استودیو HW تعادلی بین «طبیعی و صنعتی» با خانه مکزیکو برقرار کرده است

تمرین معماری مکزیکی HW Studio خانه ای را در دامنه تپه ای خارج از مکزیکو سیتی ایجاد کرده است که شامل یک حجم عمودی است که گردش خون را در خود جای می دهد و یک حجم افقی که شامل فضاهای زندگی آن است.

استودیو HW که در مورلیا قرار دارد، ساختمان کاسا شی به مساحت 4735 فوت مربع (439 متر مربع) را برای ایجاد تعادل بین “طبیعی و مصنوعی” ایجاد کرد.

خانه در مکزیکخانه در مکزیک
HW Studio خانه ای در مکزیک ایجاد کرد که از حجم عمودی و افقی تشکیل شده بود

این خانه شامل یک حجم مستطیل شکل عمودی است که با سنگ پوشانده شده است – که شامل قسمت اصلی است – که روی یک حجم افقی پایین تر شامل اتاق خواب، حمام، آشپزخانه و اتاق نشیمن نصب شده است.

در مکانی در دامنه تپه قرار دارد و مشرف به زمین گلف و حفاظتگاه طبیعی است.

خانه را از لبه گوشه کنیدخانه را از لبه گوشه کنید
مشرف به حفاظتگاه طبیعی و زمین گلف است

استودیو گفت: “حجم سنگ ورودی و گاراژها را به صورت عمودی به بقیه خانه متصل می کند.” که درون این حجم سفید مخرب، انتزاعی و حتی چالش برانگیز قرار دارد که به دنبال تعادل بصری بین طبیعی و مصنوعی است.

«در برخی از فرهنگ‌های شرقی، اعتقاد بر این است که برای تجربه شدید هر پدیده‌ای، باید دو حالت افراطی را در کنار هم قرار داد؛ این خانه می‌تواند تمرینی برای گرد هم آمدن این دو افراط باشد: کوه باروک پر از گیاهان و این دو حجم افلاطونی. “او افزود.

کسی که به زمین نگاه می کندکسی به زمین نگاه می کند
حجم عمودی گردش را حفظ می کند، در حالی که فضاهای زندگی در حجم افقی قرار دارند

خانه وارد زیر سطح می شود، جایی که یک راه پله بیرونی طولانی به درب ورودی منتهی می شود. از اینجا، راه پله دیگری به طبقه اصلی منتهی می شود، با یک فضای ضمیمه محصور و یک حمام کوچک پشت آن در زیرزمین.

راه پله ورودی بازدیدکنندگان را به یک سالن طولانی هدایت می کند که قسمت های خواب را از اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب یک نفره واقع در طرف دیگر خانه، از پله ها جدا می کند.

آشپزخانه با کانتر بلندآشپزخانه با کانتر بلند
یک دیوار جداکننده آشپزخانه را از فضای نشیمن جدا می کند

یک دیوار منحنی اطراف آشپزخانه و فضاهای نشیمن را احاطه کرده است.

استودیو گفت: “این محور یا راهرو نشان دهنده یک ناهنجاری است.” “یک دیوار کمی خمیده برای نرم کردن سفر و همچنین به عنوان ادای احترام به سه زن که این خانواده را تشکیل می دهند عمل می کند.”

شخصی با لباس سفید در راهرو راه می رودشخصی با لباس سفید در راهرو راه می رود
یک دیوار منحنی خانه را تقسیم می کند

یک دیوار جداکننده آشپزخانه را از قسمت نشیمن که در گوشه ای قرار دارد جدا می کند. پنجره های کف تا سقف و ایوان هر دو فضا را احاطه کرده اند تا “نور را توزیع کنند و یک انتقال بدون درز” بین بیرون و داخل را ایجاد کنند.

سه اتاق خواب در طرف دیگر جداکننده در مرکز خانه قرار گرفته اند و حمام های رو به رو و واحدهای ذخیره سازی به شکل L در اطراف هر یک پیچیده شده اند.

یک حیاط سرپوشیده در جلو وجود دارد.

این استودیو گفت: «اتاق‌های خواب یا بخش‌های خصوصی خلوت و بدون پنجره به بیرون باقی می‌مانند. روشنایی لازم توسط یک حیاط طولانی دریافت می شود که محل تجمع صمیمی خانواده است و فقط از طریق آسمان به بیرون متصل است.

صندلی در اتاق خوابصندلی در اتاق خواب
اتاق خواب ها توسط واحدهای L شکل با حمام جداگانه احاطه شده اند

این خانه با سنگ پوشانده شده است که استودیو تصور می کند با گذشت زمان تغییر خواهد کرد تا با محیط کوهستانی ترکیب شود. میله هایی که بر روی لبه آن کنسول قرار داده شده بود با خاک پوشانده شده بود تا خانه را با محیط اطراف خود ترکیب کند.

به نظر می رسد این خانه بی سر و صدا روی کوه نشسته است، و آخرین بخش دال به آرامی بالای آن شناور است، با تکیه گاه هایی که با همان خاک حفاری پوشانده شده است، حمایت می شود و این تصور را ایجاد می کند که این عنصر سفید بزرگ به سادگی تصمیم گرفته است در آنجا خم کند. ” استودیو گفت.

استودیوی اچ دبلیو اخیراً خانه‌ای را تکمیل کرد که تا حدی در دامنه تپه‌ای در مورلیا مدفون شده بود و خانه‌ای در سن میگل دی آلنده با پیاده‌روها و حیاط‌های بیرونی.

عکاسی از سزار بژار.


اعتبار پروژه:

معمار اصلی: روجلیو والهو بوریس
مهندس سازه: اسکار دیدیه آسنسیو کاسترو
یک تیم: نیک زارت سروانتس اورداز

منبع: https://www.dezeen.com/2024/04/29/hw-studio-cantilevered-mexico-city-house/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *