کتاب‌های مرتبط با کتاب ساختمان سازی | architectbook

با مجله خبری کتب معماران من این کتاب رو خواندم با اینکه الان هفت ساله که در یک شرکت مهندسی مشاور به صورت طراح و نظارت کار می کنم نکات جالبی از این کتاب یاد گرفتم. بسیاری از این مطالب کتاب رو من طی این مدت به صورت تجربی و مطالعه منابع مختلف آموختم اینجا به صورت یکجا و روان گفته شده و این کتاب رو توصیه به همه عزیزانی که تازه فارغ التحصیل شدند می کنم. کتاب خوبیه اما بنظرم کامل نیست،بخش تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی جا داره که بهش اضافه بشه. این کتاب به مصالح مورد مصرف در ساختمان و کاربرد آنها پرداخته است.

  • به طوری که فقدان نظارت کافی و عدم بکارگیری مجریان ذیصلاح موجب ضرورت مقاوم‌سازی برخی از این سازه‌ها حتی قبل از حصول شرایط بهره‌برداری از آنها گردیده است.
  • در صورت لزوم (ساختمان­های بیش از ۵ طبقه) گزارش آزمایش مکانیک خاک در این مرحله و هم‌ زمان با تهیه نقشه‌های سازه، برق و مکانیک تهیه و تأییدیه از سازمان نظام‌ مهندسی گرفته می­شود.
  • لیکن تجارب زلزله‌های گذشته و بروز خسارات فراوان مالی و جانی حاکی از وجود نقایص زیاد در سازه‌ها، عدم رعایت ضوابط فنی و کیفیت پایین عملیات اجرایی است.
  • سلام وقت بخیر توجه داشته باشید هر کتابی یه نکته‌ای رو بهتون یاد میده کتابی نیست که همه ریزه کاری ها و جزئیات رو کامل داشته باشه، ولی کتاب فوت و فن ساختمان سازی بسیار کتاب خوبی هست که علاوه اصول اولیه خیلی از نکات و جزئیات رو هم با تصویر بهتون یاد میده.

در این مجموعه بر آن شدیم که مصالح جدید و سنتی مورد کاربرد در طراحی نمای داخلی ساختمان های ایرانی را در کنار هم بیان کنیم تا خواننده بتوانند با قیاس و یا ترکیب آن ها، بهترین خلاقیت ذهنی را برای نمای داخلی ساختمان ها ایجاد نماید. زمانی که ذهن مشغول طراحی می باشد شاید وجود بانک اطلاعاتی انواع مصالح، بتواند گامی مفید برای طراح بردارد. در این مجموعه سعی شده است هشتاد مصالح بنایی، تزیئنی و …. و پرکاربرد با ساده ترین زبان، مختصر و مفید بیان گردد و مشخصات فیزیکی و نمایی از کاربرد آن در سایر پروژه هاو….

دانلود کتاب تاریخچه علم مواد

لیکن در روش دست، عملیات تخریب توسط عوامل انسانی انجام شده و نخاله‌ها توسط ماشین آلات، بارگیری و به بیرون از کارگاه منتقل می‌شوند. هزینه کمتر، سرعت پایین‌تر ایمنی بیشتر در صورت رعایت نکات فنی از ویژگی‌های روش دستی است. در روش مکانیکی کلیه عملیات اجرایی توسط ماشین آلاتی نظیر بیل مکانیکی، پیکور و قیچی هیدرولیک انجام می‌شود. سرعت بالاتر، هزینه بیشتر و ایجاد ارتعاش زیاد از ویژگی‌های این روش است. معمولا قبل از گودبرداری و احداث ساختمان جدید، لازم است ساختمان قدیمی قبلی به نحو مناسب تخریب و ضایعات آن به بیرون از کارگاه انتقال یابد.

دانلود کتاب آموزش کابینت سازی

خلا چنین اثراتی کاملا در جامعه مهندسی محسوس است. در صورت امکان در بحث مصالح شناسی و بسط موضوع بیشتر کار شود و با هدف توانمند سازی طراحان در راستای خلق اثرات بهینه ویرایش‌های آتی نگاشته گردد. با سلام و تشکر ازاطلاعات رایگان منتها درخواستی دارم که متمنی هستم بدون سوء برداشت مطالعه بفرمائید.

قسمت هایی از کتاب کتاب سیستم‌های ساختمانی در معماری تالیف سید جواد طباطبائی و سحر قلیچی

سلام وقت بخیر، هم کتاب فوت و فن های ساختمان سازی و هم مجموعه ۳ جلدی دستیار مهندسان مجری و ناظر، کتابهای فوق العاده قوی هستند و برای دوستانی که مشغول کارهای اجرایی هستند یا در کارگاه ها هستند بسیار مفید هست. با توجه به اینکه موضوع هر دو کتاب یکسان هست ممکنه مشابهت هایی داشته باشند ولی قطعا تجربیات مولفین در کارهای اجرایی متفاوت هست بنابراین اگر تصمیم دارید بصورت حرفه‌ای وارد این حرفه بشید لازمه کتابهای زیادی رو مطالعه کنید. عمده نکات ارائه شده در کتاب فوت و فن های ساختمان سازی مربوط به موارد اجرایی بوده و به تناسب موضوع، اشاراتی به برخی نکات محاسباتی و مباحث معماری و زیبایی‌شناختی نیز شده است. این نکات کاملاً کاربردی و از اهم مسائل و مشکلات مبتلابه در پروژه‌های ساختمانی انتخاب شده، به نحوی که رعایت آنها موجب بهبود محسوس عملکرد فنی و شرایط ایمنی و بهره‌برداری از سازه‌ها می‌گردد. به نظر می‌رسد بر خلاف نظر برخی همکاران، اجرا و نظارت بر روند اجرایی یک پروژه تنها منحصر به آموختن چند واحد دانشگاهی و حتی صرفاً کسب تخصص در آنها نبوده و مجموعه‌ای از مهارتها و آموزشهای جامع جهت حصول موفقیت ضروری است. لذا در کتاب فوت و فن های ساختمان سازی سعی شده تا عمده مراحل اجرایی یک ساختمان از تخریب تا نازک‌کاری با بیان ساده و استفاده از عکسهای مناسب توضیح داده شود.

http://dekoralsystem.ir

تحریریه کتب معماران