مراحل دفاع مالیاتی و نحوه پیشگیری آن تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی | تکس مپ

در صورتی که قاضی بازنشسته در شهر واجد شرایط نباشد، با درخواست از طرف سازمان امور مالیاتی، رئیس قوه قضاییه یک قاضی شاغل را به این مجموعه معرفی خواهد کرد. در صورت فوت مودی، ورثه مودی به عنوان قائم مقام مورث خود برای تنظیم و تسلیم دفاعیه مالیاتی، ذیصلاح شناخته می شوند. در خصوص تهیه دفاع مالیاتی و نگارش آن، قوانین اختصار و فارسی نویسی رعایت شود و از دفاع های طولانی و مطالب تکراری پرهیز شود. طبق گفتۀ رئیس اداره امور مالیاتی مربوطه نخستین مرجع جهت رسیدگی به شکایت از طرف مودّی مالیاتی، خود اداره امور مالیاتی می باشد. در این مرحله شخص مودّی و اداره مالیاتی به صورت مذاکره انجام می شود.

اگر قصد دارید لایحه دفاعیه مالیاتی بنویسید اما با اصول و نگارش آن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم دوره غیر حضوری لایحه نویسی را که در زیر قرار دادیم شرکت کنید. در تنظیم لایحه مالیاتی دقت کنید که صرفا با اشاره به قوانین و مقررات مالیاتی، خواسته خود را بیان کنید زیرا نحوه‌ رسیدگی در ادارات امور مالیاتی و سایر مراجع ذی‌ربط بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی است. برای این منظور باید تسلط کاملی بر تمام قوانین و مقررات مالیاتی داشته و گزارشات رسیدگی را با دقت بررسی کنید.

به طور مثال اگر صلاحیت رسیدگی به اعتراض مودی، برابر قانون به ممیز مالیاتی داده شده باشد در تنظیم دفاعیه مالیاتی باید حدود و صلاحیت ممیز مالیاتی را در نظر داشت. هنگام تهیه قانون دفاع مالیاتی برای ارائه در دادگاه، استناد دقیق و کامل به قوانین بسیار مهم است. به عنوان مثال، برای نوشتن یک پروژه دفاعی در دعاوی وراثت و ارث، باید دانش کاری در زمینه قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی و قانون امور مشترک داشته باشید. بنابراین لایحه ابزار قانونی مناسبی است که به اعضای هیات نیز این فرصـــت را می دهد که با توجه به متن ارائه شده ، رای شایسته صادر کند .

  • بنابراین، کارشناسان مسلط و حرفه ای چنین مواردی را تهیه و تنظیم خواهند کرد.
  • سومین حالت، زمانی است که شرکت اشخاص حقوقی منحل و یا دچار ورشکستگی شده است، اماهنوز وضعیت خاتمه تسویه مشخص نشده است.
  • به همین دلیل ، شخصی که لایحه ای تنظیم و به هیات ها ارائه می کند ، چه نماینده مودی باشد و چه خود مودی ، می بایست اطلاعات مالیاتی کامل در خصوص پرونده را داشته باشد و علاوه بر این ، به فنون نگارش لوایح و لوایح دفاعیه آشنایی داشته باشد .
مراحل دفاع مالیاتی و نحوه پیشگیری آن تنظیم لایحه دفاعیه مالیاتی | تکس مپ توانایی تهیه و تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی و دانستن نحوه تنظیم آن،برای حسابداران و مشاوران مالیاتی و دارندگان کار و کسب و فعالان عرصه اقتصادی و مدیران ضروری است. در تنظیم دفاعیه مالیاتی باید حدود صلاحیت مقام یا مرجعی که دفاعیه مالیاتی به آن تسلیم می شود مورد توجه قرار گیرد. البته ممکن است آموزش کامل قوانین مالیاتی در دوره‌های کوتاه مدت میسر نباشد و نیاز به گذراندن دوره‌های طولانی مدت داشته باشید. استفاده از خدمات سازمان امور مالیاتی نیز تأثیر بیشتری بر دفاع مالیاتی دارد.

نشست خبری مدیر عامل سازمان حسابرسی ؛ قدرت‌الله اسماعیلی

موسسه خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی تراز برتر با دارا بودن کادری متخصص نسبت به ارائه خدمات تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی ارائه خدمات می نماید. اما باید بدانید که لایحه نویسی پیچیدگی‌های زیادی دارد و کسی که اقدام به نوشتن متن لایحه مالیاتی می‌نماید، باید هم مهارت لازم را در استفاده از قوانین داشته‌ و هم اینکه با فنون لایحه نویسی مالیاتی آشنایی کامل داشته و آموزش دیده باشد. پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد. در صورتی که شرکت منحل یا ورشکسته شده و هنوز ختم تسویه اعلام نگردیده باشد، مدیران تصفیه، صلاحیت تنظیم دفاعیه مالیاتی و تسلیم آن به مراجع قانونی را دارند.

اطلاعات بیشتر

تحریریه کتب معماران