اصول طراحی پلان ساختمان اداری تهران دیزاین سنتر | architectbook

در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ هایسیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است. در ابتدا باید تمامی فضاهای مورد نیاز کارفرما را به تفکیک متراژ و موقعیت قرارگیری تقسیم بندی کنیم. از کارفرما بپرسیم که دقیقا به چند فضای مجزا نیاز دارد و میخواهد این موقعیت ها به چه شکلی باشد.

http://dekoralsystem.irبتن های اکسپوز برای زمان زمان نسبتا طولانی به عنوان نمای نهایی قرار گرفته شده است، به همین دلیل اغلب سطحی صاف و صیقلی دارند. در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … بیان کرد. دلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان نمای ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. عمران مدرن به دنبال ایجاد فضایی نوین و هوشمند در ارتباطات ساختمانی است.

انواع فضاها در طراحی ساختمان اداری کارخانه

جایی که، به دلایلی از پایداری، لازم است که ملک صنعتی توجه خودش را متمرکز کند. کیفیت هوای محدوده شهری پایین است و باعث پایین آمدن کارایی ساختمان سبز می شود. آشپزخانهبا توجه به سایزی که یک واحد اداری دارد، آخرین فضایی که اختصاص داده می شود آشپزخانه است.

نظارت و اجرا واحد اداری

در فضای ساختمان های اداری کتابخانه و مرکز اسناد برای امور تحقیقاتی به منزله سیستم مغزی آن است که می تواند به صورت مرکز اطلاعات و ذخیره سازی الکترونیکی نیز باشد. هر گونه ذخیره سازی می تواند به صورت فردی، گروهی یا عمومی باشد که تعداد و نوع آن به واحد و بخش کاری مشخصی مربوط می شود. به طور کلی باید دسترسی به قفسه بندی، تجهیزات کوچک و فایل ها راحت و آسان باشد. توصیه می شود فضای فایل در قسمت مرکزی بوده و لوازم و تجهیزات گوناگون را در قفسه ها، کمدها یا کابینت ها با درهای کشویی یا گردان قرارداد.

  • ملاقات کنندگان باید دقت کرد که راحتی را به مدت چند ساعت برای افراد فراهم سازد و از نظر ابعاد و کیفیت مناسب باشد.
  • درست است که پیش بردن یک پروژه به تنهایی می‌تواند راه خوبی برای ذخیره‌ی پول باشد، اما بهتر است بعضی چیزها را به متخصصین محول کرد.
  • با استفاده از تیم حرفه ای، امنیت سازه افزایش می یابد؛ چون تیم متخصص اولا از مصالح استاندارد و اصول مناسب بهره می برد.
  • دفاتر این مجموعه در ۴ طبقه در متراژهای مختلفی از ۱۶۵ تا ۲۷۰ مترمربع تقسیم بندی شده است.
  • در اینجا، عناصر رسمی در هر دو بخش کلی و مجزا مورد استفاده قرار گرفتند.

اما ممکن است این سوال برای شما ممجله خبری کتب معماران شود که نمای ساختمان اداری چه ارتباطی می تواند با فضای داخلی ساختمان و بهره وری کارکنان داشته باشد؟! وجود فضای سبز در اطراف یک ساختمان اداری می تواند ایده خوبی باشد. این کار را هم می توان هنگام طرحی پلان ساختمان اداری انجام داد. چرا که امروزه بسیاری از پلان ها همراه با فضایی طبیعی و سرسبز ارائه می شوند. معمولا پنجره ها به سمت این فضای سبز قرار می گیرند تا در آرامش افراد داخل ساختمان تاثیرگذار باشد و در برخی مواقع برایشان الهام بخش نیز باشد. توجه به اینکه افراد داخل یک ساختمان چه چشم اندازی را خواهند دید می تواند به طراحی بهتر پلان یک ساختمان اداری کمک کند.

طراحی نمای ساختمان اداری در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی