چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | architectbook

در اینجا 10 مورد از پایدارترین ساختمانهای اداری جهان و همچنین تکنیکهایی که برای بهبود عملکرد، کاهش مصرف انرژی و فراهم کردن یک محیط کار سالم بکار برده اند به طور خلاصه بیان گردیده است. با توجه به طراحی دو واحد با مساحت تقریباً یکسان در هر طبقه ، چیدمان پله و آسانسور به گونه ای تهیه شده است که ، هر واحد از آن هم دارای نمای جنوبی و هم دارای روشنایی و نمای شمالی است. قطعا تعمیرات و بازسازی ادارات و ساختمان ها یکی از مهم ترین کارهایی است که یک کارفرما باید به انجام آن بپردازد.

دکور خانه روشن و دلباز آزاده و سعید در تهران

برای بیان اهمیت بازسازی به صورت اداری و ساختمان ها، معمولا آن را به بدن انسان تشبیه می کنند. چون به همان اندازه که در بدن انسان تغذیه و ورزش باعث افزایش طول عمر و سلامت انسان می شود، ساختمان ها هم به همین شکل هستند و بازسازی آن ها باعث افزایش طول عمر آن سازه می شود. وجود چشم انداز زیبا از محیط شهری بدون سر و صدای آن می‌تواند الهام بخش کارکنان یک شرکت باشد. الگوی زیگزاگ از رویه های آجری بناهای تاریخی ایران استخراج شده است. برای اجرای آجر از ورق های فلزی برش لیزری در بالا و پایین هر قسمت عمودی نما استفاده شده است.

http://dekoralsystem.ir

همچنین استفاده از سیم کشی های جدید به نوعی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و پایین آمدن هزینه انرژی خواهد شد. با برداشتن دیوارها، فضای داخلی ساختمان هم دل باز تر و بزرگتر می شود. بخش های تاسیساتی در ضلع جنوبی پروژه تعبیه شده است و به عنوان حائلی برای کاهش حرارت ساختمان در مقابل آب و هوای گرم رایج در شهر Chennai عمل می کند. بد نیست بدانید با توجه به جهت تابش خورشید در نیمکره ی جنوبی، دمای این شهر در اغلب روزهای سال بیش از ۳۵ درجه سانتیگراد است! در نتیجه ی جهت گیری صحیحِ فضاهای اداری به سمت شمال و بهره گیری از سیستم های تاسیساتی در جنوب پروژه، با فضایی آرام و لذتبخش مواجه هستیم که از نظر بهره وری انرژی نیز بسیار کارآمد ظاهر شده است. این ساختمان اداری تجاری توسط DesingInc به منظور رشد تعامل بین شهر و طبیعت طراحی شده است.

  • ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است.
  • در ارتباط با این موضوع که چقدر طول می کشد تا بازسازی انجام گیرد نمی توان یک مدت مشخصی تعیین کرد.
  • امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد.
  • جالب است بدانید که بازسازی منازل و ساختمان ها می تواند حتی باعث صرفه جویی در هزینه ها شود‌؛ مخصوصا اگر نوسازی سقف و نما در ساختمان مسکونی هم انجام گردد.
  • در محل قرارگیری گلدانها ، پوسته آلومینیومی گشایش یافته و بدین صورت علاوه بر ایجاد هارمونی زیبا در طراحی نما، چشم اندازی مناسب را نیز از درون فضاهای اداری فراهم می سازد.
سالن کنفرانسیک سالن کنفرانس متوسط معمولا فضایی برای ملاقات 5 نفر دارد. اما در طراحی ساختمان اداری بزرگ باید اتاق کنفرانس بزرگ تری در نظر گرفته شود که گاهی تا 20 نفر را در خود جای دهد. همچنین باید توجه شود دکوراسیون سالن کنفرانس مطابق به استاندارد های آن طراحی شود.

نمونه طرح نمای ساختمان اداری

ارتباط دیگر یک بنا در مجله خبری کتب معماران از جنس رزولوشن بصری است که گاهی باید از عناصر بصری شهر کم کرد تا حداقل نقشی در آرام کردن شهر داشت. از این لحاظ بنا سعی در یکپارچه شدن بصری با ساختمان های شریف داشته و همچنین تلاشی شده تا یک کالبد یکپارچه شکل گیرد که عناصر مختلف بصری در آن حذف شده باشد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

نمونه های حمام های شیک و زیبا به رنگ مشکی

تحریریه کتب معماران