قیمت CPU خرید انواع سی پی یو روز 10 مرداد آی تی بازار

اگر تا به حال نقد و بررسی گوشی و یا لپ‌تاپ را خوانده باشید به احتمال زیاد به عبارت پردازنده یا CPU کامپیوتر یا موبایل برخورد کرده‌اید. سی پی یو از اجزای جدایی ناپذیر دستگاه‌های الکترونیکی مثل کامپیوتر، موبایل و تبلت است و انواع مختلف آن در اندازه‌های گوناگون در این نوع دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سی پی یو یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است که از آن با عنوان مغز سیستم هم یاد می‌شود. این واژه که از دهه ۵۰ میلادی رایج بوده و همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدام دیتاسنتر کشور آلمان برای اجاره سرور مناسب‌تر است؟

این روزها کمتر مشاغلی وجود دارند که با سیستم‌های کامپیوتری سر و کار نداشته باشند. CPU‌ مهم ترین بخش از کامپیوتر است که تمام اطلاعات را تحلیل کرده و فرمان‌ها را اجرا می‌کند. گیمر‌ها و مشاغلی که با ادیت ویدئو در ارتباطند، اهمیت سرعت و عملکرد سی پی یو را به خوبی درک می کنند. نحوه کار سی پی یو را می‌توان در 3 کلمه دریافت، رمزگشایی و اجرا خلاصه کرد. پردازنده اطلاعات موردنیاز را از رم دریافت کرده و پس از رمزگشایی این داده‌ها مشخص می‌کند که این داده‌ها چه هستند و بعد دستورالعمل‌های نرم‌افزارها را اجرا می‌کند. از آنجایی که پردازنده یک واحد محاسباتی است، می‌توان آن را نوعی ماشین حساب فوق‌العاده سریع هم به حساب آورد که نتیجه کار آن بالا آمدن ویندوز و تماشای ویدیوهای یوتیوب یا غیره است.

در صورتی که برای سیستم خود کارت گرافیک جداگانه قوی‌تر از GT 1030 را نیز خریداری می‌کنید، می‌توانید  مدل با پسوند F را تهیه کنید قیمت کمتری دارد. در این راهنمای خرید پردازنده، به جزئیات iGPU داخلی پردازنده ها پرداخته نشده است. با این حال، باید در نظر داشت که پردازنده گرافیک داخلی Pentium Gold G6405 توانایی مناسبی در انجام کارهای روزمره مانند وب گردی و تماشای فیلم دارد و شما را از نیاز به خرید کارت گرافیک جداگانه رها می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین پردازنده های کامپیوتر بازار می پردازیم تا به راحتی بتوانید قوی ترین پردازنده برای گیمینگ، طراحی و کارهای گرافیکی را انتخاب کنید. لطفاً در نظر داشته باشید که وضعیت خاص بازار ایران (شامل قیمت گذاری غیر معقول پردازنده های جدید و عرضه محدود آنها) در موارد زیادی باعث می شود نتوان بهترین پردازنده های دنیا را برای بازار ایران هم پیشنهاد کرد.

  • برای آشنایی بیشتر با هسته های پردازنده می توانید به مقاله هسته سی پی یو چیست مراجعه کنید.
  • البته این مشکل نیز وجود دارد که تمام CPU باید منتظر کندترین عناصر خود باشد، حتی اگر بخش‌هایی از CPU بسیار سریع تر باشد.
  • شرکت‌های تولیدکننده پردازنده، هرساله پردازنده‌های قدرتمندی برای کاربران عادی و گیمرها ارائه می‌شوند.
  • فرکانس پالس‌های ساعت مشخص می‌کند که CPU با چه سرعتی دستورالعمل‌ها را اجرا کند و در نتیجه، با افزایش سرعت ساعت، دستورالعمل‌های بیشتری توسط CPU در هر ثانیه اجرا خواهند شد.
  • CPU مخفف Central Processing Unit به معنی واحد پردازنده مرکزی است؛ که در واقع مغز کامپیوتر است و صدور کلیه دستورات و انجام پردازش های لازم را به عهده دارد.

واحد پردازنده مرکزی یا Central Processing Unit که به اختصار CPU یا سی پی یو خوانده می‌شود، تراشه کامپیوتری است که اجرای تمامی عملیات‌ها را برعهده دارد. این قطعه در حقیقت مرکز فرماندهی کامپیوتر شماست و در هر لحظه وظایف سایر قطعات را، بسته به دستورالعمل‌هایی که از نرم‌افزارها دریافت می‌کند، به آن‌ها انتقال می‌دهد. خرید آنلاین امروزه در میان مردم بسیار رواج یافته است و محاسن فراوانی مانند در دسترس بودن، جستجوی آسان، امکان مقایسه از بین انبوه کالاها، صرفه جویی در وقت و انرژی و … اما با تمام محاسن ذکر شده، انتخاب فروشگاه معتبر و تخصصی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فروشگاه اینترنتی بروزکالا، با چندین سال سابقه در زمینه عرضه محصولات مرتبط با تکنولوژی و محصولات دیجیتالی می تواند یک انتخاب ایده آل برای خرید شما باشد. فقط کافیست وارد سایت شوید و از لیست سی پی یو های موجود، مناسب ترین سی پی یو را با توجه به بودجه و نیاز خود تهیه کنید؛ از نظرات کاربران نیز می توانید بهره مند شوید تا بهترین پردازنده مرکزی را انتخاب کنید.

شرکت‌های مختلف در طول سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با افزایش دقت ابزارهای تولید چیپ، اندازه محصولات خود را کاهش و کارایی آن‌ها را افزایش دهند. با نصب این پردازنده ۶ هسته‌ای می‌توانید خیال خود را از عملکرد کامپیوترتان برای کارهای روزمره و حتی اجرای بازی‌ها روی تنظیمات متوسط راحت کنید. هــر چــقــدر ســرعــت کــلاک بــالا تر باشد، آن پردازنده می‌ تواند با سرعت بیشتری کار کند . این معیار بسیار مهم بوده و حتی در برخی مواقع شاید از تعداد هسته‌ ها نیز مهم تر باشد. فرکانس پردازنده ها معمولاً به دو صورت اعلام می‌ شوند، یکی سرعت پایه و دیگری سرعت حــداکثر که معمولاً پردازنده ‌ها با توجه به شرایط کاری مختلف، فرکانس را تنظیم می‌ کنند.

پردازنده Intel مدل Core i5 10400F

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *