سان از گچ خشن برای پسوند «مجسمه ای» خود در لندن استفاده می کند.

مدرنیسم استوایی پوشش گچی این پسوند را در هاکنی، لندن، که توسط استودیوی معماری محلی Son تکمیل شد، نشان داد.

Sonn که The Plaster House نام داشت، وظیفه داشت یک اتاق خواب اضافی را به ساختمان تراس دار ویکتوریایی اضافه کند و همچنین اتصال آن به باغ عقب را بهبود بخشد.

نمای خارجی اکستنشن لندن توسط Sonnنمای خارجی اکستنشن لندن توسط Sonn
پوشش های گچ در داخل و خارج مورد استفاده قرار گرفت

این استودیو با هدف ایجاد حسی یکپارچه و “مجسمه ای” در فضا، از انواع پوشش های گچی در طیفی از رنگ های روشن در داخل و خارج استفاده کرد.

تیم رابینسون، بنیانگذار Sonn، به Dezeen گفت: «تمرکز روی نور، ارتفاع و اتصال به باغ کلیدی بود، اما ما همچنین می‌خواستیم فضا احساس کند که از سنگ تراشیده شده است.

گودال گفتگو در داخل گچ خانهگودال گفتگو در داخل گچ خانه
گودال گفتگو در سطح باغ قرار دارد

این استودیو یک پسوند یک طبقه شامل فضای نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه در پشت خانه ایجاد کرد که مستقیماً از ورودی باغ یک خط دید جدید را ایجاد کرد.

حمام و فضای ذخیره سازی موجود به مرکز ساختمان منتقل شدند تا قسمت عقب پر شود و فضایی برای اتاق خواب دوم ایجاد شود.

فضای داخلی آشپزخانه در یک خانه در لندن توسط Sonnآشپزخانه داخلی در گسترش خانه در لندن توسط Sonn
یک در گردان به حیاط باغ باز می شود

در پسوند عقب، که استودیو آن را به عنوان یک “فرم یکپارچه و مجسمه” توصیف می کند، کف کمی پایین آمده است تا سطح گفتگو با باغ ایجاد شود.

بالای آشپزخانه، سقف‌های گچ‌کاری شده، نورگیر بزرگی را قاب می‌کنند.

رابینسون به Dezeen گفت: “گودال مکالمه غرق شده به سرنشینان اجازه می دهد تا در سطح باغ بنشینند و احساس قد را افزایش دهند.” “این یک واحه غیر منتظره و منزوی در یک منطقه شهری است.”

او افزود: “ارتباط واضح با باغ با قاب بندی یک درخت سیب موجود که اکنون از لحظه ورود از خیابان قابل مشاهده است، تقویت می شود.”

یک پنجره لعابدار تاشو و یک در گردان به حیاط سنگریزه‌شده در باغ باز می‌شود، با نمای بیرونی قسمت عقبی که با ستون‌های گچ‌کاری‌شده کنده‌کاری شده و لبه‌هایی با خمیدگی ملایم تا سقف تکمیل شده است.

در حالی که یک پالت خاکستری روشن و کرم قسمت های نشیمن را مشخص می کند، از گچ سبز روشن در اتاق خواب برای تضاد مبلمان صورتی و قهوه ای آن استفاده شده است.

حمام اختصاصی در گچ خانه حمام اختصاصی در گچ خانه
حمام و انباری موجود به مرکز خانه منتقل شد

گچ کاری با پوشش های چوبی و روکش های سنگی مختلف، از جمله سنگ مرمر چای روزا در حمام و میزهای ترازو در آشپزخانه تکمیل شده است.

رابینسون به Dezeen گفت: «ما از مدرنیسم استوایی دهه 1970 از طریق ترکیبی از بافت‌های سنگ طبیعی در ترکیب با رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و بژ الهام گرفتیم.

فضای داخلی اتاق خواب برای گسترش خانه از Sonnفضای داخلی اتاق خواب برای گسترش خانه از Sonn
اتاق خواب با گچ سبز روشن تمام شده است

پروژه‌های قبلی Sonn شامل توسعه‌ای است که توسط بنیانگذار تیم رابینسون به باغ خصوصی او در هاکنی طراحی شده است، با دیوارهایی پوشیده از ترازو سبز برای ترکیب با گیاهان استوایی اطراف.

عکاسی توسط Sonn.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/05/08/sonn-uses-rough-plaster-finishes-for-monolithic-and-sculptural-london-extension/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *