چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | architectbook

یا اینکه هزینه های سبز ساختن ممکن است از طریق پس انداز حاصل از قبوض مصرف انرژی در کمتر از پنج سال تلافی شود همانند ساختمان کویین در دانشگاه پلی تکنیک آنجلا. بیشتر ساختمان های سبز بازدهی خود را با توجه به معیارهای مالی شدید صرف شده در آنها زمانی نشان می دهند. که هزینه های طراحی پایدار برای آنها با کاهش مصرف روزانه در 8 تا 10 سال اول باز می گردد.

  • نیاز به ساختمان هایی دارند که امکان تغییر در تعداد کارکنان و انجام وظایف را به وجود آورد و بخش های ساختمانی برای عملکردهای متفاوت پاسخگو باشد.
  • سیاست طراحی بر ایجاد یک ساختار یکپارچه با حداقل بیان فرم و متریال و قابل انعطاف در نظام ساختاری خود بود.
  • از جمله موارد مهم در طراحی ساختمان اداری می توان به نکاتی چون، محل ورودی ساختمان اداری، راحتی شرایط کار، ایجاد منظر خوب و فضای سبز، تهویه مناسب اشاره کرد.
  • فضای کار این ساختمان در اطراف یک فضای 15 طبقه میانی بزرگ، یک سطح شیشه ای که محرک آن فعالیت های اداری می باشد، پل های گردشی و هسته های بالابر سازمان دهی شده است.

این سکوهای عمومی کوچک، محله های تهران را به فضاهای پویاتری تبدیل می کند که در آن مناطق تجاری ارتباط بیشتری با مناطق شهری اطراف دارند. پروژه ی آپارتمان اداری سفید در یکی از خیابان های شلوغ تهران توسط “استدیو معماری BNS” طراحی و اجرا شده است. این ساختمان دو پوسته با نمایی ترکیبی از شیشه و آلمینیوم سبک مدرن و چشم گیر را در طراحی نما ارائه کرده است که سبب تمایز آن با سایر بناهای اطراف شده است. پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه” ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود. و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است. کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد.

ساختمان اداری با نمای شیشه‌ای

اين نور براى استفاده كنندگان از فضا بسيار مطلوب است و افراد به واسطه ى اين نور به محض ورود به فضا با انرژى شروع به كار مى كنند. پرده هاى نيمه شفاف براى جلوگيرى از ورود نور مستقيم به فضاها است. نور کنترل شده پس از وارد شدن به فضا در برخورد با ستون های با مقطع منحنی محو می شود.

اتاق تاسیسات

نورپردازی در نمای ساختمان اداری باید یک نورپردازی حرفه ای و استاندارد باشد تا علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا و پویا، موجب درخشش هرچه بیشتر نمای ساختمان و شیک به نظر رسیدن آن شود. ساختمان های اداری که شرکت های مختلف در آن ها واقع شده اند مکانی برای کسب و کار فعالیت هستند. بنابراین باید نمای آن ها نیز گویای پویایی این کسب و کارها باشد. نورپردازی ساختمان اداری مهمترین اصلی ست که می تواند این پویایی را به طور واضح نشان دهد.

روند بازسازی ساختمان اداری چگونه است؟

بنابراین در مجله خبری کتب معماران های اداری لازم است هر از چند گاهی بخش‌هایی از بنا ترمیم بشن، تا فرسودگی اون ها باعث ایجاد خسارت های بیشتر نشه. استفاده از مصالح به روز و تکنولوژی نوین ساخت و ساز در نماسازی هم به عمر بالاتر بنا کمک کرده و هم چهره ای حرفه تر از نوع کسب و کار و جذب بهتر مشتری فراهم می کند. برای انتخاب متریال بازه گسترده ای از انتخاب ها و گزینه های گوناگون پیش روی ما قرار دارد. مصالح مورد استفاده باید معرف کاربری ساختمان و با دوام و ماندگاری بالا باشد.

http://dekoralsystem.irتحریریه کتب معماران