معماری ساختمان اداری امیرابراهیمی رسانه واقعیت در معماری | architectbook

از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. اصول معماری ساختمان اداری استانداردهایی را معرفی می کند که رعایت آن ها می تواند به کاربردی تر شدن یک ساختمان اداری کمک کند و تا حد زیادی نیاز کارکنان و شرکت های مختلفی که ممکن است در آن مشغول به کار شوند را برطرف کند. در طراحی ساختمان های اداری نمای ساختمان اداری بهتر است با توجه به اقلیم، مصالح در دسترس، امکانات ساخت و فرهنگ هر منطقه طراحی شود.

رویکردهای موجود در طراحی ساختمان اداری سبز

با مجله خبری کتب معماران به اینکه نیازهای سلایق مختلف در طراحی دکوراسیون فضای اداری متفاوت است، بهتر است پلان فضای اداری طوری طراحی شود که بتوان در آینده در آن تغییراتی اعمال کرد. همچنین توجه به نیاز کارکنان یک دفتر کاری، از سکوت گرفته تا توجه به دما و تهویه، همه از جمله اصول طراحی پلان ساختمان اداری هستند. کمک گرفتن از طراحان داخلی و معماران برجسته می تواند به پارتیشن بندی صحیح فضای داخلی یک ساختمان اداری و طراحی بهتر آن منجر شود. ما در تهران دیزاین سنتر آماده ارائه این خدمات به شما عزیزان هستیم.

  • اگر یادتان باشد گفتیم که باید یک تصویر کلی از طرح مورد نظرتان بکشید که این طرح در این مرحله از بازسازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن به دلیل کاربردهای مختلف و جرم گرمایی زیاد در این ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین از آب باران در بام سبز ساختمان برای برجهای خنک و تبخیر استفاده می شود.
  • یکی دیگر از معیارها ایجاد سیستم یکپارچه برای مناطق تجاری و اداری بود.
  • از این روی در طراحی پوسته اول از سیستم curtain wall استفاده شده است تا بدین صورت از سنگینی نما کاسته شده و نمایی یکپارچه ایجاد گردد.
  • از دلایل اهمیت ورودی ساختمان این است، افرادی که می خواهند با شما همکاری داشته باشند پیش از ورود به شرکت شما بایستی از درب ساختمان عبور کنند.
این ساختمان همچنین دارای سیستم ذخیره و برداشت آب باران و سیستم زهکشی طبیعی می باشد. این ساختمان تا کنون گواهی Gold LEED که یک امتیاز پایین تر از پلاتین می باشد را دریافت کرده است. بنابراین در طراحی نمای ساختمان اداری باید به این موضوع دقت داشت که طراحی نما به گونه ای نباشد که موجب پرتی بخشی از فضای داخلی ساختمان شود. یکی از مهمترین نکات در مورد طراحی نمای ساختمان اداری این است که این نما قابلیت شستشو داشته باشد. نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر هویت کسب و کار شما و شان آن باشد. نکته اصلی اینجاست که نمای ساختمان اداری می تواند بیانگر شان و منزلت کسب و کارهای مستقر در این ساختمان باشد.

http://dekoralsystem.irیکی دیگر از نکاتی که در طراحی ساختمان اداری مهم است، توجه به افرادی است که از این محیط استفاده می کنند. در نظر داشته باشین که اهمیت نورپردازی فضا، بسته به میزان نورگیر بودن ساختمان و ساعات کاری شرکت یا اداره، تعیین می‌شه. در صورتی که ساعت کاری بعد از غروب هم ادامه داشته باشه و یا اتاق‌ها در معرض نور کم باشن، استفاده از نور مصنوعی از جمله اقدامات مهم در بازسازی به شمار می‌ره. نورپردازی موضعی هم می‌تونه به زیباتر شدن فضا و کاهش هدر رفت انرژی کمک کنه. بنابراین بهتر است با تعیین دقیق و موردی کارهای مورد نیاز برای بازسازی ساختمان اداری، برنامه‌ریزی مشخصی برای بازسازی داشته باشین. در این صورت کارفرما هم می‌تونه تخمینی واقعی از هزینه‌های شما داشته باشه.

چیزی که در بدو ورود به این مجموعه جلب توجه می کند، لابی کوچک و منحصر به فرد آن است که به گفته ی معماران پروژه، برای انتقال آسان وسایل و رفت و آمد عمومی، این چنین طراحی شده است. همچنین در این قسمت، فضاهایی همچون كافه تریا و سالن ورزشی نیز جانمایی گرفته است. مطابق اطلاعات فوق بدنه ساختمان اداری و تجاری فرمانیه یکپارچه ، شفاف ، متقاطع با محیط اطراف و همچنین با الهام از محیط اطراف و تصویر آن بر روی پوست دوم نما طراحی شده است. اول اینکه حتما با تیم حرفه ای برای بازسازی در ارتباط باشید و قطعا اگر فرد متخصصی این کار را انجام ندهد نه تنها نمی توانید به سازه بازسازی شده اطمینان کنید، بلکه یک هزینه بیهوده پرداخت خواهید کرد.

طراحی داخلی دفتر اداری

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی