از DIY تا AI: چگونه هوش مصنوعی معماری و طراحی داخلی را متحول می کند

آرشیتایزر راهنمای فنی این پایگاه داده ای از ابزارهای فناوری برای معماران است – از جدیدترین طراحی مولد و هوش مصنوعی گرفته تا رندر، تجسم، مدل سازی سه بعدی، مدیریت پروژه و موارد دیگر. کتابخانه کامل دسته ها را کاوش کنید اینجا.

DIY یک اصطلاح محبوب است که در طول قرنطینه ویروس کرونا رونق گرفت، زمانی که مردم تصمیم گرفتند فضاهای داخلی خود را بازسازی کنند تا خانه های خود را کاربردی تر و زیباتر کنند. اگرچه DIY در سال‌های اخیر به یک روند محبوب تبدیل شده است، اما یک مبارزه بزرگ برای حرفه طراحی داخلی بوده است.

طیف گسترده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) ظهور کرده‌اند که نحوه «طراحی» فضای داخلی را متحول کرده‌اند. این ابزارها با توانایی خود در تولید چیدمان، تجسم فضاها و پیشنهاد ترکیب مواد تنها با چند پیام متنی، فقط برای طراحان داخلی نیستند. پس این سوال باقی می ماند: طراحان داخلی چگونه می توانند از قدرت هوش مصنوعی برای ارتقای جایگاه خود در بازار استفاده کنند؟

طراحی داخلی فروشگاه GEIJOENG CONCEPT

فروشگاه مفهومی Geijoeng توسط Studio 10، شنژن، چین

به عنوان یک رشته، طراحی داخلی معماری، طراحی گرافیک، هنرهای تزئینی، منسوجات، مبلمان و طراحی نور را ترکیب می کند تا فضاهایی را ایجاد کند که فراتر از زیبایی شناسی صرف است و عملکرد، راحتی و پایداری را با هم ترکیب می کند. به عنوان مثال، یک چیدمان هوشمندانه طراحی شده می تواند مصرف انرژی را بهینه کند.

در عین حال، دانش در مورد خواص مواد خاص می تواند به طور موفقیت آمیزی فضای داخلی را عایق بندی کند یا راه حل های سازگار با محیط زیست را پیشنهاد دهد، در حالی که استفاده از تئوری رنگ در فضاها، محیط های هماهنگ و متعادلی را برای سکونت ایجاد می کند. ترکیب دانش عمیق طراحان داخلی با الگوریتم‌های قدرتمند مبتنی بر داده می‌تواند منجر به طراحی‌های تاثیرگذار و متحول شود که به تدریج محیط ساخته شده را از درون به بیرون تغییر می‌دهد.

فضای نمایشگاهی ساخته شده از مقوای راه راه، LUO Studio

فضای نمایشگاهی ساخته شده از مقوای راه راه توسط LUO Studio، برنده انتخاب محبوب، یازدهمین جوایز سالانه A+، پروژه داخلی پایدار

از طریق طراحی، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به طراحان داخلی کمک کنند تا طرح‌بندی‌هایی را ایجاد کنند که به طور مؤثر هر گوشه از فضا را اشغال کند و در عین حال مسیرهای حرکتی صاف را حفظ کند و حتی حسی از خودانگیختگی را در فضا اضافه کند. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند انواع طرح‌ها را در عرض چند ثانیه تولید کند و به طراحان اجازه می‌دهد تکرارهای بی‌شماری را آزمایش کنند. به موازات آن، نرم‌افزار یادگیری ماشینی می‌تواند عواملی مانند جهت ساختمان و قرارگیری پنجره‌ها را برای پیش‌بینی الگوهای مصرف انرژی تجزیه و تحلیل کند، بنابراین طراحان داخلی را راهنمایی می‌کند تا عناصر طراحی غیرفعال مانند نور طبیعی و تهویه را در طرح‌های خود بگنجانند و هرگونه سیستم‌های خنک‌کننده یا روشنایی مصنوعی را کاهش دهند. در واقع، حتی بدون ترکیب شیوه‌های پایداری منفی، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند رفتار سرنشینان را ردیابی کرده و سیستم‌های مصنوعی را در زمان واقعی تنظیم کنند و اتلاف انرژی و ردپای کربن را کاهش دهند.

