استودیوی طراحی Tuckey شخصیت اصلی یک کلیسای باستانی در دوون را بازسازی می کند

استودیوی طراحی Tuckey مستقر در لندن، خانه‌ای را در یک کلیسای کوچک در دوون، انگلستان بازسازی کرده است و ویژگی‌های اصلی ساختمان را آشکار و بازسازی کرده است.

برای جشن گرفتن تاریخ کلیسایی خود، خانه قدیمی کلیسا برای منعکس کننده تغییرات “نامشخص” ایجاد شده در زمان تبدیل آن در دهه 1970 و بعداً در دهه 1990 بازسازی شده است.

استودیوی طراحی Tuckey گفت که این شامل کندن دیوارهای پشتی، سازماندهی مجدد اتاق خواب های طبقه همکف و ایجاد یک “سالن اصلی بزرگ” در طبقه اول با یک فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه باز است.

نمای بیرونی خانه در دووننمای بیرونی خانه در دوون
استودیوی طراحی Tuckey خانه ای را در یک کلیسای کوچک در دوون بازسازی کرده است

استودیوی طراحی Tuckey به Dezeen گفت: «وقتی برای اولین بار پا به سایت گذاشتیم، با فضای داخلی خاموش و بدون شخصیت مواجه شدیم که تاریخ غنی و بافت زیبای روستایی را رد می‌کرد.

او توضیح داد: “گچ تخته سفید دیوارها و سقف را پوشانده و کف های فرش شده حیاط طبقه اول را پوشانده است، با مداخلات ابتدایی از دهه 1990 که به طور تصادفی کاربری ساختمان را به یک خانه خانوادگی تهدیدآمیز تبدیل کرد.”

ما شخصیت باز شبستان را با برش برای آشکار کردن تقویت کردیم و با آشکار کردن تیرچه‌های موجود، پیکربندی مجدد قوس‌های سنگی و نمایاندن تخته‌های کف موجود، نمایش را برجسته کردیم.»

نمای بیرونی کلیسای قدیمی توسط استودیو طراحی Tuckey طراحی شده استنمای بیرونی کلیسای قدیمی توسط استودیو طراحی Tuckey طراحی شده است
این پروژه بر کشف و بازیابی ویژگی های اصلی ساختمان متمرکز بود

برای بهبود حرکت خانه و ارتباط بین فضاهای نشیمن در هر دو طبقه، نیم طبقه حذف شد و ورودی شمالی قدیمی کلیسا به عنوان راهرو اصلی ورودی بازسازی شد.

این محوطه ورودی که از طریق باغ قابل دسترسی است، بازدیدکنندگان را از اتاق خواب گذشته و به منطقه نشیمن اصلی که توسط یک طاق سنگی نوک تیز و تیرچه های چوبی آشکار احاطه شده است هدایت می کند.

اتاق نشیمن قدیمی نمازخانه از استودیوی طراحی Tuckeyاتاق نشیمن کلیسای قدیمی از استودیوی طراحی Tuckey
طبقه اول دارای فضای نشیمن با پلان باز است

در مرکز فضای اصلی نشیمن، یک اجاق چوبی، تمایز بین فضای استراحت و غذاخوری را مشخص می کند.

یک جعبه چوبی منبر مانند در لبه‌های آشپزخانه قرار گرفته است تا فضایی برای اتاق خواب اضافی ایجاد کند.

این خانه در یک کلیسای کوچک در دوون استاین خانه در یک کلیسای کوچک در دوون است
در مرکز آن یک اجاق چوبی قرار دارد

پسوند موجود، که استودیوی طراحی Tuckey گفته است “هیچ ارزش تاریخی یا معماری ندارد” با یک حیاط کوچک در طبقه همکف جایگزین شده است که دسترسی از دو اتاق خواب دو نفره را فراهم می کند و تهویه متقابل را بهبود می بخشد.

یک پسوند یک طبقه به گوشه جنوب غربی کلیسای قدیمی اضافه شد تا فضای طبقه همکف را برای یک حمام بزرگ خانوادگی و مطالعه کوچک گسترش دهد.

آشپزخانه قدیمی کلیسای طراحی شده توسط Tuckey Design Studioآشپزخانه قدیمی کلیسای طراحی شده توسط Tuckey Design Studio
پالت مواد با چوب، سنگ و گچ تعریف می شود

قسمت داخلی با سقفی پوشیده شده است که از فضای نشیمن در طبقه اول قابل دسترسی است و مناظری از چشم انداز اطراف را ارائه می دهد.

مصالح داخلی کلیسای قدیمی و پالت رنگی با تیرچه ها و کف چوبی، دیوارهای سنگی نمایان و گچ برای ایجاد فضایی آرام مشخص شده است.

بسیاری از این مواد، از جمله تخته‌های چوبی و کاشی‌های سفالی که از سایت‌های ساخت‌وساز محلی و محوطه‌های احیا می‌شوند، احیا می‌شوند.

به گفته استودیوی طراحی Tuckey، طراحی داخلی نیز به گونه ای طراحی شده است که با معماری کلیسای کوچک مطابقت داشته باشد و جزئیات ساختمان تاریخی را تکمیل کرده و از آن استفاده کند.

پاسیو سنگفرش شده در خانه دوونپاسیو سنگفرش شده در خانه دوون
حیاط جایگزین پسوند قدیمی می شود

استودیو گفت: «این خانه از نظر عملکرد و ظاهر تاریخی خود ارجاعی است.

ما جزئیات ظریفی را اجرا کرده‌ایم که به میراث ساختمان اشاره دارد، مانند طاقچه‌های کنده‌کاری شده در دیوارها و وسایل روشنایی در کنار طاق‌ها، طاق‌ها و سنگ‌فرش‌ها، که یادآور این دوره از معماری مقدس است.»

کلیسای قدیمی توسط استودیو طراحی Tuckey طراحی شده استکلیسای قدیمی توسط استودیو طراحی Tuckey طراحی شده است
اتاق خواب ها طبقه همکف را اشغال می کنند

کلیسای قدیمی آخرین بازسازی استودیو طراحی Tuckey است که قبلاً به نام Jonathan Tuckey Design شناخته می شد و در سال 2000 تأسیس شد.

از دیگر پروژه های اخیر او می توان به تبدیل یک کارخانه سابق در نروژ به هتل و مرکز سلامتی و بازسازی و گسترش یک خانه مزرعه سنگی سنتی در ایتالیا اشاره کرد.

عکاسی از جیمز بریتانیا.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/27/tuckey-design-studio-old-chapel/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *