مینی چیلر تهویه مهام-بتا تهویه

لازم به ذکر است که بیشترین سهم مصرف انرژی الکتریکی در چیلر به کمپرسور دستگاه بر‌می‌گردد و دیگر بخش مصرف انرژی به پمپ آب گردشی اواپراتور (که جهت گردش آب در بین فن کویل ها و دستگاه مینی چیلر استفاده می‌شود) و تعداد فن ها و نوع و مارک فن‌ها مربوط می شود. در کاربردهای صنعتی گاهی نیاز خط تولید به برودت باعث ورود مینی چیلر ها به حوزه صنعت شده است، بهمین علت در بازار، بعضاً از واژه مینی چیلر صنعتی منبع استفاده می شود. مینی چیلرهای صنعتی تهویه نوین قابلیت کارکرد در چهارفصل را دارا می باشد و بر اساس نیاز مصرف کننده طراحی و ساخته می شود و قابلیت تامین آب زیر صفر درجه را نیز دارا می باشد. دستگاه مینی چیلر صنعتی همان چیلر آپارتمانی است و بین آن ها تفاوتی وجود ندارد. در برخی از پروژه های صنعتی که نیاز خط تولید به برودت، محدود است می توان از مینی چیلر استفاده کرد.

چیلر مدولار ایرپلاس ظرفیت 5 تن تبرید مدل AA50-3-1

یکی از این تجهیزات مهم و پیشرفته مینی چیلر ها یا چیلر های آپارتمانی هستند. مینی چیلرها، چیلر های هوایی كوچک و کم صدایی هستند که دارای ظرفیت کمتر از 20 تن تبرید بوده و براي آپارتمان‌ها، ویلاها و واحدهایی كه می‌خواهند سرمايش مستقلي داشته باشند به كار میروند. در این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص مشخصات فنی، برندها و قیمت خرید انواع مینی چیلر ارائه گردیده است. چیلرها و مینی چیلرها بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه‌هایی هستند که به کنترل دقیق دما نیاز دارند.

سیستم هیت پمپ جهت گرمایش، از نظر هزینه‌ی مصرف انرژی الکتریکی مقرون به صرفه نمی‌باشد. اما در صورت استفاده از سیستم مینی چیلر با استفاده از پکیج آب گرم، گرمایش تامین می‌شود که این امر موجب افزایش طول عمر دستگاه تراکمی شده و انرژی گازی با هزینه‌ی پایین را مصرف می نماید. شما می توانید جهت استعلام قیمت دستگاه مینی چیلر می توانید با کارشناسان مجموعه ساینا تهویه رادمان، متخصص در طراحی و عرضه مناسب ترین سیستم های برودتی و تهویه مطبوع در ارتباط باشید. این مجموعه آماده ارائه انواع مینی چیلر مطابق با نیاز واقعی مشتری و امکانات مالی کارفرمایان محترم است. قدم اول برای خرید مینی چیلر، باید توجه به ابعاد محل استفاده دستگاه باشد. زیرا، مینی چیلر در انواع مختلف با ظرفیت های هوادهی متفاوتی تولید و عرضه می شود، و شما باید قبل از اقدام به خرید مینی چیلر، متراژ و کاربری محیط خود را در نظر داشته باشید، تا بتوانید انتخاب صحیح و درستی در مدل و ظرفیت هوادهی مینی چیلر، با قیمت مناسب داشته باشید.

  • این دستگاه ها با راندمان بالا، با آخرین تکنولوژی های روز بازار طراحی و ساخته می شوند.
  • مینی‌چیلر هوا خنک دستگاهی است که برای تهویه هوا در فصل‌های مختلف به کار می‌رود.
  • پس از این عمل، گرمای مبرد به وسیله ی کندانسور به هوای محیط دفع می گردد تا به مایع تبدیل شود.
  • به این منظور در این مقاله ما به موضوع مینی چیلر و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید پرداخته‌‌‌‌ایم پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
  • و در انتخاب دستگاه باید حتما این نکته را مورد توجه قرارداد که مینی چیلر‌ها در اوقات محدودی از سال تحت بار کامل قرار می گیرند و در انتخاب آنها باید به اوج بار توجه کرد.
اصولا برای نصب این دو دستگاه در محیط ها و محل های مختلف محدودیت خاصی از جمله مشکلات ارتفاع لوله کشی با محدودیت هایی که این دو سیستم را از یک دیگر متفاوت کند وجود ندارد و هر دو دستگاه امکان لوله کشی های طولانی را دارند. فقط برای اجرای لوله کشی های مسی VRF باید این کار با دقت بیشتری نسبت به لوله های آب مربوط به مینی چیلر انجام شود و این کار باید توسط افرادی متخصص انجام شود. در مقابل مینی چیلر به دلیل سرد کردن محیط به کمک سیال ثانویه که همان آب است، امکان نشتی را به حداقل می‌رساند.

