اولسون کوندیگ از یک پل شیشه ای برای اتصال ساختمان های اداری در آتلانتا استفاده می کند

استودیوی آمریکایی Olson Kundig Architects یک مجتمع اداری شیشه‌ای جعبه‌ای با صفحه‌های آلومینیومی را در نزدیکی BeltLine آتلانتا سایه انداخته و شامل یک حجم شیشه‌ای برای اتصال ساختمان‌ها و قاب مسیرهای عابر پیاده است.

این سازه دو ساختمانی به مساحت 1100000 فوت مربع (102193 متر) در سال 2023 توسط استودیو Olson Kundig مستقر در سیاتل در یک مکان تاریخی مهم جنگ داخلی تکمیل شد.

مجتمع اداری طراحی شده توسط معماران اولسون کوندیگ
معماران Olson Kundig یک مجتمع اداری شیشه‌ای جعبه‌ای را با صفحه‌های آلومینیومی سایه انداختند

این دو ساختمان یک میدان شهری در مرکز شهر ایجاد می کنند و دروازه هایی را به سمت مرکز شهر آتلانتا و پارک تاریخی چهارم وارد می کنند.

این مجموعه از طریق یک پلکان خارجی به خط کمربندی شهر، یک مسیر شهری 22 مایلی (35 کیلومتری) و سیستم راه آهن سبک که جوامعی را که در طول تاریخ آتلانتا تقسیم شده اند، دوباره به هم متصل می کند.

نمای داخلی مجموعه که توسط اولسون کوندیگ طراحی شده است
این مجموعه به خط BeltLine آتلانتا متصل است

تام کوندیگ، مدیر Olson Kundig، گفت: «اکنون محله Old Fourth Ward در حال بازگشت است، تا حدی به لطف توسعه جدید در امتداد مسیر BeltLine Eastside.

این پروژه نه تنها در کنار خط کمربند قرار دارد، بلکه آن مسیر را به آن دعوت می کند.

فضای خرده فروشی در سطح خیابان
دفتر مرکزی جدید Mail Chimp در بالای فضای خرده فروشی در سطح خیابان واقع شده است

ساختمان اداری بزرگ، دفتر مرکزی جدید Mail Chimp را در بالای فضای خرده فروشی در سطح خیابان قرار می دهد. میدان مرکزی کاشته‌شده شامل مجموعه‌ای از تراس‌های پلکانی است که درجه تغییر مکان را تعیین می‌کند و پارکینگ، حمل‌ونقل چند وجهی، خرده‌فروشی و مناطق خدماتی را به هم متصل می‌کند.

دیوارهای شیشه ای قابل اجرا توسط یک قرقره و سیستم کابل فولادی تغذیه می شوند که در بسیاری از طرح های قبلی اولسون کوندیگ یافت می شود.

Kirsten Ring-Murray مدیر طراحی می‌گوید: «ما می‌خواستیم ساختمان را متخلخل کنیم که به نوبه خود به شکل‌گیری فرم کمک کرد.

بالکن های پلکانی
حیاط مرکزی و کاشته شده شامل مجموعه ای از تراس های طبقه ای است

اگرچه این یک ساختمان بزرگ است، اما ما می‌خواستیم تجربه عبور از چندین مؤلفه کوچک‌تر را فراهم کنیم تا ساختمان‌های مجاور را تکمیل کنیم نه اینکه آنها را غرق کنیم.

موری ادامه داد: در نظر گرفته شده است که ساختمانی جذاب و دلپذیر باشد که با جامعه اطراف ادغام شود. بیان فرم برج همچنین دسترسی کاربران داخل ساختمان به نور طبیعی روز و هوای تازه را افزایش می دهد و فضاهای کاری سالم و انسانی را ایجاد می کند.

طراحی داخلی بتنی ساختمان اداری توسط اولسون کوندیگ
انعطاف پذیری در تخته های کف در اولویت قرار گرفت

فضاهای اداری که با بتن و فولاد سازه ای ساخته شده اند، از پارکینگ زیرزمینی به دو برج تبدیل می شوند که به نوارهای افقی سه طبقه تقسیم می شوند.

سطوح شش تا هشت پلی را تشکیل می‌دهند که در میدان مرکزی قرار گرفته و یک ارتفاع طولی H شکل مرموز ایجاد می‌کند.

فضای اداری گمانه زنی
فضاها را می توان به صورت جداگانه یا ترکیبی اجاره کرد

صفحات کف که به عنوان دفاتر طراحی شده اند، انعطاف پذیری را در اولویت قرار می دهند و اجازه می دهند فضاها به صورت جداگانه یا ترکیبی برای مستاجران بزرگتر اجاره شوند.

