چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | architectbook

مجله خبری کتب معماران نمای ساختمان اداری می تواند گویای میزان حرفه ای بودن کار شما باشد. بیراه نیست که مدیران کسب و کارها ترجیح می دهند در ساختمان هایی با نمای شیک مستقر شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا طراحی نمای ساختمان اداری را با هم مورد بررسی قرار دهیم. بسیار مهم است که یک ساختمان اداری طوری نقشه کشی شود که برای کسب و کارهای مختلف کاربرد داشته باشد. همانطور که گفته شد وجود فضای فلت در ساختمان می تواند به شرکت ها این اختیار را بدهد طراحی داخلی اداری بهتری داشته باشند. بنابراین اگر شرکت دیگری جایگزین شرکت فعلی شد بتواند با توجه به سلیقه و نیاز خودش فضای داخل واحد اداری را دکور کرده و تغییر دهد.

توجه به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی افرادی که در ساختمان کار می‎‌کنند نیز در طراحی نما اهمیت دارد. استفاده از المان‌های مذهبی و فرهنگی در نمای اداری که متفاوت با مذهب و به طور کلی فرهنگ ساکنان و کارکنان ساختمان است، می‌تواند احساس ناخوشایندی در آن‌ها به وجود بیاورد. در مقابل، استفاده از عناصر هویت‌بخش ملی یا توجه به ویژگی‌های فرهنگی هماهنگ با فرهنگ کارمندان یک سازمان، ساختمان را محلی شاخص و به یاد ماندنی کرده و حسی مطلوب در میان کارمندان ایجاد می‌کند. لامپ‌های ال ای دی، وال واشرها، جت‌لایت‌ها، لامپ‌های زمینی و چراغ‌های دکوراتیو از تجهیزاتی هستند که برای طراحی نمای ساختمان اداری به کار می‌روند.

http://dekoralsystem.irتمامی حقوق برای شرکت نیکو شمیم سپاهان (املاک داران) محفوظ است. در صورت تمایل می توانید از مشاوره های طراحان و دکوراتورها و … شرکت آرکا بهره مند گردید. نگرش و تحولاتی که در معماری جهان پس از معماری پایدار اتفاق افتاده است. رابطه انسان را با طبیعت و محیطی که در آن زندگی می کند بسیار نزدیک تر کرده است.

ساختمان اداری سفید

علاوه بر این، ساختمان برای کاهش مصرف آب، دارای سیستم جمع آوری آب باران می باشد. علاوه بر این، طراحان این بنا با توجه به پیش بینی های آب و هوا در سال 2050، این ساختمان را برای تغییرات احتمالی آب و هوایی در آینده آماده کرده اند. آنها در طراحی های خود افزایش احتمالی دمای متوسط 3 تا 5 درجه در طول تابستان و افزایش بارندگی 30٪ در زمستان را محاسبه کرده اند.

  • استفاده های متمایز در ساختمان نیاز به انواع سیستم خنک کننده و گرمایشی را ضروری کرده است.
  • لایه زیرین از صفحات فلزی تا شده‌ی برش خورده و لایه رویی با الگوی آجری زیگزاگ با برش های عمودی تشکیل شده است که شکاف هایی عمود بر موقعیت پنجره ها ایجاد می کند.
  • همچنین طراحی طبق استاندارد ها از خستگی افراد در طول روز می کاهد.
  • شکل ساختمان اجازه می دهد تا نور شمال به 60 درصد از دفاتر راه یابد.

شکستن خطوط صاف و تبدیل آن به انحناهای زیبا یکی از شگردهای طراحی‌های نوآورانه است. در این طراحی نیز انحنای خط بیرونی نما ظاهری جذاب به ساختمان بخشیده است. توصیه می‌کنیم مطلب 6 روش برای طراحی یک ورودی جذاب برای خانه را مطالعه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی انواع متریال در نمای ترکیبی را مطالعه فرمایید. در خصوص موقعیت آسانسورها و سرسراها (لابی چون سرعت و تعداد آسانسورها برای افراد استفاده کننده بسیار مهم است. توصیه می شود آسانسورها ۱۵ درصد جمعیت ساختمان را در مدت ۵ دقیقه جابه جا کنند.

طراحی ساختمان اداری، دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه در تهران

تحریریه کتب معماران