در حقیقت، مهم ترین تفاوت مینی چیلرهای صنعتی این است که باید بتواند در فصل سرد کار کند، با توجه به این شرایط عملکردی شاید نیاز به استفاده از کمپرسور پیستونی باشد، در حالی که در مدل های خانگی عموماً از کمپرسور اسکرال یا روتاری استفاده می‌شود. تنها تفاوت مینی چیلرهای هوا خنک با چیلرهای تراکمی هوا خنک ظرفیت هوادهی پایین‌ترشان است؛ چیزی حدود ۱۴ تا ۳۰ کیلو وات در هر دقیقه. مینی چیلرها دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که برای فضاهای کوچک با متراژ پایین مناسب‌اند. چون کندانسور آن از نوع هوا خنک است (یعنی توسط فن خنک می شود) به کولینگ تاور (برج خنک کننده) و تجهیزات آن که در چیلرهای بزرگ آب خنک استفاده می شود، نیاز ندارد و بنابرین این دستگاه مصرف آب ندارد. منظور از مصرف آب این است که در برج های خنک کننده بخش قابل توجهی از آب در برج تبخیر می شود که باید آب تازه جایگزین آن شود.

چیلر 37 تن میدیا مدل MGB-F130W/RN1

مینی چیلر تهویه مهام-بتا تهویه

در مینی چیلرها مصرف برق، وابسته به ظرفیت برودتی، نوع کمپرسور، تعداد فن، سه فاز یا تک فاز بودن برق آنها است. به دلیل ضریب عملکرد بالای کمپرسورهای نوع اسکرال که از آن‌ها در ساخت مینی چیلرها استفاده می‌شود مصرف برقی که چیلر مصرف می‌کند کم است. در هنگام نصب دستگاه، باید دسترسی به اجزای مختلف دستگاه را مد نظر قرار داد. همچنین در هنگام نصب باید یک کفشوی در اطراف مینی چیلر وجود داشته باشد. کفشوی به دلیل تخلیه آب اواپراتور در سرما یا هنگام سرویس دستگاه باید وجود داشته باشد.

هر چه ظرفیت مینی چیلر افزایش یابد نیاز است به جای استفاده کردن از یک کمپرسور و یک مدار تبرید از دو عدد کمپرسور و دو مدار تبرید باید استفاده کرد. مزیتی که استفاده از دو نوع کمپرسور ایجاد می کند این است که به غیر از کاهش مصرف برق در صورت خراب شدن یکی از کمپرسورها، دستگاه با ۵۰ درصد توان به کار خود ادامه می دهد. کندانسورها وظیفه گرفتن گرمای مبرد و انتقال آن به فضای بیرون را دارند. در مینی چیلرها معمولا، این کندانسور از نوع هوایی می‌باشد و از فن‌های آکسیال به همراه مبدل تشکیل شده است.

از مینی چیلر در صنایع دارویی، تزریق پلاستیک، شیمیایی، لیزر برش، غذایی، عصاره‌گیری، بهداشتی و … جهت سرمایش‌های فرآیندی، خنک،کاری تجهیزات و قالب،ها و کاربری‌های متنوع دیگر استفاده می‌شود. در ساخت مینی چیلرها علاوه بر قطعات اصلی از قطعات و کنترل‌آلات دیگری نیز استفاده می‌شود. لازم به ذکر است کلیه مینی چیلر های ارائه شده در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز دارای شناسه کالا و قیمت مناسب بوده و تخفیف‌های مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمت‌ها لحاظ گردیده است.

شرکت برودت تهویه آسایش نسیم (بتا) با بیش از ۱۵ سال سابقه تولید کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی ، دستگاه های سرمایش صنعتی و انواع مبدل های حرارتی در مقیاس صنعتی و ساختمانی است که کلیه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه و با قیمت مناسب به فروش می رسند. مینی چیلرهای یکپارچه ظرفیتهای متعدد و مختلفی دارند که برای تعیین ظرفیت و قیمت باید در ابتدا شهر محل نصب مشخص گردد و سپس با توجه به نقشه ها و پلانهای ساختمان و آپشن های مورد نیاز پروژه ظرفیت مینی چیلر توسط کارشناسان شرکت مورد نظر محاسبه گردد. با اینکه مدلهای مختلفی از مینی چیلر وجود دارد ولی متداول ترین آنها مینی چیلر می باشد که با توجه به کندانسور هوا خنکی که این سیستم داراست نیازی به تجهیزات و متعلقات ندارد.

اواپراتور

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی