لی بروم از نورپردازی الهام گرفته از «اسطوره‌شناسی» در یک پنت‌هاوس در نیویورک پرده‌برداری کرد

طراح بریتانیایی لی بروم مجموعه نورپردازی را در طول NYCxDesign معرفی کرد که با نصب پرده بنفش در آپارتمان پنت هاوس شخصی طراح در ترایبکا به نمایش گذاشته شد.

مجموعه کیمیاگر که شامل لامپ های آویز، لوسترها و دیوارکوب ها می شود، با الهام از مطالعه طراح کتاب کیمیاگر نویسنده برزیلی پائولو کوئیلو و ارجاع به موضوعاتی مانند “طالع بینی، اساطیر و فولکلور” طراحی شده است.

نورپردازی در اتاقنورپردازی در اتاق
طراح لی بروم یک مجموعه نورپردازی را در نیویورک معرفی کرد

بر اساس «لحیم کاری سنتی»، قطعاتی با نام‌هایی مانند Mythos، King، Solstice و Gemini عمدتاً از این ماده ساخته شده‌اند که در سراسر آن شیشه، اکریلیک و چرم گنجانده شده است.

دارای اشکال هندسی است و از حجم های روی هم یا در هم تنیده تشکیل شده است که یک لوستر پادشاه برنجی دندانه دار در مرکز نمایشگاه قرار داده شده است.

نورپردازی بین پرده هانورپردازی بین پرده ها
این مجموعه از خواندن بروم از کیمیاگر الهام گرفته شده است

این تیم گفت: «بروم پس از خواندن رمان کیمیاگر پائولو کوئیلو، از مفاهیم موجود در کتاب و ایده کیمیاگری الهام گرفت.

برام می‌خواست مجموعه‌ای روشنگر خلق کند که ایده‌های فیزیکی درباره کیمیاگری را بررسی کند و در عین حال جنبه‌های متافیزیکی را با اشاره به موضوعات طالع‌بینی، اساطیر و فولکلور بررسی کند.

نورپردازی بین پرده هانورپردازی بین پرده ها
در طول NYCxDesign در پنت هاوس بروم در نیویورک نمایش داده خواهد شد

برای اولین بار در ایالات متحده، نورپردازی در اتاق بزرگ پنت هاوس نیویورک قرار گرفت، که برای نمایش “در پرده ها و پارچه هایی که یادآور چادرهای بادیه نشین بود پوشیده شده بود”.

میزهایی نیز در اطراف محل برگزاری برای نگهداری کتاب، شمع و یک کره عتیقه چیده شده بود.

بروم به Dezeen گفت: “من اتاق اصلی فضا را کاملاً دوباره تصور کردم و فضایی ایجاد کردم که داستان و الهام‌بخش کیمیاگر و مادی بودن محصولات را منعکس می‌کند.”

این به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که مجموعه جدید را در یک محیط مسکونی ببینند و همچنین آن را در فضایی فراگیرتر تجربه کنند.

نور از سقف آویزان استنور از سقف آویزان است
قطعات عمدتاً از برنج ساخته شده اند

هر دو آویز تیره تر King و آویز سبک تر Solstice از توپ هایی ساخته شده اند که در داخل حجم های فلزی به دام افتاده اند که روی هم قرار می گیرند، در حالی که دیوارکوب Gemini از یک استوانه ساخته شده است که در مرکز آن ریخته شده و از هم فاصله دارد.

این مجموعه در داخل کشور طراحی شده و در کارخانه Broome در لندن تولید شده است، اگرچه در نیویورک طراحی شده است.

آویز آویزان دور پردهآویز آویزان دور پرده
این شامل آویز، لوستر و دیوارکوب است

بروم گفت: “من می خواستم چیزی صمیمی تر و شخصی تر برای شیمیدان بسازم.” من این مجموعه را در نیویورک طراحی کردم در حالی که یک سوم سال را در شهر می گذراندم، بنابراین مناسب بود که قطعات جدید را در اینجا و در پنت هاوس عرضه کنیم.

این طراح همچنین اخیرا بزرگترین نمایشگاه خود را در هفته طراحی میلان در نمایشگاهی با اطلاع از معماری Brutalist رونمایی کرد و همچنین به عنوان داور برای جوایز Dezeen 2024 خدمت خواهد کرد.

عکاسی از جولیا چسکی.

مجموعه کیمیاگر از 17 تا 23 مه در پنت هاوس لی بروم در ترایبکا به نمایش گذاشته می شود و جشنواره طراحی نیویورک 2024 از 16 تا 23 می در سراسر شهر برگزار می شود. راهنمای NYCxDesign 2024 در راهنمای رویدادهای Dezeen را برای اطلاعات در مورد بسیاری از نمایشگاه‌ها، نصب‌ها و گفتگوهایی که در طول هفته برگزار می‌شوند، بررسی کنید.

منبع: https://www.dezeen.com/2024/05/16/lee-broom-mythology-new-york-penthouse/

تحریریه کتب معماران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *