نمای ساختمان اداری جدیدترین و خاص ترین متریال نما جدیدترین نماهای ساختمان | architectbook

فضاهای خدماتی شامل سرویس های بهداشتی، آشپزخانه یا آبدار خانه ها و … هستند که دسترسی آن ها به تمام بخش های اداری باید فراهم باشد. 5) در نظر نگرفتن قوانین منطقه بندی مربوط به حوزه‌‌های مسکونی و قوانین ساختمانی. یکی از بزرگترین اشتباهات در بازسازی فضای اداری نداشتن یک برنامه‌ی جامع می‌باشد. نداشتن برنامه منجر به تاخیر در دستیابی به نتایج، کمبود بودجه و سایر مشکلات می‌شود.

http://dekoralsystem.ir

یکی از عوامل مؤثر بر شکل و جهت ساختمان اداری اقلیم هر منطقه است. به طور کلی توصیه می شود عرض مطلوب یک ساختمان توسط فاصله ای که از طریق آن نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ می کند، مشخص شود. این فاصله معمولا بین ۵ تا ۷/۵ متر (یا ارتفاع کف تا سقف ۲ تا ۲/۵ متر) است . یک ساختمان با دو فضای کار در هر طرف و مسیر گردش مرکزی دارای عمق ۱۵ تا ۱۸ متر است. در تصویر زیر چند نمونه از پلان با عمق های مختلف نشان داده شده است.

ساختمان اداری غرب چهار توسط دفتر معماری BKLS مبتنی بر معماری مونیخی با متر مربع متشکل از دفتر و مناطق خرده فروشی جدید طراحی شده است. اما طراحی غیر اصولی یک ساختمان سبز نه تنها توان کاهش مصرف انرژی را در پی نداشته است. بلکه موجب اتلاف هزینه چه در زمان ساخت و چه در طول بهره بردای خواهد شد. عناصر به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید پیوستگی کامل داشته باشند. تمام عناصر و تجهیزات به کار رفته در نمای ساختمان اداری باید با هم هماهنگ باشند و به گونه ای به کار رفته باشند که پیوستگی را به تمام ساختمان القا کند.

طراحی ساختمان های اداری | طراحی داخلی | طراحی پلان | طراحی نما

در این سایت می‌مجله خبری کتب معمارانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. در طراحی داخلی اداری، استفاده از یک تناژ رنگی خسته کننده به نظر می رسد بنابراین در فضای استراحت طبقه ی دوم از مبلمان با رنگ نارنجی استفاده شده است تا فضا را از یکنواختی خارج کند. از آن جا که شرکت فنجی از طبیعت سرچشمه گرفته است، هرچیز که از طبیعت باشد از ارزش های این مجموعه به حساب می آید. پنجره های قدی با ارتفاع چند متر، ترکیب گیاهان مختلف، تبدیل هارمونیک اشکال چند وجهی با سطوح منحنی به یکدیگر، استفاده از همه ی این المان های طبیعی، فضایی مطلوب را به وجود آورده است.

ساختمان اداری-تجاری هیترا

درباره این موضوع فکر کنید که این دفترکار فقط برای کارکنان آنجا طراحی می شود و یا ارباب رجوع های زیادی دارد. بعضی از کارها به فضای بزرگتری نیاز دارند،درحالی که بعضی دیگر به اتاقی برای کامپیوتر یا دیگر تجهیزات اداری نیاز دارند. هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یا اینکه می‌دونین انجام یک سری تغییرات ساده یا اساسی، می‌تونه چه اثری در فضای محیط کار و روحیه کارمندان به وجود بیاره؟ در این مطلب، از بازسازی ساختمان‌های اداری حرف می‌زنیم. به اهداف مختلف اون اشاره می‌کنیم و سعی می‌کنیم شما رو در رسیدن به نکاتی مطلوب از انواع این پروژه‌ها همراهی کنیم. مطلب رو با بررسی اهداف و دلایل بازسازی ساختمان اداری شروع می‌کنیم.

  • خلاقیت در این طراحی با نوآوری در فرم کلی ساختمان، تزئين آن با شکل‌های بدیع و همچنین استفاده از نور داخلی برای ایجاد تضاد و نمایش طرح گل‌ها صورت گرفته است.
  • اولین مزیت بازسازی این است که نه تنها باعث حفظ سازه قبلی می شود، بلکه منجر به نگهداری آن ساختمان و افزایش طول عمر آن می گردد.
  • ابعاد تجهیزات و مبلمان برای کارکنان متفاوت است و بستگی به نوع وظیفه و کار شخص دارد.
  • در نتیجه با انجام این کار و بررسی هزینه کل با بودجه خود، اگر فکر کردید که از پس این هزینه ها بر می آیید می توانید به اجرای بازسازی بپردازید.
  • در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است.

تحریریه کتب معماران