شیشه کرتین وال توسط یک صفحه آلومینیومی مشکی که بادوام و سبک وزن است، پوشانده شده است. هر باله به گونه ای طراحی شده است که مشخصات باد و تجمع برف و یخ را کاهش دهد.

صفحه های آلومینیومی
صفحه های آلومینیومی برای کاهش تابش خیره کننده بهینه شده اند

در همین حال، صفحه نمایش ها برای کاهش تابش خیره کننده و حفظ مناظر شهر اطراف بهینه شده اند و ارتفاعات بالا از کف به طبقه اجازه می دهد نور به اعماق فضای داخلی برسد.

موری با اشاره به دسترسی عادلانه به نور روز گفت: “ضدآفتاب های عمیق معماری به حداکثر تعداد کاربران ساختمان اجازه می دهد تا از شرایط ایده آل حتی در آب و هوای گرم مانند آتلانتا لذت ببرند.”

پارکینگ زیر زمینی
پارکینگ زیرزمینی هم هست

به جای پایین آوردن پرده ها برای جلوگیری از نور خورشید و دنج ماندن – که باعث مسدود شدن مناظر نیز می شود – اجزای سایه، افزایش گرمای خورشیدی را بدون دخالت در منظره متعادل می کنند.

در داخل، لابی برج شمالی به خاک رس قرمز و سنگ بستر یک شهر تپه ای گرجستان با دیواری از پانل های فولادی زنگ زده در قسمت پذیرایی و فانوس های بزرگ اشاره می کند.

در عوض، لابی برج جنوبی، بلوزهای خاموش و بافت‌های طبیعی کوه‌های بلو ریج را با دیواره‌ای از چوب صمغ محلی جورجیا و نورپردازی شیشه‌ای سفارشی به یاد می‌آورد.

این تیم با هدف دریافت گواهینامه طلایی LEED، سیستم هایی را انتخاب کردند که مصرف انرژی را کاهش داده و رواناب آب طوفان را برطرف می کند. این پروژه اشکال جایگزین حمل و نقل را با اتصال به مسیر دوچرخه سواری BeltLine و ایستگاه راه آهن سبک آینده تشویق می کند.

صفحه های آلومینیومی
این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که ساختمانی جذاب و دلپذیر باشد

موری گفت: “چه در داخل ساختمان و چه در خارج از ساختمان، فرصت های بسیار زیادی برای حرکت طبیعی و غنی بودن در نحوه کاوش و تجربه گردش وجود دارد.”

این منطقه به شدت قابل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است و دسترسی آسان به BeltLine به مستاجران ساختمان و بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا به شهر بزرگ‌تر در آن سوی آن‌ها متصل شوند.»

اخیراً، اولسون کوندیگ استودیوی خود طراحی خود را در نیویورک با یک میز چوبی عریض که به تصویری انتزاعی از منظره شهری در مرکز می رسد، تکمیل کرد.

این استودیو همچنین با طراح کانادایی اریکا کولپیتس برای بازسازی خانه ای در اواسط قرن در خارج از ونکوور همکاری کرد و با برند مبلمان مکزیکی ATRA برای تجهیز خانه ای در لس آنجلس همکاری کرد.

عکاسی از نیک لهوکس.


اعتبار پروژه:

تیم پروژه: تام کوندیگ، کرستن رینگ موری، استیون رینویل، کیمبرلی شومیک مدلاک، جان هالوک، کریستوفر هال، کایلین وانگ، آنا برینرد، بتی هوانگ، ایوان هارلان، اریک گاندرسون، امیر غضنفری، لورا سن، الکسیس پیرسون نیکول، ویکرام سامی، سارا موچو، مارگارت اوندین، کینزی جانسون، جین دیوین،
توسعه دهنده: شهر جدید
معمار اجرایی: هنگ کنگ
پیمانکار عمومی: براسفیلد و گوری
طراحی معمار منظر: استودیو سبز آینده
معمار منظر، مهندس عمران، مهندس پارکینگ و ترافیک: کیملی هورن
مهندس سازه: اوزون + کیسه
پایداری، LEED و عملیات: ساختمان های عملیاتی
مهندس MEP: مهندسین مشاور ENGR3
مشاوران نما: نمای جلو و سبز
طراحی نورپردازی: شبکه
تخمین زده: محدوده هزینه قوس
دسترسی: استودیو پاسیفیکا

منبع: https://www.dezeen.com/2024/06/05/olson-kundig-office-building-atlantas-beltline-public-stair/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *