پنل آسانسور و ویژگی های آن

پنل آسانسور

پنل آسانسور می تواند توکار یا روکار با ارتفاع و عرض متفاوت باشد. پنل آسانسور بسته به نوع سفارشات در طرح های مختلف قابل تولید و عرضه می باشد. پنل آسانسور از هر جنس باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

همانطور که از نام آنها پیداست، پنل های آسانسورهای روکار با دیواره کابین آسانسور هم تراز نیستند و در واقع ضخامت آنها خارج از پنل کابین است. یکی از ویژگی های این پنل ها سادگی نصب آنهاست.

پنل های توکار کاملاً همسطح دیوار کابین هستند و این پنل آسانسور به دلیل ظرافت و ریزه کاری ها زیباتر به نظر می رسد و باعث زیبایی تزئینات داخل آسانسور می شود و همچنین باید با ظرافت و دقت در نصب آن ها دقت شود.

پنل آسانسور بدون قاب پشتی و با قاب پشتی تولید می شود. اگر با بک فریم باشد فقط به صورت صفحه مخفی و اگر بدون بک فریم باشد می توان آن را به صورت فلاش پیج نیز اجرا کرد.

دلیل محبوبیت بیشتر پنل آسانسور توکار این است که پس از نصب بر روی دیوار کابین آسانسور کاملا با آن همسطح شده و دلیل طراحی و دکوراسیون کابین می باشد. همچنین برای برخی از کارفرمایان استفاده از پنل آسانسور نما بسیار زیبا و مطلوب به نظر می رسد. در هر صورت یک نکته وجود دارد که پلان پنل آسانسور باید از قبل تهیه و در اختیار سازندگان کابین قرار گیرد.

 

پنل آسانسور و ویژگی های آن

تولیدکنندگان آسانسور با تولید محصولات مختلف سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارند. هر نوع آسانسور در ساختمان های مختلف استفاده می شود. برای اطمینان از رضایت کاربر، باید تجربه کاربری آسانسور را به حداکثر برسانید.

یک آسانسور مناسب و کارآمد دارای ویژگی های خاصی است که باید به آنها توجه کنید. ویژگی های مورد نظر باید آسانسور را ایمن تر، قابل اطمینان تر و کارآمدتر کند. این نکته به این معنی است که طراحی داخلی کابین آسانسور باید دغدغه شما باشد.

 

 

 

 

قیمت پنل آسانسور

قیمت پنل آسانسور یکی از مواردی است که به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. قیمت پنل فشاری آسانسور بستگی به نوع سفارش مشتری و در نتیجه بر اساس کیفیت و جنس محصول، تعداد دکمه های پنل آسانسور، نوع صفحه نمایش، مثلا معمولی یا لمسی بودن آن دارد. و یا اینکه پنل آلومینیومی، فولادی یا برنزی باشد،   قیمت پنل فشاری آسانسورژ متفاوت خواهد بود.

پنل آسانسور یکی از اجزای قابل مشاهده و مهم آن است. طراحی این پنل بسیار مهم است. برای اینکه همه بتوانند از دکمه های یک پنل آسانسور استفاده کنند باید ویژگی های خاصی در آن وجود داشته باشد.

قیمت پوش پنل آسانسور با توجه به نوسانات ارزی بازار نسبت به سال 2019 افزایش 200 درصدی را تجربه کرده است. یک آسانسور باید ایمن، راحت و باکیفیت باشد تا مسافران در آن احساس امنیت و راحتی کنند.

 

جنس پنل آسانسور

بدنه چاه آسانسور می تواند از شیشه، استیل، پلاستیک و یا ترکیبی از اینها باشد که هر کدام در طرح ها و اشکال مختلفی ساخته می شوند. به عنوان مثال می توانید انواع بدنه طلایی، نقره ای و دودی را در تیپ های بدنه استیل مشاهده کنید.

همچنین بدنه استیل می تواند از نوع فرسوده شدن در برابر آب و هوا و یا از نوع ضد زنگ باشد. امروزه با فراگیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند با صفحه نمایش لمسی و استفاده آسان از وسایل الکترونیکی، این درخواست برای استفاده راحت تر از صفحه نمایش آسانسور مطرح شده است، بنابراین انواع دیگری از کلید آسانسور وجود دارد که می توان با کارت های الکترونیکی به ویژه یا اثر انگشت برای اهداف امنیتی و موارد مشابه استفاده می شود.

یک موضوع دیگر هم وجود دارد و آن صفحه شست آسانسور است و در این صفحه اطلاعاتی نشان داده می شود که فرد در کدام طبقه حرکت می کند. صفحه نمایش انواع مختلفی دارد. در میان ساده ترین انواع، صفحه نمایش 7 یا هفت سگمنت وجود دارد که جهت آسانسور و شماره طبقه را نشان می دهد و انواع دیگری از صفحه نمایش وجود دارد. این مورد می تواند بر قیمت پنل شستی آسانسور تاثیر بگذارد.

یکی دیگر از مواردی که انواع چاهک آسانسور را متمایز می کند نحوه نصب و طراحی آنهاست، مثلا چاه آسانسورهای توکار به گونه ای در داخل کابین تعبیه شده اند که بیرون زده از لبه های آن دیده نمی شود، این چنین است. که شست های رو به رو برعکس نصب می شوند.

شما میتوانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان متالیفت تماس حاصل فرمائید.

توسط هوشنگ سیهون

هوشنگ سیحون از بهترین معماران ایرانی