طراحی ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز ساختمان اداری با رویکرد معماری سبز آرکا | architectbook

دیوار پوش متریالی است که می‌تواند بر سطوح عمودی با هدف حفاظت و زیبایی قرار بگیرد. کاشی چینی یکی از دیوار پوش‌های سنتی است که از امنیت بالایی برخوردار است و معمولا در سرویس بهداشتی و آشپزخانه‌ی ادارات به کار می‌رود. همچنین از آن جا که کاغذ دیواری مدرن است و دارای طرح و نقش گوناگون است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای پوشش دیوارها باشد. در بازسازی فضای اداری قوانین منطقه بندی و ساختمانی برای حفاظت و امنیت انسان‌ها ضروری هستند. در صورت عدم رعایت قوانین خودتان، کارکنانتان و هر کسی که از ساختمان ادار‌ی شما بازدید می‌کند را در خطر قرار می‌دهید.

http://dekoralsystem.irآنها برنامه ریزی شده اند تا با ادغام و تطبیق مجله خبری کتب معماران های 100 پروژه منتخب در سراسر جهان، انرژی بیشتری را نسبت به مصرف خود تولید کنند. آنها مجهز به پنل های خورشیدی با قابلیت تولید هر ساله 41 کیلووات ساعت برق در متر مکعب هستند، همچنین در آن ساختمان ها تهویه طبیعی، عایق و روشنایی طبیعی مناسب تعبیه و تامین شده است. پس از عملیات نوسازی، انرژی مصرف شده توسط هر دو ساختمان تا 90٪ كاهش یافت، كه این امر باعث دریافت جایزه “outstanding” توسط BREEAM-NOR شده است. با توجه به وجود فضای تجاری در طبقه همکف و نیاز به شفافیت و حفظ استمرار دید از داخل به خارج و برعکس ، تصمیم گرفته شد که این شفافیت در طبقه اداری گسترش یابد.

  • اگر اتاقها نور گیر نباشند یا ساعات کاری شرکت شب باشد، حتماً به نورپردازی مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد.
  • آب جاری در لوله کشی کف زمین برای هدایت گرمای بیش از حد در غرب 4 مناسب است.
  • و از طرفی دیگر وظیفه تعدیل تأثیرات محیطی و بوم شناسی را با مصرف انرژی بر عهده دارند.
رنگ‌ها در عملکرد و میانکنش‌های ما موثر اند؛ لذا رنگ‌های مشخص کف پوش برای بیزینس‌های گوناگون مناسب اند. در صورتی که بیزینس شما آنالیزی است و توجه به جزئیات در آن اهمیت دارد، از تن رنگ قرمز برای کف پوش‌ها استفاده کنید. رنگ قرمز تفکر عملی را ارتقا می‌دهد و همچنین باعث می‌شود شما در نگاه مشتری با اعتماد به نفس به نظر برسید. همیشه اینطور نبوده که برای بازسازی به اخذ مجوز نیاز داشته باشید. اما در برخی مواقع که قرار است تغییر کاربری رخ دهد به مجوز نیاز است. با این حال اخذ مجوز می تواند در رده های مختلفی انجام گیرد که آن هم به شدت تغییرات در بازسازی مربوط می شود.

قوانین و مجوزهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری چیست؟

مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد. در این مرحله از طراحی ساختمان اداری کارخانه ، به صورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر فضاها در پلان چیده شده و نقشه فاز یک تهیه می شود. فضاهای مشاعات در طراحی ساختمان اداری کارخانه شامل راهرو ها، فضاهای ارتباطی بین بخش های مختلف و … است. این فضاها به صورت معمول و استاندارد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کل فضاها را در بر می گیرند. ساختمان اداری شامل واحدهای مختلفی می شود که شرکت ها و بیزینس های مختلف در آن به فعالیت می پردازند. در ادامه به چند نکته درباره اصول طراحی پلان ساختمان اداری اشاره خواهیم کرد.

طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن سفیران

همچنین اولین فضایی است که در هنگام ورود به ساختمان با آن مواجه می شویم و از همین رو تاثیر مستقیمی بر برداشت مخاطب از فضا دارد. ترکیب رنگ و مصالح و همچینن هماهنگی و همخوانی آن با نوع نورپردازی از جمله مواردی است که می توان آن را در نظر داشت. استفاده از سقف کاذب در طراحی فضای داخلی لابی و تعریف ورودی ها، مبلمان مدرن با طراحی به روز ، هم چنین استفاده از گل و گیاه می توانند ایده های خوبی برای دکوراسیون لابی در طراحی ساختمان اداری کارخانه باشند. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری ” شرکت دارویی سیناژن ” می باشد که توسط “گروه معماران مدام” طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است. همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید. فضای داخلی ساختمان اداری می تواند منعکس کننده ی نمای بیرونی این ساختمان باشد.

اجرای نمای ترکیبی در ساختمان های اداری

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی