آسیا؛ آماده‌باش برای مقابله با موج جدید کرونا

از دیگر سو، مقامات بهداشت در سنگاپور در نظر دارند در مدت زمان پنج سال، شمار تخت هایی که در موارد اورژانسی مورد استفاده قرار می گیرند را به یک هزار و ۹۰۰ مورد افزایش دهند.

مقامات بهداشت ژاپن روز چهارشنبه (۱۸ آبان ماه) در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور هشدار دادند و می گویند این کشور با موج هشتم کرونا روبرو شده است.

مقامات بهداشت ژاپن می گویند شمار مبتلایان به کرونا در دو منطقه هوکایدو و توهوکو در شمال این کشور با افزایش روبرو شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری سوت چاینا مورنینگ پست، در حال حاضر مقامات در شهر گوانژو از مردم این منطقه خواسته اند با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا به صورت اجباری تست کرونا بگیرند.

از دیگر سو، در ۲۴ سال گذشته شمار مبتلایان به کرونا در هند نیز با افزایش ۴۶۲ نفری روبرو شده است.

با نزدیک شدن به سال نوی قمری در آسیای شرقی، مقامات بهداشتی در سنگاپور نگران شیوع موج جدیدی از کرونا هستند و می کوشند شمار تخت های بیمارستانی را افزایش دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری سوت چاینا مورنینگ پست، سنگاپور یکی از کشورهایی است که با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده است.

بنابر اعلام مقامات بهداشت مالزی، روز سه شنبه (۱۷ آبان ماه) بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن در مالزی به کرونا مبتلا شده اند. با احتساب این تعداد از مبتلایان، شمار بیماران کرونایی در مالزی به بیش از ۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش شمار مبتلایان به کرونا در چین در روز چهارشنبه  (۱۸ آبان ماه) به بیش از هفت هزار و ۴۷۰ تن رسیده است.

به گزارش شین هوا در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در سنگاپور با ۳ هزار و ۵۶۸ مورد افزایش به دو میلیون و ۱۲۸ هزار و  ۵۷۲ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تا کنون یک هزار و ۶۹۱ تن در سنگاپور به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

چین

در حال حاضر کاتسونوبو کاتو وزیر بهداشت ژاپن از مردم این کشور خواسته است در خصوص موج جدید شیوع کرونا و آنفلوآنزا هوشیار باشند و برای مقابله با این بیماری کیتهای آنتی ژن کرونا، مسکن و تب بر تهیه کنند.

آسیا؛ آماده‌باش برای مقابله با موج جدید کرونا

بر اساس این گزارش، شمار مبتلایان به کرونا در هوکایدو به بیش از ۹ هزار تن رسیده است. در توکیو نیز شمار مبتلایان به کرونا با بیش از۸ هزار تن افزایش به ۸ هزار و ۶۶۵ تن رسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84937105/%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7

آسیا؛ آماده‌باش برای مقابله با موج جدید کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار مبتلایان به کرونا در چین نیز با افزایش روبرو شده است. در حال حاضر شهر گوانژو در جنوب چین به مرکز ابتلا به کرونا در چین تبدیل شده است.

آسیا؛ آماده‌باش برای مقابله با موج جدید کرونا

موج هشتم کرونا در ژاپن

همچنین روز سه شنبه (۱۷ آبان ماه) ۹ نفر به سبب ابتلا به کرونا در مالزی جان خود را از دست دادند. با احتساب این تعداد از قربانیان، شمار کلی جان باختگان کرونا در مالزی به ۳۶ هزار و ۵۰۴ تن افزایش یافت.

مقامات بهداشتی از مردم گوانژو خواسته اند تمام جوانب احتیاطی را رعایت کنند، آزمایش کرونا بدهند و تا حد ممکن از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند. در حال حاضر شمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا به بیش از یک هزار و ششصد تن رسیده است.

مالزی

در سه روز گذشته شمار مبتلایان به کرونا در گوانژو از مرز یکصد هزار تن گذشته است. در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در گوانژو به بیش از دو هزار و ۳۷۰ تن رسیده است. این در حالیست که این رقم روز سه شنبه یک هزار و ۹۷۱ تن گزارش شده بود.

این در حالیست که این رقم روز سه شنبه (۱۷ آبان ماه سال جاری) پنج هزار و ۴۹۶ تن گزارش شده بود.

در میان کشورهای آسیایی، مالزی نیز با موجی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده است.

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی