کتاب فوت و فن های ساختمان سازی جلد 1 وب سایت مهندس وهاب پاک | architectbook

آنچه بیش از همه موارد در زمینه کار با نرم‌افزارها مهم می‌نماید، کاربرد عملی آن‌ها در تحلیل و طراحی سازه‌های فولادی و بتنی است. کتاب حاضر ابزار مناسبی برای آن گروه از مهندسینی است که قصد دارند به صورت حرفه‌ای رابطه بین مسائل عملی، نرم افزار و آیین‌نامه‌های طراحی را درک کنند. با پیشرفت تکنولوژی، هر روز شاهد عرضه مصالح جدید در بازار برای معماری داخلی ساختمان ها هستید. شناخت این مصالح، ویژگی های منحصربه فرد آن ها و یا ترکیب این مصالح جدید با مصالح سنتی برای طراحی نمای داخلی ساختمان ها، درای اهمیت بسیار می باشد.

  • در این کتاب به صورت مدون آنچه باید در طول اجرای یک ساختمان مورد توجه مهندسین ناظر باشد، به صورت کاملا کاربردی به صورت ساده بیان شده است.
  • نسخه الکترونیک کتاب محاسبات پروژه‌های ساختمانی با استفاده از SAFE، ETABS به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است.
  • تنها روش اصولی اجرای سازه نگهبان خرپایی، روشی است که در کتاب توضیح داده شده.
  • در انتخاب مصالح به نکاتی مانند استحکام دوام، سهولت و کارایی آن دقت می شود.
  • این نکات کاملاً کاربردی و از اهم مسائل و مشکلات مبتلابه در پروژه‌های ساختمانی انتخاب شده، به نحوی که رعایت آنها موجب بهبود محسوس عملکرد فنی و شرایط ایمنی و بهره‌برداری از سازه‌ها می‌گردد.

به طوری که فقدان نظارت کافی و عدم بکارگیری مجریان ذیصلاح موجب ضرورت مقاوم‌سازی برخی از این سازه‌ها حتی قبل از حصول شرایط بهره‌برداری از آنها گردیده است. تصمیم گرفتم از آن روز به بعد، سر هر ساختمان که می روم هر نکته ای که یاد میگیرم یادداشت کنم. زیرا اکثر اوقات همین نکات ساده هستند که بی توجهی به آنها، مشکل آفرین است. فکر میکردم که با چند بار نظارت همه چیز را یاد گرفته ام. به مواردی برخوردم که هیچ یک را قبلا تجربه نکرده بودم.

دانلود کتاب تاریخچه علم مواد

با توجه به زلزله خیز بودن ایران بایستی برای سبک سازی و کاهش جرم ساختمان، مصالح مقاوم و سبک با حداکثر نسبت مقاومت به وزن به کار برده شود، تا علاوه بر ایمنی بیشتر، تأثیر زلزله بر ساختمان نیز کاهش یابد. همچنین با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست، به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان توصیه می شود در استفاده مجدد، بازیافت و بازیابی مواد، مصالح و فرآورده های ساختمانی اهتمام ورزند. همچنین در صورتی که بین دستور نقشه و ضوابط و معماری و شهرسازی و مقررات ملی ساختمان با نقشه‌های ارائه شده مغایرتی باشد بسته به نوع خطا، نقشه به مهندس طراح و یا منطقه صادرکننده دستور تهیه نقشه ارجاع می­گردد تا کنترل مجدد و رفع خطا صورت گیرد.

کتاب راهنمای جامع فلزات سلولی (تولید، فرآیند، کاربرد)

البته برای مهندس سازه هم کافی نیست و در کنارش آموزش های نقشه خوانی و گودبرداری که در سایت هست هم لازم هست. روش اصولی، حفر چاهک و اجرای المان عمودی سازه نگهبان قبل از گودبرداری است. در قسمت هایی از گود که فاقد سربار می باشد مثلا سمت گذر می توان از این کار چشم پوشی کرد که البته با توجه به شرایط خاک و عمق گودبرداری ناظر باید تصمیم بگیرد. در هر صورت اگر حادثه ای در زمان گودبرداری اتفاق بیافتد، حتی اگر ناظر مقصر هم نباشد، کلی به دردسر می افتد. شما ابلاغات قانونی لازم را با توجه به روش اصولی به مالک یا مجری انجام دهید. نسخه الکترونیک کتاب محاسبات پروژه‌های ساختمانی با استفاده از SAFE، ETABS به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است.

مهم‌­ترین مرحله در مراحل مجله خبری کتب معماران پروانه، طراحی نقشه معماری است تا حداکثر توانایی طرح به لحاظ متراژ، تعداد پارکینگ و کیفیت فضاها ارائه شود. تمام مالکینی که ملک آن‌ها در محدوده شهر یا حریم آن است برای احداث ساختمان یا هرگونه عملیات ساختمانی باید مجوز لازم از مرجع ذی‌صلاح دریافت کنند، مجوز در قالب پروانه ساختمانی (شناسنامه ساختمان) می­باشد. درگذشته ارزش فضای مسکونی اینقدر زیاد نبوده و سازندگان خیلی به فضاهای پرتی حساس نبودند و برای مشاعاتی مثل راه پله هم فضای بیشتری اختصاص می یافت. باز بودن چشم پله، هنگام اثاث کشی، باعث تسهیل حمل اثاثیه می شود.

http://dekoralsystem.ir

تحریریه کتب معماران