سیستم‌های داخلی و خارجی سازه ساختمان حاصل می‌شود.

http://dekoralsystem.ir

تحریریه کتب معماران