مواد، نان و کره طراحی داخلی هستند. رنگ و بافت ابزارهای متحول کننده ای هستند که با هم می توانند لحن یک فضا را ایجاد کنند و حال و هوای بی پایانی ایجاد کنند. با این حال، تأثیر «عملی» قابل‌توجهی بر هر طراحی دارد، زیرا انتخاب متفکرانه مواد برای تضمین یک طراحی موفق، راحت و مهم‌تر از همه، پایدار است.

Casa Cometico توسط Berry، Belo Horizonte، برزیل

جدا از طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی که می توانند ترکیبی از مواد را پیشنهاد کنند که از قوانین تئوری رنگ یا روندهای فعلی پیروی می کنند، کاربرد عالی آن توانایی آن در تجزیه و تحلیل بسیاری از مواد و خواص آنها است. فناوری هوش مصنوعی با در نظر گرفتن عواملی مانند تأثیرات زیست محیطی مواد، قابلیت استفاده مجدد و چرخه عمر کلی، به طراحان داخلی اجازه می دهد تا راه حل های سازگار با محیط زیست با ردپای کربن کمتر را انتخاب کنند.

علاوه بر این، فرآیند ساخت و ساز سنتی شامل موارد غیر قابل پیش بینی زیادی است. از برآوردهای خشن گرفته تا مسائل مربوط به برنامه ریزی زانو، طراحان داخلی اغلب باید با مواد و منابع هدر رفته و تصمیمات مشتری در لحظه آخر سر و کار داشته باشند. فناوری هوش مصنوعی می تواند با ارائه طیف وسیعی از ابزارهای تجسم همراه با پایگاه داده های مبلمان که به راحتی به ارائه تصویری همهجانبه و فهرستی از مقادیر و تامین کنندگان برای کاهش ضایعات ساختمانی تبدیل شوند، این خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پروژه اجلاس بزرگ، گناهان بسیار

Big Top by Multity of Sins، برنده جایزه هیئت داوران، دوازدهمین جوایز سالانه A+، پروژه داخلی پایدار

از فضاهای مسکونی کوچک گرفته تا پروژه های تجاری بزرگ، طراحی داخلی سطح مشخصی از صمیمیت را به فضا ارائه می دهد. بر خلاف معماری – یک رشته درون به بیرون که بر عملکرد و فرم تمرکز دارد – طراحان داخلی می توانند حواس پنج گانه را جذب کنند و تجربه ساکنان را جذاب تر کنند.

در حالی که این قبل از رونق هوش مصنوعی به دست آمده بود، این فناوری جدید مرزهای طراحی داخلی را حتی بیشتر می کند، به خصوص وقتی صحبت از تاثیر آن بر پایداری و تحویل پروژه می شود. قابلیت‌های ردیابی، تجسم و پیش‌بینی هوش مصنوعی آن را به یک دارایی عالی برای طراحی فضای داخلی پایدار تبدیل می‌کند. این یک گردش کار نوآورانه و خودتان را در مورد نحوه استفاده کارآمد از فضا، انتخاب مواد سازگار با محیط زیست، بهینه سازی مصرف انرژی و بالاتر از همه، ارتقای جایگاه طراح داخلی در صنعت ارائه می دهد.

در نکته پایانی، طراحان داخلی، اگر می‌خواهید درباره ابزارهای خاصی که می‌توانند پروژه‌های شما را به سطح بالاتری ببرند، اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتماً 7 بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحان داخلی را بررسی کنید.

آرشیتایزر راهنمای فنی این پایگاه داده ای از ابزارهای فناوری برای معماران است – از جدیدترین طراحی مولد و هوش مصنوعی گرفته تا رندر، تجسم، مدل سازی سه بعدی، مدیریت پروژه و موارد دیگر. کتابخانه کامل دسته ها را کاوش کنید اینجا.

تصویر ویژه: Rock&Ride Mixc Popup Store از Inside Beyond Studio، پکن، چین

منبع: https://architizer.com/blog/practice/tools/how-ai-is-transforming-interior-architecture-design/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *